שתף קטע נבחר
צילום: טל זהר

ימאהה פייזר 1000S - רק בכוח

הפייזר הגדול עבר שינוי מהותי מאד בגישה. מאופנוע ידידותי, עם המון יכולת ושימושיות, הפך לספורטיבי, גס, מחוספס ואלים. וכלל לא בטוח שזה לרעה

תכל'ס, גם כשהוצג לראשונה ב-2001, היה ימאהה פייזר רחוק מלהמציא את הגלגל. את הרעיון שבבסיסו - מנוע ותיק-מוכח-ספורטיבי שעבר התאמה, שלדה פשוטה, מתלים סבירים, בלמים שנשארו על המדף, צביעה תואמת, כידון נוח ומושב רחב - עשו רבים וטובים לפניו. זה אגב לא אומר שלא אהבנו אותו מאז ועד עכשיו - ההיפך הוא הנכון.

 

וכעת, אחרי חמש שנים איתנו, מציגה ימאהה פייזר חדש לגמרי. שלדת הפלדה הוחלפה באלומיניום קשיח וקל יותר, הזרוע האחורית חזקה מבעבר ולא פחות חשוב - ארוכה בחמישה ס"מ. שלא במפתיע, גם השלדה וגם הזרוע דומות לאלו של ה-R1 הסופר-ספורטיבי. עוד במסגרת השיפורים יש מזלג הפוך עב-מתכת ויפהפה ומערכת הזרקה שמטפלת בתערובת עבור מנוע ה-R1 (כן, ההוא...) מ-2004. 


ימאהה פייזר 1000S (צילומים: טל זהר)

 

התוצאה? אופנוע מודרני וסקסי להפליא. כמעט ואי אפשר אחרת, בהתחשב בשלדה חשופה, מנוע שנראה מצוין, מפלט קצר שחושף גלגל אחורי ויחידת זנב מושקעת, שכוללת פנס אחורי-פלוס-מספר ניתנים לשליפה. חבל רק שהמסכה הקדמית לא מתאימה לקווי המתאר האגרסיביים של האופנוע, ומשווה לו מראה קצת "יורמי". אגב, יש לדגם הנבחן גם אח ערום לגמרי, שנראה עוד יותר טוב, אבל לא מיובא ארצה. חבל.

 

הפייזר הקודם, רב-משימתי באופיו, היה נוח, נעים, מהיר, יעיל שימושי וחתיך, אך החדש עושה רושם שונה ברגע הראשון. המושב קשה מאד, שטוח, כמעט ולא מרופד. האופנוע מרגיש נוקשה מאד, כמעט ולא שוקע על המתלים. האם יש לנו כאן עסק עם מפלצת ספורט אגרסיבית? תנוחת הרכיבה דווקא נוחה. הכידון רחב ושטוח, ומציב את הזרועות פרושות לצדדים. זה בסדר. מיכל הדלק רחב מדי לטעמנו, כיפוף הרגליים סביר. חבל רק שאת מרחק מנוף המצמד לא ניתן לכוון, וזה עשוי להפריע לרוכבים מסוימים.

 

לוח המחוונים מדווח על סל"ד כמובן, וכולל תצוגה דיגיטאלית למהירות, מד מרחק, טווח נסיעה, דלק, טמפרטורת נוזל-קירור ו... טמפרטורה חיצונית. אהבנו גם את החיווי המיוחד במד המרחק - אחרי מעבר המיכל ל"רזרבי", הוא סופר את הקילומטרים מרגע המעבר. נוח וחכם.


 

על הכביש? כמו שחשבנו. מדובר באופנוע גס מאד ומחוספס, הרבה פחות רך ומתמסר מהדגם הקודם. הכל כאן קשה ועצבני. קחו את המנוע למשל. מערכת ההזרקה טובה, אבל תגובת המצערת במצבים מסוימים עשויה להיות קשה למינון. מתרגלים לזה, אבל זה לא נוח. חוץ מזה, המנוע הזה מפתיע באופיו. למטה אין כוח, באמצע אין ממש כוח, למעלה יש המון. זה טוב ויפה באופנוע ספורט, אבל פחות מובן באופנוע כזה - בעיקר לאור הנתונים המראים על קיצוץ לא קטן מהספק המרבי של מנוע ה-R1. לאן אם כך הלכו הסוסים?

 

הגסות ממשיכה גם במתלים. הם נוקשים מאד, מכוונים לצד הספורטיבי ומשדרים היישר לגב הרוכב כל מהמורה באזור. גם את הקטנות והזניחות שבהן. שוב, זה טוב ברכיבה ספורטיבית-על-הקצה, פחות משכנע ברכיבה מנהלתית רגועה. הוסיפו לכך מיגון רוח לא יעיל, וקיבלתם לא רק חוויה שונה משמעותית מהדגם הקודם, אלא אופנוע קיצוני בהרבה מהצפוי. מעוניינים דווקא ברכיבה חזקה? יש לכם יופי של כלי ביד. סחטו את המצערת, בעטו בהילוכים והופה, העסק פתאום עובד מצוין.


 

פייזר, פייזר, ילד רע

הפייזר הגדול עבר שינוי מהותי מאד בגישה, מקצה לקצה. מאופנוע ידידותי, עם המון יכולת ושימושיות, הפך לספורטיבי, גס, מחוספס ואלים. הוא כבר לא הילד הטוב שמתנהג ברכות, אלא ילד רע שמקלל, יורק על המדרכה ולא דופק חשבון לאף אחד. הוא דורש ממך להתייחס אליו באופן כזה, ורק אז הוא נותן תמורה למחיר.

 

זה טוב? תלוי מה אתם מחפשים בחיים בכלל, ובאופנוע בפרט. המחיר הרי עומד על פלוס-מינוס 600 ספורטיבי חדש, ולכן מדובר בסכום שאפשר לחיות איתו, בקושי. אתם רק צריכים להחליט אם זה המשחק שלכם.


ימאהה פייזר 1000S

ימאהה פייזר 1000S
שם יצרן ודגם ימאהה פייזר 1000S
מנוע 4 צילינדרים רוחבי, קירור מים
הילוכים שישה
נפח 998 סמ"ק
הספק מרבי 148 כ"ס ב-11,000 סל"ד
אורך 214 ס"מ
גובה מושב 83 ס"מ
בסיס גלגלים 146 ס"מ
משקל 198 ק"ג
מיכל דלק 18 ליטר
צמיג קדמי 120/70-17
צמיג אחורי 190/50-17
מחיר 97,885 שקל

 

הכותב הוא העורך הטכני של אתר האופנועים פול גז

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ימאהה פייזר 1000S
צילום: טל זהר
כבר לא הילד הטוב
צילום: טל זהר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים