ג'יפ מאמינה בשטח, וכביש
שני דגמים חדשים מציגה יבואנית ג'יפ בישראל - האחד עם יכולת שטח גבוהה, השני בעיקר לכביש הסלול. קבלו את הקומפאס, וגם את הגרסה האחרונה לרנגלר האגדי
מתברר שהמותג ג'יפ סובל מפיצול אישיות. מצד אחד, יצרנית רכבי השטח הוותיקה משיקה אצלנו בימים אלה רנגלר החדש, בגרסאות שלוש וחמש דלתות. צבי נטע, מנכ"ל היבואנית, חברת מכשירי תנועה, מגדיר אותו: "ג'יפ אמיתי, המשך ישיר לג'יפ קלאסי". מצד שני, היבואנית משיקה באותה עת גם רכב כביש-שטח חדש, הקומפאס, עליו אומר נטע כי הוא "הכי פחות רכב שטח בהיצע של ג'יפ, והכי הרבה רכב עירוני".
בהתאם, ההבדלים בין שני כלי הרכב לא יכולים להיות גדולים יותר: הרנגלר מצויד בשלדת סולם "מסורתית", הנעה כפולה עם יחס העברה נמוך ואופציה לנעילות דיפרנציאל קדמי ואחורי; הקומפאס, המבוסס על הפלטפורמה של דודג' קליבר, מסתפק בשלדה אחודה המתאימה יותר לכביש, הנעה כפולה אך ללא יחס העברה נמוך, וזוויות מרכב שרומזות על חיבה ברורה לאספלט.
_wa.jpg)
ג'יפ רנגלר. שטח אמיתי
אז מה העתיד על-פי ג'יפ - רכבי שטח "אמיתיים" או רכבי כביש-שטח רכים? ליבואנית אין אשליות באשר לדרישות הלקוחות, שרק מעטים מהם זקוקים ליכולת שטח. עם זאת, נטע מוסיף כי התדמית הקשוחה של ג'יפ כ"רכב השטח האמיתי" חשובה למותג, ולכן הם נאחזים במסורת. "בארה"ב נמכרו ב-2006 כ-80 אלף יחידות מהדגם הקודם של הרנגלר, כך שברור שיש ביקוש לרכב שכזה", אומר נטע.
האמת, איך שלא מביטים בו ובעיקר לצד רכבי הכביש-שטח של היום, הרנגלר נראה מתאים מאי פעם לתפקיד "ג'יפ קלאסי". אין שום ספק שרק מעטים בסביבה מסוגלים לשדר את הערכים עליהם מדבר נטע, כפי שהוא עושה זאת. גרסת שלוש דלתות תעלה 230 אלף שקל, גרסת חמש הדלתות תהיה יקרה ב-29 אלף.
אולם למרות המסורת וגאוות היחידה הברורה, בג'יפ יודעים שהעתיד שייך לרכבי שטח "רכים" יותר, עם שלדה אחודה ויכולת שטח מוגבלת. לכן מוצג גם הקומפאס, רכב כביש-שטח "רך" ראשון בתולדות המותג האמריקני. אמנם במכשירי תנועה ממהרים לספר שגם כאן יש יכולת שטח טובה, אך מבט אחד מגלה שעדיף להישאר איתו על הכביש: הוא נמוך, חשוף ונראה "כבישי" לעילא.
_wa.jpg)
ג'יפ קומפאס. לשבילים כבושים
הבעיה של הקומפאס תהיה שלל מתחרים בקטגוריה אליה הוא שייך, כולם עם פוטנציאל גדול והצלחה מסחרית נאה: החל ביונדאי טוסון, דרך טויוטה ראב4, סובארו פורסטר, סוזוקי גרנד-ויטארה ואחרים. כמו כל המוזכרים, גם הקומפאס מתחיל במחיר של 190 אלף (גרסת "ספורט"), ומגיע ל-225 אלף בגרסת "לימיטד" מאובזרת. מה שכן עשוי להפריע, הוא המראה. הג'יפ הקטן של ג'יפ נראה רך מאד, קצת "כבישי" מדי. נטע מודה שאפילו יונדאי טוסון נראה יותר ג'יפ ממנו.
יעדי המכירות של המותג בישראל צנועים למדי: 120 יחידות לשתי גרסאות הרנגלר, 120 יחידות לקומפאס, בעיקר בגלל בעיות מלאי, כך מסבירים לנו אנשי היבואנית.
רנגלר בגרסה ארוכה
מומלצים