שתף קטע נבחר

צופים הם לפעמים געגועים לרייטינג

הצפייה בטלוויזיה היא לא מה שהיתה פעם. טבלת הרייטינג העונתי של הרשתות האמריקאיות מוכיחה שהצופים מעדיפים לראות את התוכניות שלהם באמצעי מדיה אחרים. אם הם כבר טורחים, תנו להם ריאליטי נוצץ על פני דרמות מחייבות

טבלת הרייטינג לעונת 2007-2006 שהתפרסמה בימים האחרונים בכלי התקשורת בארה"ב, מוכיחה שהטעם האמריקאי מאוד מגוון: "אמריקן איידול", עוד "אמריקן איידול", "רוקדים עם כוכבים עונה 3" ו-"רוקדים עם כוכבים עונה 4". אלו התוכניות ששולטות בצמרת טבלת הרייטינג העונתית.

"אמריקן איידול". בראש הטבלה

 

העונה הנוכחית התאפיינה במעט מאוד קומדיות מקוריות ובהרבה מאוד דרמות סדרתיות שנכשלו. "יריחו", למשל. למרות מקום 48 ו-9.5 מיליוני בתי אב שצפו בה, נתוני הצפייה במהלך העונה נשחקו כל כך, דבר שהעיד על התדרדרות מהירה שצפוייה היתה להימשך גם בעונה הבאה. בנוסף, CBS התרגלה לתרנגולת מטילת סדרות הבת שלה - CSI - שמביאה בקלות רייטינג של זהב, ולכן יכולה היתה להרשות לעצמה לבטל סדרות עם רייטינג חד ספרתי.

 

גם הצופים מצידם החלו לאבד סבלנות. לכמה דרמות סדרתיות יכול צופה ממוצע, אפילו צופה נלהב, להתמכר? בניגוד לסדרות להיט ותיקות כמו CSI, המציגות סיפור שמתחיל ומסתיים (לרוב) באותו הפרק, דרמה סדרתית צריכה לפתות את הקהל לנאמנות רב שבועית, ויש גבול לכמות הסדרות שהקהל יכול לאמץ לעצמו על בסיס קבוע.

 

הצופים נוטשים

ובכלל, נראה שהצפייה בטלוויזיה היא לא מה שהיתה פעם. בתקופת האביב נרשמה ירידה של 2.5 מיליון צופים אצל כל הרשתות, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. כלומר, ירידה כללית של 7% בממוצע הצפייה בטלוויזיה בארה"ב.

 

בשבועות האחרונים NBC זכתה לנתוני הרייטינג הנמוכים ביותר ב-20 השנים

 האחרונות, עם ממוצע של 7 מיליון צופים לשבוע. רק תוכנית אחת שלה, השעשועון "דיל או לא דיל" בהנחיית הקומיקאי האווי מנדל, עברה את סף ה-10 מיליון צופים.

 

רשת CW החדשה, שנוצרה מהאיחוד WB ו-UPN, לא הצליחה ליצור תחושה של רשת חדשה, אולי מפני שהתוצרים החדשים שלה נראו כאילו נעשו מתוך חיפזון וחיסכון, והסדרות ששרדו את האיחוד כבר היו הרבה אחרי תקופת הזוהר שלהן ("מגרש ביתי" ו"ורוניקה מארס", לדוגמה). רוב תוכניות הרשת מדשדשות בתחתית הטבלה והסדרה הכי מצליחה שלה היא "הטופ מודל הבאה" (מחזור שמיני) שממוקמת במקום 112 עם 5.4 מיליון בתי אב שצפו בה העונה.

 

הדירוגים בארה"ב עדיין לא התגברו על הפער הטכנולוגי ההולך ומתגלע בין שיטות המדידה המיושנות לאמצעי המדיה החדשים. הורדת סדרות, צפייה באתרים המכילים קבצי וידיאו של סדרות, הקלטת תכני טלוויזיה במכשירי DVRs וצפייה בתוכניות טלוויזיה ב- iTune הן דרכי צפייה שלא משוקללות בטבלאות המסכמות את נתוני הצפייה, ויש בכך אובדן של נתונים ושיקוף חלקי מאוד של המציאות. 

 

מדברים במספרים

ולמספרים עצמם: חלקה השני של תוכנית הגמר של "אמריקן איידול" של רשת FOX נמצא במקום הראשון בטבלת הצפייה העונתית עם 30.6 מיליוני בתי אב. במקום השני מצוי חציה הראשון של גמר "אמריקן איידול" עם 30.1 מיליוני בתי אב. במקום השלישי "רוקדים עם כוכבים - עונה שלישית" של רשת ABC עם 20.7 מיליון צופים, ואחריה במקום הרביעי CSI של CBS עם 20.5 מיליוני בתים.

"סטודיו 60". יהי זיכרה ברוך

 

במקום החמישי שוב "רוקדים עם כוכבים", הפעם העונה הרביעית, עם 20 מיליון בתי אב ובמקום השישי "האנטומיה של גריי" עם 19.5 מיליונים. "האוס" מהווה כניסה ראשונה של רשת FOX לטבלה, כשהרופא העוקצני זוכה באהבתם של כ-19.4 מיליוני בתי אב. "עקרות בית נואשות" של ABC נמצאת במקום העשירי עם  17.5 מיליון.

 

NBC, כזכור הרשת של "סיינפלד" ו"חברים", מופיעה לראשונה בטבלה רק במקום ה-12 עם משחקי הפוטבול של ימי ראשון. "הישרדות" (CBS) נמצאת במקום ה-13, "אבודים" של ABC במקום ה-17, "גיבורים" של NBC במקום 21 ו"נמלטים" (FOX) במקום ה-51, כשמעליה מדורגות תוכניות רבות שבוטלו לא מזמן, מה שמוכיח שהצלחה היא דבר יחסי, ועדיף להיות תוכנית עם הצלחה בינונית ברשת מובילה.

 

"סטודיו 60" יכולה לרשום לעצמה על המצבה את המקום ה-61  ו"בנות גילמור", תהא נשמתה צרורה בצרור שידורים חוזרים רבים ככל האפשר, הולכת מאיתנו כשהיא במקום 129 בטבלה, עם מיליון צופים פחות מאשר בעונה המקבילה אשתקד.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ורוניקה מארס. הידרדרה
ורוניקה מארס. הידרדרה
האוס. אהוב
האוס. אהוב
נמלטים. מקום 51
נמלטים. מקום 51
מומלצים