שתף קטע נבחר

רנו מתדלקת את המגאן בדלק ירקות

יצרנית הרכב הצרפתית תציע באירופה לראשונה מכונית המתודלקת בביואתנול E85, המופק בחלקו מגידולים טבעיים במקום מדלק מאובנים. אלינו היא - וחברותיה לדלק הירוק - לא יגיעו

בשורת הביואתנול מגיעה לרנו. אחרי שאופל, וולוו וסאאב כבר מציעות מזה מספר שנים דלק אלטרנטיבי ופחות מזהם, החליטו הצרפתים להציע אף הם מכוניות שיתודלקו בדלק ממקורות מתחדשים, מסוג "ביואתנול". דלק זה מופק מגידולים שונים (חיטה ותירס, למשל). זאת, כתחליף ידידותי לסביבה לבנזין, המופק מנפט ומכונה גם "דלק מאובנים". הביואתנול זוכה לעיתים לכינוי "דלק ירקות", זאת משום שהוא מופק מגידולים אורגניים דוגמת סלק, קני סוכר, תירס וחיטה.

 

לישראל, המכונית הירוקה של רנו לא תגיע - ולא באשמתה. דלק מסוג ביואתנול לא משווק נכון לעתה בישראל, וכך ימשיך המצב גם בעתיד הנראה לעין. כדי שדלק זה יגיע אלינו, יש צורך לא רק בביקוש מצד הנהגים - אלא בעיקר בעידוד הרשויות. חלון הזדמנויות בנושא נפתח עם פרסום מסקנות ועדת "מיסוי ירוק" של משרד האוצר, עליה דיווחנו לפני כחודש.


רנו מגאן עם דלק ידידותי לסביבה - גם באירופה

 

ירוק גם אצלנו:

 

המכונית הראשונה של רנו שתציע תאימות באירופה לביואתנול E85 (מורכב מ-85% אתנול ו-15% בנזין) תהיה המגאן. המשפחתית הקומפקטית תוצע עם מנוע 1.6 ליטר מוסב ובמרכב האצ'בק או סטיישן, בגרסאות שעלותן 200 יורו (כ-1,000 שקל) יותר ממקבילות הבנזין. השיווק מתחיל כבר בימים אלה, קרוב לשנה לאחר שמגאן ביואתנול E85 הוצגה כאב טיפוס.

 

לפי נתוני רנו, לשמירה על הסביבה יש לא רק יתרונות - אלא גם חסרונות קלים. מלבד הטבות המס לרכב ידידותי לסביבה, ה-E85 מצטיינת בעיקר בפליטת CO2 (פחמן דו-חמצני הפוגע בשכבת האוזון) נמוכה יותר, כמו גם בביצועים עדיפים. החסרון העיקרי הוא תצרוכת דלק גבוהה יותר מבנזין, אם כי העלויות מתקזזות עם הטבות המס על הדלק הירוק.

 

ואגב, יש לציין כי רנו אמנם מגיעה לאירופה עם הדלק האלטרנטיבי באיחור, אך במקומות אחרים היא משווקת מכוניות ביואתנול מזה זמן מה. בברזיל למשל, שם מרבית המכוניות החדשות נמכרות עם תאימות לדלק הירוק, משווקות קליאו ומגאן המותאמות ל-100% ביואתנול מאז שנת 2004.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים