שתף קטע נבחר

דלק רכב: המכירות גדלו ב-5% ל-4 מיליארד שקל

בצל הרפורמה בליסנג שמתכנן האוצר, סיימה החברה עם רווח שנתי של 274.1 מיליון שקל - גידול של 3.7% בלבד לעומת אשתקד. עלות שכרו של מנכ"ל החברה, גיל אגמון, הגיעה ל-3.75 מיליון שקל בשנת 2006

דלק רכב, יבואנית דגמי מאזדה ופורד, שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה, סיימה את הרבעון הרביעי של 2006 עם רווח הנקי של 65 מיליון שקל, גידול של 16%, לעומת 56.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הכנסות דלק רכב ברבעון הרביעי הסתכמו ב-906 מיליון שקל, גידול של 3.4%, לעומת 876 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כמות המכוניות שנמכרו ברבעון זה הסתכמה ב-7,922 כלי רכב לעומת 7,736 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד.

 

תוצאות 2006

הרווח הנקי של החברה לשנת 2006 הסתכם ב-274.1 מיליון שקל, גידול של 3.7%, לעומת 264.2 מיליון שקל בשנת 2005. יצויין, כי בשנת 2005 נוטרל רווח הון של 45 מיליון שקל כתוצאה ממכירת פעילות חברת הבת שגריר.

 

מחזור המכירות הסתכם בשנה זו ב-4.06 מיליארד שקל, גידול של 5% לעומת שנת 2005 הנובע בעיקר מהגידול בכמות המכוניות שנמכרו. בשנת הדו"ח נמכרו 36,103 כלי רכב לעומת 34,072 כלי רכב בשנה הקודמת.

 

עלות השכר החודשית של גיל אגמון - 312 אלף שקל  

מנכ"ל החברה, גיל אגמון, השתכר 3.75 מיליון שקל בשנת 2006. בחודש נובמבר 2005 אישרו ועדת הביקורת והדירקטוריון הסכם העסקה חדש של המנכ"ל לתקופה של 5 שנים במסגרתו נקבע, כי שכרו החודשי של המנכ"ל יעמוד על 100,000 שקל בחודש, בתוספת הפרשות סוציאליות ותנאים נלווים. כמו כן יהיה המנכ"ל זכאי לבונוס שנתי לפי שיקול דעת הדירקטוריון אך בסכום שלא יפחת מסך של 2 מליון שקל לשנה.

 

השפעת הליסינג על מכירות הרכב 

בשנים האחרונות ישנה מגמה של חידוש הצמיחה במשק. באופן דומה משנת 2004 ניכרים סימני התאוששות בשוק הרכב המוסבר בעיקרו מהגידול בענף שוק הליסינג התפעולי. בשנת 2006 חל גידול מזערי של 2.4% במסירות כלי הרכב לעומת

שנת 2005, זאת למרות שניתן היה לצפות לגידול משמעותי הרבה יותר נוכח השיפור בתנאי השוק ושערי המטבעות הנוחים.

 

ניתן להסביר גידול מזערי זה באי הוודאות השוררת מזה זמן רב בשוק הרכב עקב תוכנית משרד האוצר להעלאת שווי השימוש ברכב צמוד, עקב השינויים ברגולציה בשוק הרכב ועקב ההוזלה של מחירי המכוניות החל מה-1.1.2007.

 

במקביל מציינים בחברה בהתייחס לתוכנית האוצר להעלאת שווי השימוש ברכב צמוד כי הרפורמה תשפיע על היחס בין המכירות ללקוחות מוסדיים (חברות ליסינג וחברות השכרה) לבין לקוחות פרטיים, כמו גם על כלל המכירות של כלי רכב בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
גיל אגמון, מנכל דלק רכב
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים