שתף קטע נבחר

ב.מ.וו 530i - לקנאה יש סיבה

לקחנו למבחן את אחת המכוניות היותר מרשימות שייצרה ב.מ.וו אי פעם, סדרה 5 החדשה. הסיבה - מתיחת פנים. התוצאה: קנאה מוצדקת מכל עבר

כשאנשים רואים ב.מ.וו ברחוב, הם מסובבים אחריה את הראש, בניסיון לראות מי הטיפוס שיושב מאחורי ההגה. ובדרך כלל, התגובה תהיה "אה, ידעתי שהוא נראה ככה". ברוכים הבאים לישראל, מעצמת הקנאה וצרות העין. הקנאה שמכוונת לנהג ב.מ.וו מתעוררת בגלל הכסף שיש לו, או הכסף שהוא רוצה שיחשבו שיש לו, או הכסף שהצופים מהצד מאמינים שיש לו בחשבון סודי אי-שם באיי קאיימן. והמכונית עצמה? היא הופכת לעניין שולי.

ב.מ.וו סדרה 5 (צילומים: רועי צוקרמן)

 

וזה כמובן בזבוז של אנרגיה רגשית. כי הסיבה היחידה לקנא בנהג של ב.מ.וו, היא שהוא נוהג בב.מ.וו, ואתם מן הסתם לא. למשל ב.מ.וו סדרה 5, שעברה לאחרונה מתיחת פנים מינורית. זה הרי ממש לא חשוב מי נוהג בה. כל מה שאתם צריכים לדעת עליו, זה שהוא נוהג באחת המכוניות הכי טובות בעולם. ואתם, זה הזמן להזכיר, לא.

 

עד כמה היא טובה? התשובה, בשלושה חלקים, לפניכם.

 

ג'ויסטיק משנות ה-80

לקרוא למה שעברה סדרה 5 "מתיחת פנים" תהיה מתיחה בפני עצמה. פגושים חדשים, יחידות תאורה חדשות, זהו. מי שלא מצויד בתמונות ה-5 הקודמת, ולא שם אותן בזוית העין כאשר הוא מתבונן בעכשווית, לא יבחין בשינוי. ובמקרה של ה-5 זו ברכה, כי מכל היצירות המודרניות של ב.מ.וו, אלה השייכות לעידן המעצב כריס באנגל, היא המגובשת והיפה מכולן.

 

גם בתא הנוסעים צריך להתאמץ כדי למצוא עקבות של מתיחת פנים. נכון, הקונסולה המרכזית עודכנה. וכן, דיפוני הדלתות עוצבו מחדש. אבל כאן מסתיימת מתיחת הפנים. השינוי העיקרי דווקא אינו עיצובי: תיבת ההילוכים זכתה לבורר חדש (אלקטרוני), המוכר מה-X5 החדש. וממש כמו ברכב השטח המגודל, גם ב-5 התפעול אינו אינטואיטיבי, והידית עצמה מזכירה ג'ויסטיק של משחק מחשב משנות ה-80.

 

אלא שהביקורת על הידית החדשה, מחווירה בהשוואה למערכת ה-iDrive. למרות כל העדכונים והשיפורים, ולמרות ההצהרות על חזרה למוטב והודאה בסיבוך יתר, המערכת נותרה מסורבלת ומתסכלת. אפילו חיפוש ידני של תחנות ברדיו היא מטלה שדורשת חלוקת-קשב וקואורדינציה של נהג פורמולה 1.

 

מי שאינה דורשת כל שיפור או עדכון, היא תחושת היוקרה שה-5 מעניקה לבני המזל שנקלעים לתוכה. שלא כמו בעבר, ובניגוד למסורת הקמצנות הגרמנית הידועה, ה-5 מגיעה עם רשימה משביעת רצון של אבזור סטנדרטי, הכוללת מושבי עור חשמליים, גג שמש, טלפון "בלוטות'" וחיישני אורות וגשם. ויש בה גם את הריח הזה, של עור ועץ ופלסטיק איכותי, שמיד גורם לך לחשוב "איזה כיף להיות עשיר".

 

נכון, זה לא פוליטיקלי-קורקט, אבל הדבר האחרון שמעניין אתכם כשאתם יושבים בתוך ב.מ.וו הוא מה חושבים עליכם מסביב.

 

איזור חיוג אחר

אם בכל זאת תוטרדו ממשהו, נגיד מבטי תיעוב מכיוונו של נהג פיאט אונו שנת 88 שלא מעריך בעלים של ב.מ.וו שנת 2008, אתם פשוט יכולים ללחוץ על הדוושה הימנית. ואז יקרו הדברים הבאים: 1. התיבה תוריד הילוך או שניים. 2. המנוע יאיץ ל-6,000-5,500 סל"ד. 3. ה-5 תעבור לאזור חיוג אחר. 4. הנהג של האונו יחווה את דעתו על הב.מ.וו שלכם עם אחת מאצבעותיו.

 

נכון, כל זה היה קורה גם עם ה-5 הקודמת. העניין הוא שאחרי מתיחת הפנים, זה קורה יותר מהר. מנוע השישה-בטור של ה-530i, בנפח 3.0 ליטר, זכה במספר שינויים שהעלו את ההספק מ-258 ל-272 כ"ס, ואת המומנט מ-30.6 ל-32.6 קג"מ. ותאמינו לנו, את התוצאה אפשר להרגיש: זמן התאוצה ל-100 קמ"ש התקצר ב-0.2 שניות, ל-6.5 שניות. לא דרמטי, אבל מורגש. אגב, לשיפור תורמת גם תיבת ההילוכים החדשה, שעושה עבודה כל-כך טובה במצב אוטומטי, עד כי המצב הידני נראה כמעט מיותר.

 

אבל ה-5 היא לא רק מספרים ונתונים יבשים. כמו כל אחת מאחיותיה לבית ב.מ.וו, ה-5 מתיימרת לספק לנהג את "חוויית הנהיגה המושלמת". אז מושלמת היא לא, אבל היא ממש מתקרבת. ה-5 היא אחת מאותן מכוניות שאפשר לדחוף למגבלות האחיזה בביטחון מוחלט כבר מהרגע הראשון, במהירויות שהיו גורמות למרבית יריבותיה לעצור בצד ולהתקשר למשטרת התנועה.

 

המחיר של ההנאה הוא נוחות נסיעה שאינה מושלמת. במהירות נמוכה, על אספלט עירוני משובש, היא תקפץ לא פעם בעצבנות. ככל שהמהירות עולה והכבישים נפתחים, המצב משתפר.

 

במקום קנאה

"הדבר היחיד שאני אוהבת באנשים עשירים הוא הכסף שלהם", הצהירה במאה הקודמת ננסי אסטור, האישה הראשונה ששירתה כחברה בבית הנבחרים הבריטי. זו אמירה נורא נחמדה, אבל חסר בה משהו. יש עוד כמה דברים שאפשר לאהוב באנשים עשירים. למשל, המכוניות שלהם.

 

וב.מ.וו סדרה 5 המחודשת בהחלט ראויה לאהבה. היא לא חפה מפגמים, ובראשם מערכת ה-iDrive האיומה ונוחות נסיעה שאינה טובה דיה בתוך העיר. גם המחיר לא ממש "נהדר". ה-530i מתחילה ב-484 אלף שקל, שזה לא בדיוק מחיר אטרקטיבי, אבל מיישר קו עם שתי היריבות העיקריות, מרצדס E350 ואודי A6 בגרסת 3.2 קוואטרו. רק לקסוס GS300 זולה משמעותית, עם תג מחיר של 410 אלף שקל "בלבד".

 

אבל כל זה לא ממש מעמעם את ההילה של ה-5. להפך, העדכון שעברה רק מחזק את כוח המשיכה שלה, בעיקר בגלל השיפורים במנוע ובתיבת ההילוכים. אז בפעם הבאה שתראו מישהו נוהג בב.מ.וו 530i, אל תבזבזו זמן על קנאה, פשוט תנסו לשכנע אותו לתת לכם סיבוב.

ב.מ.וו 530

 

הערה: במקור פרסמנו כי ה-530 אותה בחנו מצוידת במערכת הזרקת דלק ישירה. זאת, בהתאם לשדרוג שעבר המנוע במתיחת הפנים האחרונה. אלא שמאוחר יותר, התברר לנו כי לא כך הדבר. מחברת קמור נמסר לנו כי המנוע המותקן בדגם המיובא לישראל אינו מצויד במערכת כזו, אלא בתצורה הסטנדרטית. זאת, בניגוד לדגם המקביל באירופה. הסבר מחלקת השירות של היבואן: "הדלק בישראל אינו טוב מספיק".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הידית שתבלבל
הידית שתבלבל
צילום: רועי צוקרמן
המחוג שידווח
המחוג שידווח
צילום: רועי צוקרמן
היוקרה
היוקרה
צילום: רועי צוקרמן
מומלצים