שתף קטע נבחר

שגעון ה-Web 2.0 - גם בישראל?

חברת התוכן הסלולרי בי קונטקט הודיעה היום כי רכשה את השליטה באתר האינטרנט "לילה" ובמקביל, רכשה אחזקות ברשת החברתית הישראלית "מקושרים" בהיקף של 33% מהבעלות, עם אפשרות לרכישת השליטה.

 

בהתייחסות לרכישה המעניינת יותר, של "מקושרים", אפשר לתהות אם ניכרים סימנים של התחממות בזירת ה-Web 2.0 גם בארץ? התשובה במילה אחת היא "לא". ובשתי מילים: "עדיין לא". מבט בדירוג האתרים המובילים בעברית באתר Alexa.com מגלה כי מבין האתרים המוגדרים Web 2.0 (כלומר, תכנים המיוצרים על ידי גולשים), אתר heep.co.il מופיע במקום ה-76, אתר shox ב-19, אתר flix.co.il במקום ה-17 ו"מקושרים" מעל כולם, במקום ה-12 (אך במרחק ניכר מהחמישיה הפותחת). "אלקסה" אינו מדד מייצג אך עשוי להצביע על מגמות מסוימות, בערבון מוגבל.

  

אם לשפוט לפי "אלקסה" וגם לפי המידע שבידינו, "מקושרים" היא הרשת החברתית המצליחה בישראל היום, ובי קונטקט עשתה נכון כשבחרה בה. אך "מקושרים" הוא יותר היורש של "חבר'ה" ופחות החיקוי הישראלי ל-Myspace.com. מי שלא מכיר, נספר ש"מקושרים" הוא מעין אתר היכרויות משודרג, בו הגולש יכול להכיר לא רק בן או בת זוג אלא גם את כל החברים שלהם.

 

האתר מאוד טקסטואלי ובסיסי ובהחלט פחות מתקדם מהמתחרים. אך ל"מקושרים", עם 160,000 משתמשים רשומים יש משהו שאין לאחרים: קהילה גדולה ונאמנה ואווירה מאוד ישראלית. אולי הלקח הראשון לכל מי שמעוניין להקים אתר ישראלי מצליח הוא לחשוב בעברית ולכוון לקהל המקומי ולא לנסות לחקות פורמטים מחו"ל. אתר כל כך אמריקני כמו Myspace לא בהכרח יצליח כאן. כעת נותר לראות אם בי קונטקט יממשו את הפוטנציאל הטמון ב"מקושרים" ויהפכו אותו לאחד מחמשת האתרים הגדולים בישראל או שיוליכו אותו במורד ההר שבתחתיתו מצוי "חבר'ה" היום.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים