שתף קטע נבחר
צילום: רני פלג

מירוץ פרעונים קלאסיק - רטוב לפני יבש

קבוצת מירוצים ישראלית יוצאת להתחרות בראלי הפירמידות במצרים. רגע לפני שיוצאים למדבר, הצטרפנו אל רוכבי הטרקטורונים לאימון אחרון

האמת, מירוץ ראלי אפריקני נמצא גבוה מאד ברשימת החלומות המוטוריים שלי, כבר למעלה משני עשורים. אולי מאז הפעם הראשונה בה נחשפתי לתמונות של משתתפי מירוץ פאריז-דקאר. ואולי היו אלה דווקא חוויותיו של אביב קדשאי - ישראלי ראשון שהצטרף לרוכבים אירופים בראלי הפרעונים של 1990. אתם יודעים, רוחות המדבר, דיונות עצומות של חול, שבילים ארוכים ומתפתלים, מהירות אדירה, ללא גבולות.


בן רובינשטיין (צילומים: רני פלג)

 

והפנטזיה הזו היא לחלוטין לא רק שלי. היא גם של ארבעה רוכבים מקומיים שיוצאים להגשים חלום ולקחת חלק בראלי הפירמידות 2007 - לשעבר ראלי הפרעונים. כי בניגוד לאביב קדשאי שנלחם לפני שנים ארוכות לבדו במדבר, הפעם מדובר בקבוצת מירוצים ישראלית מאורגנת היטב. לקבוצה קוראים "הרודס - קאן-אם", וארבעת רוכביה ייזכו לסיוע של שני נותני חסות עיקריים - חברת אבניר, יבואנית טרקטורוני קאן-אם לישראל, ומלון הרודס באילת.

 

מרץ נעורים

חברי הקבוצה השונים הם אלי אוחיון, שלום בוארון, דני קושמרו ובן רובינשטיין. בגיל 19 שנים וארבעה חודשים, רובינשטיין הוא אחד הרוכבים הצעירים ביותר שנרשם למירוץ מדברי מפרך כמו ראלי פרעונים קלאסיק. בן נשאב לעולם הטרקטורונים לפני כשנתיים, ורשם הישגים נאים בליגת האנדורו לטרקטורונים המתקיימת בישראל. את בן ילווה במרוץ אביו, דני רובינשטיין, איש עסקים התומך באופן נלהב בפעילות הספורטיבית של בנו.


אלי אוחיון

 

מדריכו המוטורי של בן, אלי אוחיון, מתחרה באופן פעיל בתחרויות טרקטורונים בארץ, והוא המבוגר בחברי הקבוצה. בגיל 43, אלי הוא בוגר ראלי פרעונים קלאסיק אשתקד, ומתחרה בעל כושר וניסיון רב. אלי ובן ירכבו בתחרות כצמד, שניהם על טרקטורוני קאן-אם מדגם DS650. צמד הכלים הוכן היטב לתחרות, בין היתר עם ציר אחורי מורחב, מיכלי דלק מאלומיניום בחלקו האחורי של הכלי ובולמי זעזועים מתוצרת "אלקה". הצמד מכוון לעבר מקום על דוכן המנצחים בסיום המירוץ - רצוי המדרגה העליונה.

 

שלום בוארון (40) מוביל את הצמד השני. שלום הוא רוכב ותיק ומהיר, בעל סוכנות "טריפ-טרקטורונים". שלום ירכב ביחד עם איש חברת החדשות, דני קושמרו. הצמד ירכב על טרקטורונים כמעט-סטנדרטיים מדגם רנגייד 800. לכלי החזק נוסף מיכל דלק גדל-מידות מאחור, וכמובן עזרי ניווט שונים. השאר סטנדרטי לחלוטין, כולל בולמי הזעזועים.

 

קשה באימונים

בסוף השבוע האחרון נפגשו חברי הקבוצה לאימון אחרון באזור לכיש, וגמאו כ-200 ק"מ של שבילים מהירים. האימון שימש גם לפגישה ראשונית של כל חברי הקבוצה. רמי אלמדאווי, רוכב ותיק ואיש טכני במקצועו, יסייע לכלי הרכב של המתחרים לשרוד את תלאות המירוץ.


שלום בוארון

 

על מירוץ ראלי הפירמידות, על הקבוצה ועל ישראלים אחרים המשתתפים בארוע, תוכלו לקרוא אצלנו החל מהיום ומדי יום, בסיקור יומי מפורט.

 

הכותב עורך את אתר השטח הישראלי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רווה תבורי, מנהל הקבוצה
צילום: רני פלג
רמי אלמדאווי. יסייע בפן הטכני
צילום: רני פלג
אלי אוחיון
צילום: רני פלג
שלום בוארון
צילום: רני פלג
דני קושמרו
צילום: רני פלג
בן רובינשטיין
צילום: רני פלג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים