שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פיז'ו 207 - יורשת העצר?

    המכונית שמתוכננת לתפוס את מקום ה-206 המצליחה, קבלה סוף סוף תיבה אוטומטית ולכן מתקרבת ארצה. יצאנו לקבל את פניה בצרפת

    לא קל להם לצרפתים. מאז ימי ה-205, חייבת כל סופר-מיני שהם מייצרים להוכיח עצמה, מעל ומעבר למקובל. הם בסך הכל רוצים לעבור את ה-EuroNCAP בשלום, ולמכור הרבה מכוניות. נמאס להם מכתבי רכב שמנדנדים על עידן הפוליטקלי קורקט, זה ש"מסרס ריגושים". בעיקר הם מאבדים סבלנות כשמנצלים אירוע כמו השקת ה-207 החדשה, אולי המכונית החשובה ביותר שלהם כרגע, לצורך שאלות קשות. עשו להם טובה, אל תפריעו...

     

    היכרות נוספת

    ה-207 תנחת בארץ כשנה לאחר שנהגנו בה בלעדית בספרד. למה עבר כל כך הרבה זמן? הסיבה ברורה ואוטומטית. הצרפתים המתינו עם השקת גרסה אוטומטית, והיבואן לא הסתכן בהשקת מכונית עם תיבה ידנית בלבד. את ה-206 למשל, לא חשש להשיק כאן ככה. טוב, הוא יכול להתנחם בכך שהתיבה האוטומטית הוצמדה למנוע החדש שפותח יחד עם ב.מ.וו. וזה ממש טוב ליהודים.


     

    קשה להאשים את פיז'ו בכך שהחליטו לשנות את המראה הטוב והמוכר של ה-206. אבל ניתן בכל זאת להצטער על הכיוון האגרסיבי מדי. ה-207 נראית טוב מאחור ומהצד, מעין מהדורה שרירית וחסונה לקודמתה, אבל החזית אגרסיבית מדי. היא נראית חמורת סבר, והחיוך הסימפטי חסר.

     

    בתא הנוסעים היה לצרפתים מה לשפר, והם אכן עשו זאת. הקווים פחות שובבים והכיוון מהודר יותר, כמו שרומזים מחוונים עם מסגרות כסופות. פיז'ו ניסו ליצור משהו מיוחד, ולכן גם מבנה הקונסולה המרכזית והמדף מעל תא הכפפות. אבל יותר מכל בולטת האיכות המשופרת. החומרים מזמינים ונעימים יותר, וחלק מהמערכות - בקרת אקלים מפוצלת למשל - מוכרות מהאחיות הגדולות. על משענות יד היינו מוותרים, מחשב הדרך מסובך מדי.

     

    מבחינתי, הבשורה החשובה ביותר היא שסוף סוף ניתן למצוא תנוחת נהיגה טובה בפיז'ו קטנה. ממושב הנהג, יש תחושה של מכונית מרווחת וגדולה, בין היתר בזכות שמשה שמשתפלת הרחק מלפנים. מאחור לעומת זאת, השיפור אינו גדול כפי שצריך היה. לאן נעלמה תוספת של כ-10 ס"מ בבסיס הגלגלים?

     

    תודה לגרמנים

    ה-207 אינה חדשה באירופה. אבל המכוניות בהן אנחנו נוהגים כעת, נדירות גם כאן. מדובר ביחידות ראשונות לשאת את ה-1.6 ליטר החדש, מנוע שפגשנו לראשונה במיני החדשה. הוא מייצר 120 כ"ס, והופך את ה-207 בגרסה אוטומטית לאחת החזקות בקטגוריה.


     

    סיבוב מפתח מגלה בידוד רעשים טוב מאשר במיני, תגובת המצערת פחות חדה ויותר שגרתית. צרפו לכך נתון משקל מכובד (1,234 ק"ג, 1,200 לידנית) ותיבה ידנית עם יחסי העברה ארוכים, ותקבלו תגובות עצלות-משהו. במונחי פיז'ו התחושה היא יותר XT (מהודרת), מאשר XS (חצי-ספורטיבית). המנוע עצמו מושך היטב בסל"ד נמוך ומסתדר לא רע עם סל"ד גבוה, ואילו תפעול בורר ההילוכים נוח מבעבר.

     

    מי שציפה שפיז'ו ימשיכו בשיתוף הפעולה עם ב.מ.וו גם בתחום תיבות ההילוכים, עומד להתאכזב. הצרפתים לא עושים שימוש בשישיה הילוכים המצוינת של הגרמנים, ומעדיפים עליה (מטעמי תקציב בין היתר) את ה-AL4 הלא מבריקה בעלת ארבעה ההילוכים. כן הם בודקים אפשרות לשישה הילוכים. לא, בשנתיים הקרובות.

     

    מעניין לציין כי גרסה זו הרגישה נמרצת יותר מה-206 המקבילה מבחינת תגובות מצערת, אך לא מגבה זאת בנתוני יצרן (195 קמ"ש, 12.7 שניות ל-100) - דומים למדי לאלה של הקודמת. כרגיל התיבה, בעלת אפשרות לתפעול ידני, ממשיכה להשתפר אם כי עדיין מתחכמת לשווא. במכונית שבחנתי היא הפגינה חוסר רצון להורדות הילוכים למשל, והעדיפה להעלות הילוך מוקדם מדי.

     

    אם חיצונית נראה שפיז'ו המשיכה בתפריט המקובל, פרנקופילים יגלו מספר שינויים מהותיים לעומת ה-206. החשוב בהם הוא המעבר המקובל להגה כוח חשמלי. השני הוא נטישת מתלה אחורי שטוח (מוטות פיתול) לטובת מבנה מקובל עם קפיצים ספירליים (טוב לעידון). על הכביש השינויים בולטים. בגרסאות שבחנו לא עמד ההגה החשמלי ברמה לה הורגלנו בעבר מפיז'ו. הוא מרגיש קל ומלאכותי מדי.


     

    והוא בפירוש מתקשה לנצל את יכולת השלדה. ה-207 מפגינה אחיזה מצוינת ומשנה כיוון באופן נאה. ברגעים מסוימים היא אפילו מזכירה פיז'ו של פעם בתגובות. גם הבלמים מדודים ונוסחי ביטחון. אבל התחושה הכללית, בייחוד בגלל ההגה, היא שחסר קצת מהפלפל שיש עדיין ל-206. נוחות הנסיעה, לפחות על צמיגי 195-55-16, לא הייתה מרשימה וקפיצות הדליקו, באופן תמוהה, את חיישני לחץ האוויר.

     

    סיכום

    היא מודרנית, נעימה והרבה יותר מעודנת ומהודרת מה-206. היא גם מציגה אבזור ורמה בטיחותית עדיפות. לקהל הרגיל, זה שאינו מחפש הנאה, היא בפירוש מציעה יותר. וכן מאוד חבל שבדרך היא אבדה משהו מהקסם והפלפל שיש ל-206. אבל זה כנראה מחיר הקדמה.

     

    סימן השאלה הגדול שנותר הוא תג המחיר, שמלכד את כל הקטנות האירופיות. בפיז'ו ישתדלו שלא ליפול למלכודת של רנו ומותגים אחרים ולייצר בכל זאת תג תחרותי. את הגרסה האוטומטית הם רוצים להביא עם מלוא האבזור הבטיחותי (שש כריות אוויר, ESP) ועדיין לשמור על פער מספיק בינה לבין ה-307 - נניח בסביבות ה-107,000 שקל. על כך הם יעמלו מן הסתם קשות בשבועות הקרובים.


    פיזו 207

    פיז'ו 207
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 16.3 קג"מ ב-4,250 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
    מרכב חמש דלתות, האצ'בק
    אורך 403 ס"מ
    רוחב 172 ס"מ
    גובה 147 ס"מ
    בסיס גלגלים 254 ס"מ
    משקל 1,234 ק"ג
    נפח תא מטען 270 ליטר
    100-0 קמ"ש 12.7 שניות
    מהירות מרבית 195 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.3 ק"מ לליטר
    מחיר 107,000 שקל (הערכה)
    אחריות 24 חודשים
    אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS ,ESP
    כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 3/4/5 לפי EuroNCAP

     

    • הכותב היה אורח חברת פיז'ו

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים