שתף קטע נבחר

הפילו עליה תיק?

באגד לא ששו לנדב פרטים לגבי גורלו של תיק שנשכח באוטובוס, והנוסעת אף ספגה עלבונות מהסדרנים מהם ניסתה לדלות פרטים. רק כשהחליטה לשאול את המשטרה אם התיק הגיע אליה, נענתה בחיוב. אגד: לא מצאנו עדות למקרה, שהוא חמור ביותר

ביום חמישי האחרון נסעה ה' מירושלים לרמת גן בקו 400, המופעל לסירוגין בידי קואופרטיבי התחבורה אגד ודן. את תיקה הגדול הכניסה לתא המטען של האוטובוס. כשירדה מהאוטובוס באחת מתחנותיו ברמת גן, שכחה לאסוף את תיקה. מייד כשגילתה זאת הגיעה למסוף אוטובוסים ליד קניון איילון, לשם מגיעים האוטובוסים לאחר סוף הנסיעה בקו זה.

 

זה היה כשעה לאחר רדתה מן האוטובוס. היא קיוותה למצוא את התיק בתחנתו האחרונה של האוטובוס, אך הוא לא היה שם. כשפנתה אל הסדרן במקום, הכחיש זה כי לחברת דן, המנהלת את המסוף, יש בכלל קשר לאגד.

 

בלית ברירה התקשרה ה', על פי מספר טלפון שנתנו לה האנשים במסוף, למשרד הסדרנים בירושלים. שם נאלצה לשמוע התייחסויות פוגעניות וגסות רוח. האדם הראשון שעמו שוחחה לא הבין למה בכלל היא מודאגת בקשר לתיק שאבד, ובסופה של השיחה אתו אמר לה: "וואי, את משגעת אותנו". או אז העביר את השיחה לאדם אחר, ובסופו של דבר הצליחה ה' לדבר עם הסדרן. זה צעק עליה במשך כל השיחה (בזמן שחבריו צחקו ברקע - מספרת ה'), אמר לה שהנוהל הוא לפוצץ את התיק: "אל דאגה, יפוצצו לך את התיק". לבסוף ניתק את השיחה.

 

ה' נותרה המומה. היא סיפרה זאת לבן זוגה, ואז התקשר הוא אל מוקד אגד בירושלים. שם הסבירו לו אותם אנשים, שאין מה לעשות אלא להזמין חבלן משטרתי. כשהיקשה "אני לא מבין, גם אם אני מאבד תיק ויכול לזהות אותו אתם מזמינים משטרה לפוצץ לי את התיק?" - שמע תשובה חיובית.

 

הוא ניסה לבקש מהם לאתר את שם הנהג שנסע באותן שעות בקו, כדי שאולי אפשר יהיה לדבר איתו ולברר היכן שם את התיק, אך נענה: "אין לנו אפשרות לברר מי נוסע באיזה קו. אתה לא מבין? מזמינים משטרה וזהו. להתראות".

 

הם לא ויתרו, וניהלו אינספור שיחות עם אגד, אך ללא הועיל. התיק לא נמצא. "אף אחד בחברת אגד לא מוכן לקחת אחריות על התיק, ולא מוכן לומר לנו מה אנחנו צריכים לעשות בשביל להבין מה עלה בגורלו של התיק, שהיו בו מסמכים רבים הקשורים ללימודים באוניברסיטה, בגדים, זוג משקפיים ועוד", מספרת ה'. גם אמהּ של ה' לא זכתה למענה סביר יותר מאגד.

 

בצר לה פנתה ה' אל ynet.

 

תחילה בדקנו מה אומר החוק. ובכן, בתקנות התעבורה נקבע כך: "מצאו הנהג או הכרטיסן באוטובוס חפצים או נמסרו להם חפצים שנשכחו באוטובוס יעבירום להנהלת השירות בהזדמנות הראשונה, על מנת שתעבירם לתחנת המשטרה, לפי ההסדר שנקבע". במילים פשוטות, אם אין לקואופרטיב התחבורה מחלקת אבידות ומציאות, עליו להעביר את החפצים שנשכחו באוטובוסים למשטרה. אך זה לא המצב באגד, וגם בימים טרופים שבהם כל תיק נשכח עלול להיות מטען חבלה, יש נוהל אחר לטיפול בחפצים כאלו.

 

הבעיה היא, שבאגד לא היו מוכנים בכלל לתת לה' תשובות ענייניות מה באמת עלה בגורל התיק. נוסף על כך, נתנו לה תשובות שקריות ביחס לאפשרות לאתר את נהג האוטובוס שבו נסעה, על מנת לברר מה הוא עשה בתיק.

 

הסוף הטוב התרחש בדיוק מפני שה' החליטה כי לא תוותר. היא התקשרה למשטרת ירושלים, ואז התברר כי תיקה נמצא בתחנת שוק מחנה יהודה. לשם – מתברר – העבירה אותו חברת אגד.

 

כדאי לדעת, שעובדי חברת אגד עברו על תקנות התעבורה, אשר קובעות בהקשר זה: "הנהג והכרטיסן ויתר עובדי השירות (כלומר עובדי הקואופרטיב – י"א) יתנהגו כלפי הנוסעים באדיבות ובנימוס". נוסף על כך, ההוראה הקובעת כי נהג וכרטיסן הנשאלים בקשר לנסיעה או לסדרי השירות בקו ישיבו תשובה נאותה – חלה גם על שאר עובדי הקואופרטיב הקשורים לנסיעות שמבצע הקואופרטיב.

 

לכן, תוכל ה' להתלונן אצל המפקח על התעבורה על כל הפרשה הזאת.

 

אגד: המקרה חמור ביותר

מאגד נמסר בתגובה, כי "לאחר בירור מקיף ומעמיק לא מצאנו כל עדות למקרה. איתרנו את ארבעת נהגי אגד אשר עבדו בקו 400 מירושלים לרמת-גן מהשעה 17:00 ועד השעה 18:00 ביום חמישי, 18 בינואר 2007, ואף אחד מהם לא נתקל בתיק שנשכח בתא המטען. בנוסף, ערכנו בשיתוף מנהל סניף אגד בירושלים בירור מקיף בקרב כל סדרני אגד שעבדו באותו הערב ולאף אחד מהם לא זכורה השיחה עם המתלוננת. 

 

"המקרה המובא בפנייה והיחס המזלזל בו נתקלה הפונה הוא חמור ביותר, אך בהיעדר פרטים נוספים כמו מספר הרישוי של האוטובוס, כרטיס הנסיעה או מס' הטלפון אליו התקשרה הנוסעת לא נוכל להמשיך ולבדוק את המקרה. במידה ויהיו בידינו פרטים נוספים נוכל להמשיך לעזור ובמידת הצורך אף לנקוט באמצעים משמעתיים.

 

"נבקש לציין עוד, כי העובדה שהתיק נמצא בתחנת המשטרה בשוק מחנה יהודה מעלה את הסברה, כי יתכן והתיק אבד במרחב התחנה המרכזית בירושלים ולא באוטובוס, שכן הנוהל במקרה של אבידה באוטובוס, הוא לשמור עליה במשך מספר ימים בסניף אגד המקומי, ובאם לא נדרשה היא מועברת למחלקת האבידות האזורית. לעומת זאת, למשטרה מועברים פריטים אישיים כגון תעודות ותכשיטים או אבידות שנמצאו במרחב התחנה המרכזית ומטופלות ע"י אנשי הביטחון בתחנה ולא ע"י עובדי אגד. ייתכן שזה מה שקרה גם במקרה זה".

  

הכותבת היא עורכת דין המתמחה בנושאי צרכנות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים