שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    "נשים מצליחות כי היום קל יותר לנהוג"

    אחד מגדולי האלופים של האינדי 500 העניק היום, בוקר המירוץ, פרשנות מעוררת מחלוקת לגבי ההצלחה הגדלה והולכת של נשים בספורט התובעני - מכוניות המירוץ קלות יותר לנהיגה. לנשים הנהגות היה מה לומר על כך

    "מכוניות המירוץ של היום הרבה-הרבה-הרבה יותר קלות לנהיגה. לכן נשים מצליחות יותר ויותר באינדי". די ברור איך יגיבו שדולות הנשים האמריקניות לסוגיהן, להתבטאות המצערת של בובי אנסר, אחד מגדולי הנהגים והמנצחים בהיסטוריה של האינדי. ומה הביא את האגדה המוטורית להפריח את ההסבר המלומד הזה? אנסר, שכל משפחתו פחות או יותר השתתפה במירוצים בארה"ב משחר ההיסטוריה, וניצחה בחלק מרשים מהם, התבקש אמש להסביר מה סוד ההצלחה הגדלה והולכת של נשים במירוצי האינדי 500. לא פחות משלוש נשים יזנקו למירוץ היום, כאשר לפחות לאחת מהן יש סיכוי לא רע להתמודד על הניצחון. בעבר, המצב היה שונה. שונה מאד.


    דניקה פטריק (צילום: איי פי)

     

    דניקה פטריק בת ה-25 היא כיום נהגת האינדי המצליחה ביותר בארה"ב, ותזנק מהמקום השמיני. שרה פישר מבוגרת ממנה בשנה בלבד אך עם יותר ניסיון מירוצים, תזנק מהשורה השביעית ומהמקום ה-21. מילקה דונו, בת 35, תזנק מהמקום ה-29 והשורה ה-10. לכל אחת מהן יש מספיק רקורד על סרבל המירוצים, כדי להיחשב מצליחה בכל קנה מידה, ללא קשר למין. פטריק סיימה את האינדי ב-2005 במקום הרביעי, אחרי שהוליכה את המירוץ במשך 19 הקפות. היא גם רשמה לזכותה מספר שיא של שלושה זינוקים מהעמדה הבכירה לרוקי, וזו רק רשימה חלקית.

     

    גם לפישר אין במה להתבייש. היא האישה הראשונה לזנק מהעמדה הבכירה במירוץ כלשהו בסדרה, סיימה ב-2002 מירוץ אחד במקום השני ועבורה זהו האינדי 500 השישי במספר. דונו הוותיקה מתחרה לראשונה באינדי, אבל הספיקה לסיים במקום השני במירוץ 24 השעות המפורסם של דייטונה.

     

    לאף אחת מהשלוש אין שום סיבה להרגיש נחותה מול הגברים עמן הן מתחרות, ונראה כי למרבית הנהגים יש בעיקר דעה חיובית על הקולגות החדשות-ישנות. מבחינתם, יותר נשים מעוררות יותר עניין. יותר עניין ציבורי דואג לתקציבי פרסום שמנים יותר. אלה בתורם מאפשרים משכורות נדיבות יותר לנהגים. עסק פשוט.

     

    אבל אנסר חושב קצת אחרת, או אולי, מרשה לעצמו להתבטא באופן פחות מעודן. "פעם היינו צריכים להילחם במכוניות", הוא אומר בראיון לאחד העיתונים המקומיים. "הנהיגה הייתה קשה מאד פיזית, הרבה יותר מהיום. המכוניות של העידן המודרני קלות יותר לשליטה, מצוידות בצמיגים טובים יותר ומזהירות את הנהג מוקדם יותר לפני שהן מאבדות אחיזה ומחליקות. פעם זו הייתה מלחמה, היום זה קלי-קלות".


    שוות בין שווים. נהגים ונהגות לפני המירוץ (צילום: איי אף פי)

     

    רוברט לאדו, מי שמכיר את אנסר היטב, מנסה לצנן את הרוחות שלבטח יתלהטו בעקבות הזלזול הבוטה ביכולת הנהיגה של שלוש הנשים. "הבחור תמיד התנהג כמו קאובוי. הוא מהעידן הישן, כשאמרת מה שאתה חושב בלי לדפוק חשבון לאיך אנשים עלולים לפרש את הדברים. אנסר מצטער כנראה שהעולם הברור, הישן והטוב שהוא הכיר, נעלם לו מול העיניים".

     

    בטי-סו, אחת ממאות העיתונאים שמסקרים כאן את המירוץ, לא מוכנה לתת הנחות. "עם כל הכבוד לאנסר, האחיין שלו, אל אנסר ג'וניור, מזנק בערך 20 מקומות אחרי פטריק ובקושי מקדים את דונו הרוקי. אם כבר, כדאי שילמד את בני המשפחה שלו קצת דרך ארץ. בשנות ה-60, לנשים אסור היה אפילו להתקרב למוסכי קבוצות המירוצים, שלא להזכיר נהיגה. אם יש משהו שהייתי רוצה שיקרה, הוא שפטריק תנצח את המירוץ הזה ותסתום לו פעם אחת ולתמיד את הפה".

     

    קשה שלא להסכים איתה.

     

    הכותב אורח חברת ESPN

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שרה פישר
    צילום: רויטרס
    דניקה פאטריק
    צילום: איי אף פי
    מילקה דונו
    צילום: איי פי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים