שתף קטע נבחר

ב.מ.וו G650X קאנטרי - נוסחת בסיס מקסימה

שלושה דגמים שונים כוללת משפחת ה-G650X החדשה של ב.מ.וו; לקחנו את הזול, הפשוט ונטול היומרות שביניהם למבחן מקיף

 

במסגרת משב הרוח המרענן שמגיע מיצרנית המכוניות והאופנועים ב.מ.וו בשנים האחרונות, הוצגה בתערוכת קלן האחרונה סדרה דו-גלגלית חדשה: G650X. בניגוד למקובל אצל הבווארים, הפעם לא מדובר היה במנוע בוקסר נוסף או ארבעה צילינדרים מאד-מתוחכם, אלא במשפחה חדשה עם מנועי צילינדר בודד, שפותחה יחד עם אפריליה ואף מיוצרת במפעלי החברה האיטלקית.


ב.מ.וו G650X קאנטרי (צילומים: טל זהר)

 

הסדרה החדשה - עם הבדלים בעיקר בחישוקים, עיצוב וכמה מכללי שלדה ומתלים - כוללת דגמי סופרמוטו ואנדורו, וגם דגם ביניים דו-שימושי, עממי וידידותי. זה האחרון עונה לשם G650X קאנטרי. הוא גם הזול והפשוט מכולם, ולכן נבחן ראשון.

 

אופנוע, אבל מעט... 

הקאנטרי הוא אופנוע קטן ומינימליסטי, ואף נראה דחוס משהו. יחידת התאורה הקטנה (והיעילה) מלפנים, בשילוב כידון עבה, לוח מחוונים קטנטן, חישוק "19 קדמי עם כנף צמודה וכאילו-מיכל דלק פצפון (למעשה זה כיסוי בית מסנן האוויר; מיכל הדלק נמצא מתחת למושב) יוצרים תחושה של אופנוע קטנצ'יק. וזה עוד לפני נתון המשקל הריק - 148 ק"ג בלבד. גם מאחור העסק קטן, עם זנב קצר שממנו יוצאת יחידת תאורה אחורית ולוחית רישוי. בסך הכל, עיצוב מוצלח ומודרני.

 

מה עוד? ישיבה על ה-X חושפת כידון שטח ספרטני עם מתגים סטנדרטיים ולוח מחוונים המציע מידע על מהירות (דיגיטלי), מרחק כולל, שני מדי מרחק מתאפסים, שעון זמן ונוריות חיווי רגילות. על בית המתגים משמאל ניצב בגאון מתג אדום לנטרול ABS. אכן, הקאנטרי מגיע עם מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, אותה ניתן לנטרל בירידה לשביל. חידוש מעולה.

 

המושב הקטן מאד נוח, רחב למדי בחלקו האחורי ומציע מדרגת-תמיכת ישבן ואפשרות כיוונון בין הגבהים 84 ל-87 ס"מ. תנוחת הרכיבה זקופה ונוחה מאד לאורך זמן, אלא שיכולת נשיאת המטען מאד מוגבלת. לא יותר מתיק קטנטן קשור מאחור. בתוספת תשלום אפשר להוסיף סבל תומך לארגז גמיש, או תיק מיכל נצמד ברצועות.

 

יאללה, לדרך

בנבכי האופנוע הקטן מסתתר מנוע רוטאקס, שנלקח מדגמי ה-F650GS ולו הזרקת דלק. כאן הוא עבר מקצה שיפורים קל, שהוריד את משקל החלקים הנעים בשני ק"ג. תכנון מחודש לראש המנוע העלה את ההספק המרבי ל-53 כ"ס - שלושה יותר מדגמי ה-F. אגב, למי שאין רישיון מתאים יש אפשרות להגביל תוך כמה דקות במוסך היבואן את ההספק המרבי ל-33 כ"ס - בגיבוי אישור מוסך, שבעזרתו משנים את דרגת רישוי הרכב במשרד הרישוי.


 

יחסית לסינגלים, המנוע הזה מאד חלק, חזק למדי ובעל יכולת נשימה מעולה. הכוח זמין בכל טווח סל"ד, והדיאטה שעבר הופכת את תגובת המצערת למהירה מבעבר. לא אהבנו לעומת זאת את העצלות המאפיינת טיפוס מסל"ד סרק. אבל המנוע הזה חזק, וזה מאד מרשים. על הכביש, שיוט נינוח באזור המהירות המרבית המותרת אינו בעייתי כלל, למעט מיגון רוח חסר וכידון רחב.

 

אז הוא חזק ועושה רושם של בעל יותר מצילינדר בודד, אבל הוא גם חסכן בדלק. וזה מזל, כי אחרת, טווח הנסיעה שמאפשר מיכל הדלק הקטן היה הופך אותו בלתי שימושי בעליל. 150 ק"מ (וכ-7 ליטר), וחיווי הדלק מופעל.  

 

אבל יותר מהמנוע, את השבחים הגדולים קוצרים מכלולי שלדה-מתלים חדשים, שמשפיעים לטובה על התנהגות הכביש של ה-G650X. המזלג ההפוך מלפנים אינו מאפשר כיוון כלשהו, אבל מאחור יש "ברז" הידראולי השולט על עומס הקפיץ הראשוני, ואפשרות לכיוון שיכוך הכיווץ. ועכשיו, תהרגו אותי אם אני מבין איך לעזאזל הם הצליחו לייצר כלי שמרגיש כל-כך רך ונעים בעיר, וקשוח לגמרי ברכיבה מהירה ומאתגרת מחוץ לעיר. ההרגשה היא כאילו האופנוע מתאים עצמו לאופי הרכיבה, ומתנהג בהתאם. מדהים. האם ב.מ.וו המציאו מחדש את המושג "אופנוע מאוזן"? זה לא נראה רחוק מדי מהאמת.


 

 

גם מערכת הבלימה עושה עבודה מצוינת. בלם הברמבו הקדמי מציעה האטה מצוינת וחזקה, מבלי להפחיד. האחורי עושה עבודה טובה, אבל ה-ABS נכנס לפעולה מוקדם מדי. הרכבת נוסע נוסף על ה-G650X אינה נוחה, בלשון המעטה. צפוף מדי, רגליות המורכב קרובות מדי לאלו של הרוכב והמגע רציף ומציק. גם ידיות האחיזה הספרטניות עשויות ממתכת דקה ואינן ממוקמות אידיאלית.

 

רב-שימושי טהור

ה-G650X קאנטרי מרגיש מצוין בטווח רחב מאד של מהירות ותנאי דרך. מבחינתנו, האופנוע הזה מציב רף חדש של כלי מאוזן, שמציע יכולת דינמית מעולה בכל תנאי. הוסיפו לכך יכולת שטח בסיסית-פלוס, וקיבלתם דו"ש מעולה. ואם השם הזה (דו-שימושי) נשמע לכם מעט מיושן, אתם לא טועים. היום אין הרבה כאלה, בוודאי לא בנפחים האמורים. וחבל.

 

כי ב.מ.וו מציעים כאן באמת אופנוע שעושה הרבה מאד, תוך שהוא מפזר סביבו תחושת איכות שאין שנייה לה, תכנון הנדסי מוקפד, חכם ונכון. ולכן הוא גם יקר. מאד, מאד-מאד. 90 אלף שקל עבור חד-צילינדר ספרטני יחסית, זה פשוט המון כסף. אם יש לכם את היכולת, לכו עליו ללא חשש. אם אין לכם, תצטרפו אלינו.


ב.מ.וו G650X קאנטרי

ב.מ.וו G650X קאנטרי
מנוע צילינדר אחד, קירור מים
הילוכים חמישה
נפח 652 סמ"ק
הספק מרבי 53 כ"ס ב-7,000 סל"ד
אורך 218.5 ס"מ
גובה מושב 87 ס"מ
בסיס גלגלים 150 ס"מ
משקל 148 ק"ג
מיכל דלק 9.5 ליטר
צמיג קדמי 100/90-19
צמיג אחורי 130/80-17
מחיר 89,800 שקל
 

  • הכותב הוא העורך הטכני של פול גז

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראה לא רע
צילום: טל זהר
דו-שימושי אמיתי
צילום: טל זהר
אבל המחיר...
צילום: טל זהר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים