שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    רוצים תרופה לצרבת? תחפשו מסעדות בדפי זהב

    מסתבר כי כל בעל עסק יכול לרכוש פרסום בכל סיווג שלטעמו ישרת אותו באתר דפי זהב, גם אם הסיווג לא קשור ישירות לעסק

    שלטי החוצות של דפי זהב מציעים לנו לחפש בעלי מקצוע במאגר של 250,000 בתי עסק, המחולקים לפי סיווג ותחום באתר החברה. אך האם הסיווגים משקפים את המציאות? 

     

    מסווגים בתשלום

    א', אחד הגולשים שחיפש לאחרונה מסעדות מזרחיות באתר d.co.il, הופתע למצוא בתוצאות החיפוש של המדריך פרסומת לתרופה לצרבת. על פי הגיון הסיווג של דפי זהב, א' ככל הנראה לא ממש ייהנה מהקבבים.

     

    בדיקת ynet מגלה כי אמנם לא מדובר בטעות חד פעמית - בעלי עסקים יכולים לרכוש מיקום בתוצאות החיפוש של סיווג, גם אם הוא לא ממש קשור לתחומו של אותו עסק.

     


    (עמוד התוצאות של חיפוש מסעדות)

     

    בשתי פניות נפרדות שלנו למוקד המכירות של מדריך הטלפונים הסכימו המוקדנים לסווג עסק למכירת תרופות בקטגוריית מסעדות, ועסק לרחיצת רכב בסיווג של סוכנויות רכב, על פי ההגיון המנחה כי מי שרוכש רכב חדש בוודאי ירצה לנקות אותו פעם.

     

    כששאלנו אם נוכל לפרסם את העסק בסיווגים נוספים, הוסבר לנו שהסיווג הראשון ניתן בחינם, ואם נשלם נוכל לקבל כל סיווג שנרצה, גם אם לא קשור ישירות לעסק שלנו.

     

    תוצאות רלוונטיות?

    בדפי זהב מציעים למפרסמים, בדומה למנועי חיפוש כמו גוגל, לפרסם מודעות בתשלום שיופיעו לצד תוצאות החיפוש וקשורות בדרך זו אחרת למה שהגולש חיפש. אך הפרסומות האלה מוצבות באזור נפרד מתוצאות החיפוש, והגולש יכול להחליט אם הן רלוונטיות עבורו.

     

    האפשרות הניתנת לבתי העסק להופיע בתשלום גם בתוצאות החיפוש של הסיווגים על פי ההגיון שלהם תהפוך, בסופו של דבר, את הסיווגים לחסרי כל משמעות,

    כאשר בעלי עסקים יעדיפו לפרסם את עצמם בסיווגים הפופולרים.

     

    דפי זהב: אנחנו פלטפורמה פרסומית

    בדפי זהב מאשרים את הדברים. מהחברה נמסר: "כל עסק בישראל זכאי להופעה חינם בדפי זהב. פרסום זה ניתן לו בסיווג הקשור באופן ישיר לתחום העיסוק שלו ובאופן טבעי זהו המקום הראשון שבו קהל המטרה העיקרי ניגש לחפש את השירות או המוצר אותו העסק מייצר מוכר או משווק.כך שלמשל במקרה המדובר – הפרסום הראשי והראשון יהיה 'יצרני תרופות'.

     

    "מעבר לכך – דפי זהב הינה פלטפורמה פרסומית המעניקה למפרסמים בה חשיפה רחבה לקהל משתמשים גדול- כל בעל עסק זכאי לרכוש עוד מספר פרסומים ככל שהוא רוצה – ובסיווגים שלטעמו ישרתו את העסק שלו במידה המיטבית.

     

    "לדוגמא: עורך דין יכול לבחור לפרסם בסיווג של מוסכים כיוון שהוא מאמין כי אנשים שרכבם נפגע מהווים קהל מטרה אטרקטיבי עבורו בדיוק כשם שמפרסם דגני בוקר בוחר לפרסם בתוכניות טלוויזיה המיועדות לנוער.

     

    "אנו לא סבורים שהדבר מקשה על החיפוש או מייתר את הסיווגים – נהפוך הוא - אנו רואים בזה שירות נוסף לציבור המפרסמים ולציבור המשתמשים בחיפוש בדפי זהב.

     

    "הבחירה של עסקים לפרסם בסיווגים שונים בדפי זהב מצביעה על חוזקה של המדיה ויכולתה להגיע לקהלי מטרה מדויקים ומפולחים ולכן גם אפקטיביים. המפרסמים שואפים להשיא את התועלת בעבור כספם ודואגים לפרסם במקומות בהם המוצר או השירות הוא רלוונטי לקהל המחפשים גם אם בצורה עקיפה.

     

    "הוספת מפרסמים בסיווג מסוים, אינה פוגעת בשאר המפרסמים בסיווג – שהרי אין הגבלה על כמות המפרסמים בכל סיווג – כך שלא יתכן מצב שבו למפרסם רלוונטי לא יישאר מקום בסיווג מסוים".

     

    במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים