שתף קטע נבחר

צריך רישיון לאופנוע בלי מנוע?

המשטרה חשבה שדחיפת אופנוע בלי מנוע זו רכיבה לשמה, בית המשפט חשב לגמרי אחרת. לידיעת אוכפי החוק

האם רכיבה על אופנוע שמנועו לא פועל, דורשת רישיון? לבית המשפט לתעבורה בחיפה התייצב אתמול נ', שהואשם על-ידי משטרת ישראל כי רכב על כלי דו-גלגלי, למרות שתוקף רישיונו פקע יותר משישה חודשים לפני ביצוע העבירה.

 

לכאורה, מדובר במקרה פשוט: על הנאשם היה לדאוג לכך שכל הרישיונות - נהיגה ורכב - יהיו בתוקף. אולם, במקרה הזה העסק מורכב יותר. הנאשם נ' כפר בעובדות, וטען בפני בית המשפט כי האופנוע כלל לא היה מונע. הוא הצהיר כי בעת ביצוע העבירה לכאורה, באופנוע כלל לא היה מצבר, וכי הוא דרדר אותו במורד הכביש לכיוון מוסך קרוב, כדי לתקנו.


כמה כוח אכיפה, וכמה אי ניצול משאבים. משטרת ישראל, בדרך לעוד אזרח 

 

בעדותו בבית המשפט, הוסיף נ' וטען כי ביקש מהשוטרת שערכה את הדוח, ומשוטר נוסף שהיה עמה, לבדוק את האופנוע כדי לוודא כי הוא אינו מונע וכי כלל אין בו מצבר. כמו-כן הציג הנאשם חשבונית מוסך, בה מצוין כי האופנוע אכן הגיע אל המוסך ללא מצבר. בחקירתה הנגדית, הודתה השוטרת שערכה את הדו"ח כי "יכול להיות שהאופנוע לא היה מונע בכלל".

 

לאחר שהשופט קיבל את גרסתו של נ' אשר טען כי האופנוע כלל לא היה מונע, נדרש לשאלה האם רכיבה על אופנוע שאינו מונע, מהווה נהיגה, וככזו דורשת רישיון רכב תקף. "דחיפת קטנוע בכוח הגוף ומבלי שמנועו מופעל," קבע השופט, "אינה מהווה נהיגה על-פי פקודת התעבורה".

 

בהכרעת הדין, מצטט השופט מקרה קודם שהובא בפני בית המשפט המחוזי בירושלים, ובו נקבע כי "פעולת דחיפת הקטנוע אינה מצריכה רישיון נהיגה, אף שמדובר כאמור בשימוש ברכב מנועי. נוכל לקבוע כי דחיפתו של קטנוע, שמנועו אינו מופעל, אינה מהווה פעולת נהיגה הטעונה רישיון מבחינת דיני התעבורה".

 

כמובן שנ' זוכה על-ידי בית המשפט, ואילו משטרת ישראל שוב נחשפה במערומיה. במקום לעסוק בפעילות אכיפה שבאמת תתרום למניעת תאונות דרכים, שוטריה נטפלים לאזרחים תמימים ללא סיבה, ומגלים בורות בחוקי התנועה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לע"מ
קטנוע - בשביל לדחוף, לא צריך רישיון
צילום: לע"מ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים