שתף קטע נבחר

"הדואר הכמותי מסבסד את הדואר לאזרחים"

לדברי דואר ישראל, הטענה כי מטרתה של החברה 'לגדוע את התחרות בשוק' היא עיוות המציאות

מדואר ישראל נמסר בתגובה לטענות, כי "רוב התחומים בהם עוסקת חברת דואר ישראל נתונים בתחרות שנים רבות, ונתח השוק הכולל של החברה בכל עיסוקיה נמוך מ-50%. הטענה כי מטרתה של חברת דואר ישראל 'לגדוע את התחרות בשוק' היא עיוות המציאות: התחרות כבר כאן ובתחומים רבים 'דואר ישראל' כלל אינה מונופול.

 

"לעניין תעריפי הדואר – אלו אינם נקבעים על ידה אלא על ידי שר התקשורת באישור משרד האוצר.

 

"לגבי השוני בין תעריפי הדואר הכמותי לתעריפי הדואר היחידני: עלות ההעברה של מכתב יחידני גבוהה לאין שיעור מעלות העברתו של מכתב כמותי. התעריפים הקיימים אינם משקפים למעשה את פער העלויות בין דואר כמותי לבין דואר יחידני. למרות שהתעריף לדואר כמותי נמוך משמעותית מזה של היחידני, הרי הוא עדיין מסבסד משמעותית את הדואר היחידני, אשר עלויותיו גבוהות מהמחיר הנגבה בעדו".

 

עוד נמסר מהדואר, כי "בטענה של מנכ"ל מסר, ממנה משתמע שהצרכן הפרטי 'מסבסד' את הדואר לעסקים יש משום הטעייה ביודעין, שכן בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בכנסת בנוכחותו, הציג מנכ"ל דואר ישראל נתונים הפוכים ולפיהם הדואר הכמותי הוא זה שמסבסד כיום את הדואר הרגיל, ושאילו לא כן היה צורך להעלות את מחיר הבול (הדואר הרגיל) לכ-2 שקל בקירוב".

 

"תעריפי הדואר היחידני עלו בכ-25%, בעיקר עקב תוספת מע"מ על שירותי הדואר. עם זאת בעשור האחרון תעריפי הדואר היחידני הם הנמוכים ביותר במדינות המערב בכל השוואה, גם כשמביאים בחשבון את פערי השכר ורמות המחיה. בניגוד לטענת מנכ"ל מסר, עלו גם תעריפי הדואר הכמותי בכ-10% (כולל מע"מ). ללקוחות הרשאים להזדכות על מע"מ, עלו באורח אפקטיבי תעריפי הדואר היחידני בכ-8.33% בלבד, ואילו תעריפי הדואר הכמותי פחתו (אפקטיבית) בכ-6%".

 

לגבי טענתו של הרן כאילו חברת דואר ישראל משקיעה מאמצים בשירות ללקוחות העסקיים, על חשבון הצרכנים הפרטיים של הדואר, נמסר מהדואר כי "אנו מספקים שירותים של חלוקת דואר ושירותי בנק הדואר, בכ-1,300 יישובים בארץ, חמישה ימים בשבוע, ללא קשר למספר דברי הדואר והעסקאות בכל יישוב כזה, וגם אם השירותים כרוכים בהפסדים גבוהים. חברת מסר מחלקת עבור הלקוחות הגדולים ביותר במדינה רק כ-50% מדברי הדואר שלהם, המיועדים לאזורים צפופי אוכלוסין בלבד ואשר מהווים בעצם את "שוק הקצפת" הרווחי של הדואר. שאר דברי הדואר של הלקוחות הללו, המיועדים לאזורים דלילי אוכלוסין, בעיקר בפריפריה, מועברים לחברת דואר ישראל לחלוקה, במחיר אשר אינו מכסה את העלות.

 

"לטענה כי חברת מסר אינה יכולה להעביר את שאר דברי הדואר בגלל מרכזי החלוקה אין יסוד: עובדה - רק כ-25% מבתי האב במדינה מקבלים דואר באמצעות מרכזים לחלוקת דואר, אבל מסר נמנעת מלהעביר דואר לכ-50%. יתר על כן, קיימים מקומות בהם מחלקת "מסר" דואר למרות שהנמענים מקבלים דואר באמצעות מרכזים לחלוקת דואר, וכמובן גם ההיפך.

 

האם יכולה מסר, המשרתת אך ורק את החברות הגדולות במדינה, להתיימר לייצג את עניינם של הצרכנים הפרטיים?! חברת דואר ישראל משקיעה ומוציאה מדי שנה מאות מיליוני שקלים למען הצרכן הפרטי. נשמח לשמוע גם על פעולותיה של מסר בתחום זה, לו דואג כל כך מנכ"לה.

 

לעניין מרכזי החלוקה: חברת דואר ישראל תשמח לחלק את דברי הדואר של חברת מסר במרכזי החלוקה השייכים לחברה, במחיר הוגן, המשקף את עלויותיה האמיתיות, בתוספת רווח סביר".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים