שתף קטע נבחר

השמיים הם הגבול - ספיישל פתוחות

יש לא מעט סיבות טובות לפרסום כתבה המסקרת את היצע המכוניות הפתוחות, דווקא בחג הפסח. אנחנו בחרנו להתמקד בסיבה הכי פחות טובה שבהן - בא לנו

נו, אתם בטח כבר יודעים איך זה הולך. חג כלשהו בדרך, ואסופה קבועה של כתבות "מוכרחים לפרסם" עולה ופורחת. ביום העצמאות זו עשויה להיות "המכונית הכי ישראלית בהיסטוריה", בפורים יגיע רעיון כלשהו על "מכוניות בתחפושת", לקראת כיפור נזכיר את "החטאים של תעשיית הרכב", הפואנטה ברורה. ובפסח כמובן, חג האביב, יגיע תור סקירת המכוניות הפתוחות. למה? כי מזג האוויר אידאלי, בעיקר אבל לא רק. ועכשיו אתם בוודאי שואלים עצמכם מדוע אם כך, נכנענו שוב לשבלונה היבשה הזו. התשובה לכך פשוטה. קודם כל, כי אנחנו אוהבים מכוניות עם גג נפתח. שנית, כי ככה אנחנו רוצים, ובעיקר כי יש לנו אפשרות. אז בבקשה, רשימת המכוניות הכי פתוחות-גג שאתם יכולים לרכוש היום בישראל - פרויקט מיוחד כמובן, לרגל חג הפסח...

 

אודי A4 קבריולה 

יש שתי דרכים לתכנן מכונית פתוחה: על בסיס מכונית קיימת, או מדף חלק. A4 קבריולה היא מהזן הראשון. מה שאומר שאודי לקחו A4 רגילה, ניסרו לה את הגג, הדביקו חיזוקי שלדה - והופה, נולדה קבריולה. נאה? כן. מהנה? אה, ככה-ככה. והיא גם לא ממש זולה. מה שהופך את המושב האחורי שלה ליתרון המשמעותי על פני אחותה, ה-TT. א-ב-ל, ממתי מישהו קונה מכונית פתוחה בגלל שיש לה מקום מאחור לנוסעים נוספים?


אודי A4 קבריולה

 

אז למה כן: כי אתם לא באמת רוצים לנקר עיניים

ולמה לא: כי יש גם אודי TT רודסטר

 

אלפא רומיאו ספיידר 

קשה להמעיט בסקסיות של אלפא ספיידר החדשה. אבל כשפושטים לה את העור האיטלקי המשובח מגלים שלמטה, ממש מתחת לעיצוב המהמם, יש מחסור מורגש בביצועים ובריגוש דינמי. כבדה מאד, מנועים שלא עושים את זה ובעיקר לא נשמעים טוב. חוץ מרוח בשיער וההרגשה שאתה נוהג במכונית שנראית כמו מיליון דולר, קשה להאמין שתרצו לעשות איתה עוד סיבוב אחד. בקיצור, תענוג לעיניים. ואם ככה, אפשר להסתפק בלהסתובב בביקור בסוכנות.


אלפא רומיאו ספיידר

  

אז למה כן: כי העיצוב הזה מייצר אצלנו לחלוחית בעיניים

ולמה לא: גם הביצועים גורמים לנו לבכות

  

ב.מ.וו סדרה 3 קבריולה

אין מה לעשות. ב.מ.וו זו מכונית שאתה יכול לאהוב בגלל מה שהיא מייצגת מבחינה סוציו-אקונומית, ויכול לתעב בדיוק מאותה סיבה. דבר אחד אתה בטח לא יכול - להתעלם מהעובדה שבכל קטגוריה, בכל גודל ובכל רמת מחיר, ב.מ.וו עושים ללא יוצא מהכלל מכוניות שמאד כיף לנהוג בהן. וסדרה 3 קבריו הקודמת, זו שעדיין נמכרת כאן, היא לא רק אחת הפתוחות היותר יפות שיש, היא גם אחת המהנות לנהיגה.


ב.מ.וו סדרה 3 קבריולה

 

אז למה כן: שמש, ים, ובחורות גם

ולמה לא: אתם בטוחים שאתם צריכים את תשומת הלב הזו?

 

ב.מ.וו סדרה 6 קבריולה

או קיי, בואו נפסיק את העמדת הפנים. אף אחד בישראל לא קונה ב.מ.וו כי הוא נהג ספורטיבי. מה שבאמת חשוב הוא הפוזזזה. אז אם כבר, עד הסוף. לקנות סדרה 6 קבריו זה כמו להדביק כרטיס פלטינום של אמריקן אקספרס למצח. כמו לשלוח דף חשבון והצהרת הון לכל החברות לשעבר. וזה לא מזיק שהיא ממש, אבל ממש מכונית מצוינת. כי אחת לכמה זמן, גם פוזה יכולה לשעמם.


ב.מ.וו M6 קבריולה

 

אז למה כן: כי בטוח שייתנו לכם כבוד

ולמה לא: גם במקומות לא נכונים

 

ב.מ.וו Z4

זוכרים את ה-Z3? בטח שאתם זוכרים. המכונית הכי נשית בהיסטוריה של בוואריה. רק מעצבי שיער מאבן גבירול קנו אותה. כדי להחזיר לעצמם את הכבוד, החליפו אתה ב.מ.וו עם משהו שונה לגמרי - ה-Z4 נוסעת כמו בדיוק שהיא נראית. וזה אומר חזק ומהר. ואם זה לא מספיק חזק ומהר בשבילכם, אתם יכולים לקנות את ה-Z4M - אותה מכונית רק עם המנוע של ה-M3 הקודמת. אם תשרדו נסיעה איתה, תתקשרו אלינו. אנחנו צריכים מישהו שיודע לנהוג.


ב.מ.וו Z4

 

אז למה כן: בגלל שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים

ולמה לא: בגלל שיש כאלה שלא יוכלו להוריד ממנה את הידיים

 

הונדה S2000

אתם יודעים איך זה. כתבי רכב - לא אנחנו, כמובן - הם אנשים רדודים. כל מה שמעניין אותם - אותם. לא אותנו - הוא לנהוג מהר במכוניות מהירות. ובעיקר בגלל זה, אנחנו אוהבים הונדה S2000. מה אוהבים, היינו מתחתנים איתה אם זה היה חוקי. יש לה מנוע שצורח עד 9,000 סל"ד, תיבת הילוכים מחרמנת והתנהגות של טייס קמיקאזה אחרי ששתה ליטר סאקה. והיא גם קצת מפחידה, מה שרק מוסיף להערכה שלנו כלפיה. כי ככה זה עם גברים רדודים.


הונדה S2000 (צילום: רועי צוקרמן)

 

אז למה כן: כי לא תרצו לצאת ממנה

ולמה לא: אם אתם שוקלים יותר מ-42 ק"ג, גבוהים ממטר-שישים, ויש לכם תיק גב, לא תצליחו להידחס פנימה

 

יגואר XK

 

אם אתם רוצים מכונית פתוחה שנשמעת כמו אקזוטיקה איטלקית, אבל עולה הרבה פחות וכנראה גם תיסע הרבה יותר, תחשו על הג'אג הזו. יש מעט מאד דרכים לבטא את הסטייל שמתלווה לנהיגה ב-XK עם גג פתוח, אם רוצים להמנע מהקלישאות הכי מביכות. אנחנו לא אוהבים להיות במבוכה, אז נוותר על התיאורים הסקסיסטים. מה שאתם כן צריכים לדעת, זה שיש כאן מנוע נהדר, גיר מעולה, ושיפור ניכר באיכות שיגואר הציעה לעולם הרכב ב-20 השנים האחרונות. אה, ועוד דבר אחד קטן. היא לא מכונית ספורט. טוב, עוד משהו אחרון לסיום - אתם לא צריכים לנהוג בה מהר. את העבודה היא תעשה גם ב-45 קמ"ש.


 

למה כן: היא נראית מדהים, ונשמעת עוד יותר

למה לא: למערכת הניווט יש מבטא סקוטי

 

מאזדה MX-5

מכוניות רודסטר זולות ומהירות הן המצאה אנגלית. גם פועלי ייצור עם הנג-אובר הם המצאה אנגלית. שימו את שתי ההמצאות האלה במפעל אחד וקיבלתם מכוניות רודסטר זולות ומהירות, אבל שלא ממש נוסעות. וגם אם כן, אז לא למשך זמן ומרחק רב. הפתרון: תנו ליפנים לייצר את ההמצאה האנגלית. ומאז 1989, זה בדיוק מה שמאזדה עושה. בהצלחה מסחררת, יש לומר. ה-MX5, הרודסטר הכי נמכרת בהיסטוריה של עולם הרכב, אינה המכונית המהירה בעולם. אבל היא ללא ספק אחת המכוניות שהכי כיף לנהוג בהן.


מאזדה MX-5 

 

אז למה כן: הכי הרבה כיף לשקל

ולמה לא: אם יש לכם את הכסף ואתם מעדיפים לקנות כל דבר אחר, תעברו לערוץ היהדות ותבקשו יפה סליחה

 

מיני קופר קבריולה

תמיד אהבנו את המיני. באמת. מאז שהמציאו אותה, לפני טריליון שנה, ועד שהפסיקו לייצר אותה במתכונת המקורית. שזה אומר קטנה-חכמה-זולה. גם את העידן החדש של המיני אנחנו נורא אוהבים. באמת, אחלה אוטו. אבל מה, כבר לא כל כך קטן, ובטח לא כל כך זול. טוב, בואו נגיד את זה באופן מדויק יותר - עכשיו, כשהיא שייכת לב.מ.וו, היא גם גדולה למדי, וגם יקרה להחריד. לא חבל?


מיני קופר S קבריולה

 

אז למה כן: איזו מותק, פשוט לצבוט אותה

ולמה לא: תקראו את "למה כן"

 

מרצדס CLK

היא ממש בסדר, ה-CLK. בעצם, היא אפילו ממש טובה. היא יודעת לעשות כל מיני דברים, כמו למשל לנסוע ממש מהר בגרסת AMG. אם היינו בני 50 פלוס, יכול להיות שהיינו קונים כזו. אבל אנחנו - עדיין, כן? - לא. ואנחנו גם לא חושבים ש"בסדר" זה מספיק בשביל מרצדס. אין לכם ילדים ורוצים מרצדס פתוחה? קנו SLK. יש לכם ילדים ורוצים מרצדס פתוחה? קנו SLK ותשלחו את הילדים במונית C קלאס.


מרצדס CLK קבריולה

 

אז למה כן: יש לה מושב אחורי לילדים

ולמה לא: יש לה מושב אחורי לילדים

 

מרצדס SLK

לג'יימי אוליבר, "השף הערום", יש אחת. ואנחנו לא יודעים אם זה טוב או רע, אבל מה שבטוח הוא שהמכונית עצמה טובה. אפילו מאוד. בדור הראשון של ה-SLK, מרצדס התמקדו בעיקר בגג, וקצת הזניחו את מה שמסביב. וזה נגמר בהמון בדיחות על נשים בלונדיניות. בדור השני, מרצדס נזכרו שלגג מחוברת מכונית. אז הם שלחו אותה לאימונים במסלול הנורבורגרינג. התוצאה נאה לעין ונאה לנהיגה, ואין יותר בדיחות.


מרצדס SLK

 

אז למה כן: יש לה פטנט שמחמם את הצוואר בחורף

ולמה לא: מה קרה, רציתם SL אבל נגמר לכם הכסף?

 

מרצדס SL

מרצדס לא תמיד מייצרת מכוניות שכיף לנהוג בהן. זה כנראה בגלל שהם מאמינים שהלקוחות העשירים שלהם מעדיפים לשבת במושב האחורי ולעשן סיגרים. אבל ב-SL אין מושב אחורי. וזה יצר בעיה למרצדס, שנאלצה לתכנן את ה-SL כך שתהיה מהנה לנהיגה. זה הצליח להם. אבל זה בכלל לא העיקר. יש מעט מאד דברים בחיים שייגרמו לכם להרגיש עשירים ומאושרים כמו נהיגה ב-SL עם גג פתוח. "הו אלוהים, אולי תקנה לי מרצדס בנץ (SL55AMG בצבע כחול-אוקיינוס)?"


מרצדס SL

 

אז למה כן: זו ה-SL הכי טובה אי פעם

ולמה לא: אבל פורשה 911 יותר טובה

 

ניסאן מיקרה C+C

מכוניות פתוחות מתקשרות למהירות, זוהר, כסף. תאשימו את ג'יימס דין, שהחליט למות בפורשה 550 ספיידר, לפני חמישים ומשהו שנה. אבל ניסאן מיקרה היא האנטי-תזה של הקבריו הנוצצות והשריריות. היא קטנה, חמודה ולא ממש ספורטיבית. אה, והיא גם זולה יחסית - במחיר של מאזדה 6 אתם יכולים לקנות פיסה גדולה של שמיים פתוחים, ונכון להיום זה הכי זול שיש בישראל. אז מה אם היא לא ממש מהירה או מהנה, או נאה. העיקר שהשכנים יחשבו שאתם חיים טוב.


ניסאן מיקרה C+C (צילום: רועי צוקרמן)

 

אז למה כן: כי היא הפתוחה הכי זולה בישראל

ולמה לא: כי היא הפתוחה הכי נשית בישראל

 

פולקסווגן איוס

בערך עשר שנים אחרי שאופנת הקופה-קבריולה התחילה, אי-אז בשלהי שנות ה-90, נזכרו פולקסווגן שהם רוצים להצטרף. אז הם לקחו חלקים של גולף וחלקים של פאסאט וחלקים של כל מיני מכוניות שהם מצאו בחניון של המפעל. ואתם בטח חושבים ששום דבר טוב לא יכול לצאת מהריון שכזה. אבל איוס דווקא מכונית טובה. היא נעימה לעין, נעימה לאגו ונעימה לנהיגה. אבל יש לה מחיר לא נורמלי. וזה ממש לא נעים.


פולקסווגן איוס (צילום: אלי שאולי)

 

אז למה כן: לאף אחד אחר לא תהיה כזו

ולמה לא: סליחה, 350 אלף שקל? במחיר הזה אנחנו קונים מיאטה משומשת במצב טוב בשביל הרוח, ומסדרים גולף GTI חדשה בשביל כל השאר.

 

פיז'ו 307CC

היה הייתה מכונית קטנה בשם פיז'ו 206CC. היא לא הייתה מהירה או מהנה או איכותית במיוחד, אבל היא הייתה זולה למדי וחמודה. אז הרבה אנשים, בעיקר נשים משכונות שמצפון לירקון, קנו אותה. ואז הגיעה אחותה הגדולה, ה-307CC. גם היא לא מהירה או מהנה במיוחד, אבל היא יקרה יותר. הרבה יותר. ולמרות שמכוניות קבריולה לא אמורות להבריק בסעיף עלות-תועלת, ה-307CC פשוט לא עושה לנו את זה. כאילו מה, 0 ל-100 ב-12 שניות?!


 

אז למה כן: אפשר להזמין ריפודי עור אדומים שנראים מיליון דולר

ולמה לא: ה"סיסי" בסוף השם בטח אומר עוד משהו

 

פיז'ו 207CC

פיז'ו הביאו ב-206 להמונים את הגג הקשיח שבלחיצת כפתור, ובבבלט פירוטכני שימשוך את כל השכונה, מתקפל לתא המטען. עד אז פטנט כזה יכלו לקבל רק לקוחות מרצדס ומאז אמצו את התפיסה של פיז'ו רבים וטובים. זה אומר שהרעיון כנראה היה מוצלח וגם השם –קופה קבריולה זכה לאהדת הרחוב. ובעוד רבים נמצאים בדור הראשון, פיז'ו כבר מציגה דור שני לקופה קבריולה הקטנה. היה להם זמן לתקן את הקצוות החשופים והפגמים של הדגם היוצא ולהפוך את ה-207 למכונית הרבה יותר נעימה ואיכותית, שנהנית מיחידות הכוח החדשות בעלות אקסנט גרמני.


 

אז למה כן: כי היא נעימה, איכותית ויפה

ולמה לא: כי המחיר יעלה, וההנאה לא

 

פורשה בוקסטר

במשך 40 ומשהו שנה, הייתה רק פורשה אחת: ה-911. לא היה דגם אחר, ואל תתחילו לספר לנו על 924, 944 או אפילו 928. ואז, ב-1996, הגיעה הבוקסטר. והיא הייתה כל כך, כל כך טובה. והדור השני, מ-2004, אפילו יותר טוב מהראשון. כמה היא טובה? היא כל כך טובה שאפשר לקחת את כביש הנהיגה הכי אהוב עלינו בלי לבלום, ועם רגל ימין עד העצר. היא כל כך טובה שאנחנו נבין אם תמכרו את הבית ותעברו לגור בה. היא כל כך טובה שאנחנו נבין אם תעדיפו אותה על פני 911. ככה היא טובה.


פורשה בוקסטר

 

אז למה כן: ככה וזהו

ולמה לא: מה ז'תומרת "למה לא"?

 

פורשה 911 קבריולה

תראו, 911 בלי גג זה כמו המונה ליזה בלי החיוך. כמו אנג'לינה ג'ולי בלי השפתיים. כמו מירי בוהדנה בלי... טוב, אתם מבינים את הפואנטה. זה יכול לעבוד, אבל זה לא זה. אם אתם קונים את ה-911 קבריו אתם בעצם אומרים על עצמכם "אנחנו יכולים לקנות את המכונית הכי טובה בעולם, אבל אנחנו מעדיפים לקנות מכונית של ילדות מכפר שמריהו שלא יודעות לנהוג". זה לא נשמע טוב וזה לא נראה טוב. אלא אם מדובר ב-911 טורבו קבריו, שתושק ממש בקרוב. במקרה שלה אנחנו מוכנים לבלוע את הכבוד ולקחת את המפתחות.


פורשה 911 קבריולה

 

אז למה כן: כי זו 911

ולמה לא: אם אתם כל כך נואשים לתשומת לב למה שלא תקנו שלט על איילון, תדביקו עליו תמונה שלכם ותכתבו "אבא ואמא לא אהבו אותי מספיק"? 

 

שוות התייחסות, מאד שוות, אבל לא נהגנו

אודי TT רודסטר, וולבו C70, לקסוס SC430, פורד פוקוס C+C, קרייזלר קרוספייר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פותחים את הגג
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים