שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פיז'ו 207CC - עם הפנים לממון

    קודמתה של הסופר-מיני הנוכחית מבית פיז'ו, ה-206 הזכורה לטוב, הייתה ראשונה להביא את רעיון הקופה-קבריולה - זו המכונה CC - להמונים. האם תצליח גם ה-207 במשימה? אלי שאולי הזדרז לבדוק

    לפני כשבע שנים, בשנת 2000 אם לדייק, פרצה יצרנית הרכב הצרפתית פיז'ו דרך חדשה עולם הרכב. זה קרה עם הצגת מכונית עממית ראשונה עם גג נפתח, אך קשיח. הרעיון של ה-206CC היה מבריק כמעט כמו הסלוגן שליווה אותה - "שתי מכוניות באחת", עם כוונה להחלפה לכאורה בלחיצת אצבע בין מרכב קופה, למרכב קבריולה. עד אז, התחום הזה שייך היה למרצדס היוקרתית בלבד. באופן סמלי זה היה פרק נוסף בהיסטוריה המפוארת של ה-206, המכונית המצליחה ביותר בהיסטוריה של פיז'ו, ועם 366,000 יחידות שנמכרו בינתיים, ה-206 היא הקופה-קבריולה הנמכרת בהיסטוריה.


    צילום: אלי שאולי

     

    לנעליים הענקיות האלה נכנסת ה-207. לא מספיק שהיא נאלצת לנסות ולהשוות את התוצאות של הטובה אי-פעם, היא צריכה לעשות את זה גם בקטגוריה חדשה יחסית, שתופסת תאוצה במהירות אדירה. איך היא חושבת לעשות את זה? למשל עם חלוציות בתחום הבטיחות. יש לה לא רק מערכת בקרת יציבת (ESP) וכרית אוויר נוספת לרגלי הנהג (חמש בסך הכל), אלא גם קשתות הגנה מתרוממות מאחורי המושבים - ראשונה ב"עממיות" שמציעה זאת. הגג כבר ננעל ללא עזרת יד אדם, ובתא המטען הגדול יותר יש גלגל רזרבי לעומת מערכת ניפוח בעבר. איך זה כפתיחה?

     

    מזימות יוקרתיות

    באופן כמעט-צפוי, ה-207 נראית גדולה, חסונה ומסוגננת מקודמתה. אבל שימו לב, אורכה זהה לגרסה הרגילה. למעשה כל המידות זהות, למעט ממד הגובה - היא נמוכה ממנה. בסיס הגלגלים צמח מהותית לעומת ה-206, אך ה-CC עדיין מציעה שני מושבים תיאורטיים ליושבים מאחור. תא הנוסעים דומה בעיצוב ל-207, כלומר נאה ונוח לשימוש. במיוחד אהבנו את גימור העור בגרסאות היוקרה, שמוסיף תחושה מאד מיוחדת - שלא מצאנו ב-206 ובשום פיז'ו בה נהגנו בעבר.

     

    תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית ונוחה יותר, בעיקר בזכות כיוון גובה נורמלי והגה שנע עכשיו למרחק. רק מסגרת השמשה קרובה עדיין לראש, והקורות העבות מסתירות. פיז'ו גאים בגג שפותח עצמאית על-ידם ופעולתו נוחה ומהירה יותר, אך לא הצליחו להמנע מסרבנות מיותרת של החלונות לעלות לעיתים. גם פתיחת תא המטען רק באמצעות השלט מטרידה.

     

    הב.מ.וו כבר בפנים

    פיז'ו ניצלו את השקת ה-CC כדי לשוב ולחשוף את מנוע ה-1.6 ליטר המוגדש החדש, שמייצר 150 כ"ס, נחשף זה מכבר ב-GT ויחליף גם את יחידות ה-2.0 ליטר בקומפקטית. הצרפתים לא מתביישים - ולמה להם?! - להדגיש את שיתוף הפעולה עם ב.מ.וו (בעיקר בטכנולוגיית תזמון והרמה משתנים לשסתומים), ולא מפספסים הזדמנות להזכיר כי מנוע ההזרקה הישירה מייצר שיא מומנט סופר-נדיב (24.5 קג"מ) כבר ב-1,400 סל"ד. נמוך אפילו מיחידת דיזל מקבילה. אגב, ה-CC תקבל גם גרסה לא-מוגדשת (וללא הזרקה ישירה) שפגשנו במיני (120 כ"ס). זו האחרונה מוצעת גם עם תיבה אוטומטית מוכרת, שתגיע בעתיד ליחידה המוגדשת.


     

    ומה אומר, מדובר באמת ביחידת כוח מצוינת שמייצרת המון כוח לכל אורך הדרך, החל מסל"ד נמוך במיוחד. כל זאת ללא התפרצויות ובהדרגתיות ברורה. הוא במיטבו בסל"ד בינוני, ואין צורך למשוך אותו למעלה. בנסיעה רגועה ובסל"ד נמוך הוא שקט, אך תחת עומס מייצר צליל נעים. עמו מרגישה ה-207, בעיקר עקב עודף המשקל בגרסת ה-CC - לא פחות מ-1,490 ק"ג, 140 עד 200 ק"ג יותר מדגם הרגיל - פחות תזזיתית מהמצופה. קצב צבירת המהירות נאה, אבל עם המנוע הזה היא בפירוש לא מרגישה ספורטיבית. זאת למרות נתונים נאים של 8.6 שניות ל-100 קמ"ש, ו-210 קמ"ש מרביים.

     

    להשקה בחרז הביאה פיז'ו גם גרסת הדיזל שמפיקה מנפח דומה 110 כ"ס, ו-24.5 קג"מ (או 26.5 בהגדשת-יתר). גם זו הרגישה מעודנת ונעימה מבעבר, גמישה מספיק כדי לנוע בקצב מספק. הנתונים שלה אמנם נמוכים משמעותית (10.9 שניות, 193 קמ"ש) אבל ליום-יום היא בהחלט מספקת. חוץ מזה, בהשקה היא הייתה חסכונית בהרבה - 12 ק"מ לליטר, לעומת שבעה.

     

    מכוניות פתוחות נראות ספורטיביות יותר, אך בפועל הן פחות נמרצות עקב תוספת משקל שגובים חיזוקים, ואובדן קשיחות בגלל הגג. לכן, חוויית הנהיגה כאן רגועה יותר, ואינה נדרשת לענות על צרכי מהירות או אקשן. זה המקרה גם כאן, אך כתוספת, ה-207CC מרגישה שלמה יותר מקודמתה, קשוחה וחסונה יותר, ולכן גם מדויקת ממנה.

     

    עיוותי השלדה פחות מורגשים, וכיול המתלים שונה כך שהניהוג יהיה בטוח וצפוי יותר. גם ההגה החשמלי והמלאכותי מדי מוסיף לרגיעה היחסית, וכך גם בקרת היציבות שמסרבת להתנתק. בכל מקרה, לדור הבא של ה-CC יש אחיזת כביש טובה, עידון כללי משופר ונסיעה מהנה יותר כאשר הגג פתוח. גם תודות למסיט הרוח המתקפל שמנטרל הרבה רעש ואוויר מנשב מתא הנוסעים.


    צילום: אלי שאולי

     

    עולה מדרגה

    כמעט בכל השוואה שתעלו על דעתכם מול ה-206CC, תנצח ה-207 ללא בעיות. היא איכותית יותר, נוחה יותר לנהיגה, מנגנון הגג שופר והיכולת הדינמית גבוהה יותר. היא בטוחה מבעבר ומצוידת יותר. בכלל, נראה כי פיז'ו הבינו את דרישות קהל היעד ונענו לטענות שהעלו כנגד הקודמת. האם זה אומר שגם המחיר יעלה? כנראה שכן. ה-CC תנחת כאן בספטמבר הקרוב, ולמרות שהיבואן לא מוכן להתחייב למחיר, אנחנו מהמרים על כ-180,000 שקל לגרסה האוטומטית. לא מעט.
    פיזו 207CC

    פיז'ו 207CC
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 150 כ"ס ב-5,800 סל"ד
    מומנט מרבי 24.5 קג"מ ב-1,400 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
    מרכב שתי דלתות, קופה-קבריולה
    אורך 404 ס"מ
    רוחב 175 ס"מ
    גובה 140 ס"מ
    בסיס גלגלים 254 ס"מ
    משקל 1,490 ק"ג
    נפח תא מטען 145 ליטר עם גג פתוח, 370 סגור
    100-0 קמ"ש 8.6 שניות
    מהירות מרבית 210 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) אין נתון
    מחיר לא ידוע
    אחריות 24 חודשים
    אבזור בטיחות 5 כריות אוויר, ABS ,ESP
    דירוג בטיחות לא נבחן

     

    הכותב היה אורח חברת פיז'ו

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    תא הנוסעים - עבר מקצה שיפורים
    צילום: אלי שאולי
    גם עם גג סגור היא נראית טוב
    וגם עם פתוח
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים