שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: אלי שאולי

    פולקסווגן איוס - מחיר הגג

    היא תסובב לכולם את הראש כשהיא עומדת, ותשמוט להם את הלסת כשהגג יופשל. פולקסווגן הצליחה לייצר מגנט מוטורי, ועכשיו נותר לנו רק לראות אם הוא שווה את הכסף

    "יום אחד תעבור לידך מכונית דומה לזו העומדת לפניך כעת, ואתה תגיד 'היי, אני מכיר אותה'". כך הבטיח לי פיטר שרייר, לפני שלוש שנים עדיין ראש מחלקת העיצוב של פולקסווגן, בחשיפת הקונספט C. הוא והבוס שלו, מורט גונק, התעקשו להסביר כי מדובר במכונית מאד חשובה. היום ברור מדוע. הקונספט C הציגה אז את ה"פנים החדשות" של פולקסווגן, כפי שהתבטאו בפאסאט ובדגמים שאחריה.

     

    כשאת סגורה את לא יפה

    כרגיל בקופה-קבריולה, הגג הקשיח-מתקפל דורש הארכת-ישבן ופוגע בפרופורציות. לכן כשהיא סגורה, האיוס אינה יפה במיוחד. לעומת זאת, בזכות החרטום הדומיננטי היא מעניינת, ומושכת מבטים לרוב. וזה עוד לפני תפעול ידית הכרום בין המושבים, שנותנת אות לבלט מכני מהמרשימים מסוגו - תוך 25 שניות האיוס מפשילה גג, ונראית מרהיבה.


    פולקסווגן איוס (צילומים: אלי שאולי)

     

    אם חיצונית נראית האיוס כאחות פתוחה לפאסאט, הרי שעיון בנתונים (בסיס הגלגלים למשל) יגלה שהיא קרובה דווקא לגולף. וסביבת הנהג, שנראית כמעט כתעתיק של הקומפקטית, מבהירה זאת היטב. איך מייצרים בכל זאת אווירה יוקרתית? מוסיפים עור איכותי וכיוון חשמלי למושבים. המרחב מאחור נדיב בהחלט ונעים למדי, אם כי לגבוהים מוטב לוותר עליו.

     

    מצד שני, יש בעיות איכות מפתיעות. חגורות הבטיחות הקדמיות רחוקות מדי למשל, ודורשות חיפוש בלתי אפשרי אחריהן. תא המטען אינו שימושי עקב מבנה יוצא דופן, עם איכות גימור אליה אנחנו לא רגילים מפולקסווגן. ובכלל, מכונית ההדגמה סבלה מעודף רעשים מיותרים ומפתיעים. ולא, לא מדובר ברעשי רוח.

     

    מנוע אדיר, משקל כבד

    האיוס במבחן עשתה שימוש במנוע ה-V6 צר הזווית והמעולה של פולקסווגן, בנפח 3.2 ליטר. זוכרים, זה ששורשיו נעוצים עוד ב-VR6 האגדית, ומניעים גם את הגולף R32 האימתנית. אלא שבניגוד ל-R, כאן מדובר בהנעה קדמית בלבד. עם 250 כ"ס זה נשמע כמעט-מופרז, אבל קחו בחשבון כי פיצוי על אובדן חוזק עם גג מתקפל, חייב להגיע עם חיזוקי מרכב-שלדה. כ-200 ק"ג נוספו במקרה זה - 1,700 ק"ג בסך הכל.


     

    בכל מקרה, זה לא ממש משפיע לרעה על הביצועים. תיבת ה-DSG המעולה של פולקסווגן מזניקה את המכונית הפותחה ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות בלבד,

    ומאיצה בה עד למהירות של 247 קמ"ש. את כל זה היא עושה באופן מרשים, ותוך כדי שימוש בפס קול מעולה, שגורם לך לרצות ולהישאר בהילוכים נמוכים, גם כשלא ממש צריך. בניית הכוח טובה מאד כרגיל, חלוקת ההילוכים טובה כפי שהורגלנו, ואפילו תצרוכת הדלק עמדה על נתון סביר למדי. כ-10 ק"מ לליטר בשיוט רגוע, עד 6 ק"מ לליטר במאמץ מרבי. במקרה כזה עשוי מיכל הדלק הקטן יחסית (55 ליטר) להפריע לטווח הנסיעה.

     

    מעבר לשיוט הרגוע או המהיר, האיוס מצליחה להבהיר כי היא נמצאת על הקצה מבחינת כוח, לפחות בלי שימוש בעזרים. זינוק על אספלט שאינו סלול היטב עשוי אפילו להפחיד לרגע, בעיקר נהגים לא מנוסים או את הסביבה... ההגה נלחם, רוקד בין הידיים האוחזות בחוזקה בלית ברירה. וזה עוד לפני הנקישות הלא סימפטיות שמגיעות מהמתלה הקדמי, בהאצה על שיבושים קלים. בפניות הדוקות סובלת האיוס מתת-היגוי מטריד, שמעורר בתורו מייד את בקרת היציבות.

     

    הפתרון כמו תמיד הוא התאמת הנהיגה. רגל ימין מאוזנת יותר, תגלה צדדים נעימים של המכונית הזו. אל תצפו ליכולת ברמת ה-GTI הנוכחית, אבל בסך הכל מדובר בהתנהגות נעימה, אחיזה טובה ובעיקר תגובות צפויות ומעוררות ביטחון. פתחו את הגג, והעסק משתפר עוד יותר. פיתול המרכב מורגש אמנם הרבה יותר, אך התחושה קלילה יותר, המתלים מסתדרים טוב יותר עם מרכז הכובד שירד, ומטבע הדברים אין צורך במהירויות גבוהות כדי לייצר הנאה שלמה. נוחות? לא כאן. עם גומי נדיב במידות 235-45-17 היא מרגישה נוקשה מדי, ורחובות העיר לא עושים לה טוב.


     

    בעיה של מחיר?

    למרות שימוש בבסיס הגולף, האיוס מרגישה יוקרתית בפירוש ממתחרות קומפקטיות. פיז'ו 307CC למשל. היא גם מהנה יותר, חזקה משמעותית ומסקרנת בהרבה. אבל, היא גם יקרה. 350 אלף שקל במקרה זה, נשמעים כמו הרבה מאד כסף. אחרי הכל, תג-מחיר כזה מעביר אותה אוטומטית לטריטוריית מותגי יוקרה, כמו וולוו C70. פולקסווגן, למרות הכל, עדיין מותירה את הזירה הזו עבור אודי.

     

    מה זה אומר? שכדאי לכם לשקול לוותר על ה-V6 החזק (מדי?), ולבחור ב-TFSI, עם מנוע ה-2.0 ליטר-טורבו המצוין של פולקסווגן. 50 אלף שקל פחות ובתמורה נוחות גבוהה יותר. עדיין הרבה כסף? היי, מי אמר שלחיות בלי גג זה עסק זול?
    פולקסווגן איוס
    פולקסווגן איוס
    מנוע V6 רוחבי, 24 שסתומים
    נפח 3,189 סמ"ק
    הספק מרבי 250 כ"ס ב-6,300 סל"ד
    מומנט מרבי 32.6 קג"מ ב-2,500 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / DSG, שישה הילוכים
    מרכב 2 דלתות, קופה-קבריולה
    אורך 441 ס"מ
    רוחב 179 ס"מ
    גובה 144 ס"מ
    בסיס גלגלים 258 ס"מ
    משקל 1,700 ק"ג
    נפח תא מטען 400 ליטר
    100-0 קמ"ש 7.3 שניות
    מהירות מרבית 247 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 10.8 ק"מ לליטר
    מחיר 350,000 שקל
    אחריות 24 חודשים
    אבזור בטיחות 4 כריות אוויר, ABS ,ESP
    דירוג בטיחות לא נבחן

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פולקסווגן איוס
    צילום: אלי שאולי
    מנוע V6 בנפח 3.2 ליטר
    צילום: אלי שאולי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים