שתף קטע נבחר

בטוח שרואים

וולוו מאמינה בנהג ועוזרת לו לראות טוב יותר כדי לשרוד. יש גם חגורות חדשות

יצרן הרכב השוודי וולוו והמושג בטיחות הפכו כמעט לשמות נרדפים. למרות זאת בוולוו לא נחים על זרי דפנה אלא מנסים למצוא כיוונים חדשים לשיפור היכולת המצוינת שלהם בתחום. זה על פי וולוו גם הייעוד וסיבת הקיום של מכונית התצוגה החדשה של החברה אשר תוצג בתערוכת דטרויט הקרבה. כן אנחנו יודעים, המכונית שמכונה SCC ועוצבה במרכז של וולוו בקליפורניה, אכן נראית ספורטיבית ואופנתית. ואולם השוודים מתעקשים שהיא באה לסייע במחקר ולהציג תפיסות חדשות של בטיחות. כאשר מהנדסי וולוו אומרים זאת הם מתכוונים לכך שהם לא מחפשים עוד שיפור בעזרת אמצעים מוכרים כמו כריות אוויר או אזורי מעיכה יעילים יותר. הם מחפשים רעיונות חדשים.
אחת הנקודות החשובות במחקר הייתה לא לפתח מערכת אשר תשלוט ברכב במקום האדם אלא לתת לנהג אפשרות לשליטה טובה יותר באמצעות שיפור הראות. וכך מוצג במכונית הכתומה רעיון נאה של קורה קדמית שקופה. הקורה הקדמית מפריעה לא מעט בפניות או בתמרונים ולכן יצרו בוולוו, בעזרת מבנה מתכתי וציפוי פלקסיגלס, יחידה שקל לראות דרכה. טיפול מעניין לא פחות עברה הקורה המרכזית של הרכב (שמסתירה בנסיעה לאחור). במכונית הזו היא קעורה (במקום קמורה לרוב) ועוקבת אחר מבנה המושב. עוד חידוש היא מערכת שעוקבת אחרי אישון הנהג ובהתאם לכך קובעת את כיווני המושב. המטרה לאפשר לנהג ראות אידיאלית קדימה ואל המחוונים.

חוגרים בלבד

וולוו גם שואפת לשפר את יכולת חגורות הבטיחות ומציגה שתי תפיסות לחגורה עתידית ובטוחה יותר עם ארבעה עוגנים. הראשונה דומה למקובל בתוספת חגורה צולבת נוספת מהכתף דרך החזה ועד לצד השני של המותניים. השנייה מציגה שיטת רתימה דומה לזו המקובלת במכוניות מירוץ (כמו בראלי) עם תופסן מרכזי. בכוונת היצרן לבדוק כבר בדטרויט איזו מהשיטות תהיה נוחה יותר ללקוחות. וולוו גם מציגה את מערכת ה-VPC שמיועדת לתקשר עם מנגנון השלט רחוק של פתיחת המכונית, ללא מעורבות הנהג. כך למשל יכולה המערכת לחוש בפעימות לב ולדווח על כך לשלט, שיודיע לנהג שמישהו נמצא במכונית. תינוק שנשכח או אולי פורץ בעבודה.

והעיצוב הספורטיבי?

בוולוו לא מדברים על כך אבל אל תופתעו אם יש כאן רמז להתפתחות החרטום של מכוניות היצרן השוודי כמו גם לדגם ספורטיבי חדש של החברה (שיחליף בעתיד את ה-C70). בכל מקרה, וולוו יציגו בתערוכה מכונית תצוגה נוספת שמכונה ACC ואשר פרטים עליה טרם פורסמו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וולוו. קונספט SCC
קורה קדמית שקל לראות דרכה
חגורה עתידית ובטוחה יותר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים