שתף קטע נבחר

מאיר מניה: לא נפתח סניפי ענק כמו טיב טעם

רשת מעדני מניה, המתחרה בטיב טעם על שוק המזון הלא כשר, תפתח 10 סניפים עד סוף 2008, בהשקעה של 20 מיליון שקל. בעל הרשת, מאיר מניה, חושב שסניפי ענק של אלפי מטרים רבועים לא מתאימים להיפתח בישראל, אבל מבטיח לפתוח עשרות סניפים קטנים במרכזי ערים, גם אם יהיו צמודים אחד לשני. הרשת גילגלה מחזור של 300 מיליון שקל ב-2006 וצופה לגידול של 150% במכירות

רשת מעדני מניה, המתחרה בטיב טעם בעסקי המזון הלא כשר, תפתח 10 סניפים עד סוף שנת 2008. בכל סניף תשקיע הרשת 2 מיליון שקל, כך שסך ההשקעה במהלך תעמוד על 20 מיליון שקל. בתום תהליך ההתרחבות, תמנה מעדני מניה 16 סניפים.

 

הסניפים החדשים יוקמו ברחובות ראשיים ובמרכזים מסחריים בחיפה, הקריות, נתניה, כפר סבא, רמת גן, גבעתיים, חולון, בת ים, קריית גת, ואשקלון, על שטח ממוצע של כ-300 מ"ר לסניף. עד כה הפעילה הרשת סניפים במיקומים לא אסטרטגיים בערים ראשון לציון, באר שבע, אשדוד מגדל העמק והרצליה. 

 

מחזור המכירות של הקבוצה (הכוללת חוות גידול, מפעל בשר בראשון לציון וסניפים), עמד בשנת 2006 על 300 מיליון שקל. מאיר מניה, מנכ"ל ובעלי הקבוצה, צופה כי פתיחת הסניפים החדשים תביא לגידול של כ-150% במכירות עד סוף שנת 2008, לעומת אשתקד. לדבריו, הגידול במכירות הוא פועל יוצא של לקוחות חדשים, מיקומים אסטרטגיים, נוחות וגישה, עיצוב מרווח שיעניק ללקוח חווית ביקור וקנייה מסוג אחר והשקת מגוון מוצרים ייחודים".

 

עוד הוסיף מניה, כי הקמת הסניפים המואצת נובעת מהצורך להתאים את פעילות ותדמית החברה לצרכי השוק המשתנים. "אנו צופים כי האסטרטגיה החדשה תגרום לנו להגיע לקהלי יעד נוספים ותגרום לצרכן להעדיף את סניפי מניה על פני המתחרים בשוק".

 

בניגוד לטיב טעם, מניה לא מתכוון לפתוח סניפים גדולים כמו של המתחרה. "נפתח הרבה סניפים קטנים של 200-300 מ"ר, ואפילו צמודים אחד לשני, אבל לא נפתח סניפים של 5,000 מ"ר", אמר מניה ל-ynet. "אני לא חושב שהקונספט הזה מתאים למדינת ישראל כי אין לו יתרון על פני רשתות אחרות. בחנויות הגדולות יש הוצאות תפעול גדולות שגוררות מחירים גבוהים של מוצרים. זה מביא את הרשת לפנות לעשירון השישי ומעלה ושם אין מספיק אנשים שיכולים להצדיק פתיחת חנויות ענק. אני רוצה להיות קרוב לאזורי מגורים של אנשים, כדי שיוכלו לבוא ולקנות מוצרים במחירים סבירים".

 

בימים אלה מנסה מניה לשלם דמי פינוי לבעלי חנויות במרכזי ערים, על מנת לפתוח סניפים חדשים של הרשת, אך לדבריו, "מי שמציעים לו כזו עסקה מייד חושב שהוא שווה הרבה כסף ומאבד פרופורציות. בסופו של יום מדובר בעסק מסחרי שצריך להניב רווח".

 

לשאלה, האם ביטול עסקת טיב טעם עם גאידמק ישפיע על הרשת, אמר מניה: "היינו אמורים להיות מספר 1 בשוק, אם העסקה הייתה מתבצעת, ואם גאידמק היה מוציא מטיב טעם את הבשר הלא כשר, ברור שהשק היה מתנקז למעדניות שלנו. אבל זה היה ברמת דיבורים ולא קרה שום דבר, כך שהשוק ממשיך להתנהג בצורה רגילה לגמרי".

 

מניה אמר כי אינו מתכנן להנפיק את הקבוצה בקרוב, אבל אישר כי לאחר פרסום עסקת טיב טעם פנו אליו גורמים בשוק שהציעו להיכנס כמשקיעים בקבוצה. "זה מוקדם מדי, כי אנחנו לא מוכנים עדיין לשת"פ מהסוג הזה", אומר מניה, "אבל אם דברים יבשדילו נחזור לקיים מו"מ מול אותם גורמים. מי שנקיים עימם שת"פ יצטרכו להיות אנשים דומיננטיים שיודעים ריטייל ויכולים לתת ערך מוסף לרשת".   

  

בבעלות קבוצת מניה נמצאת חוות החזירים הגדולה בארץ ישראל, ולדברי מניה, היא מספקת למעלה מ-35% מתצרוכת הבשר הלא כשר בישראל. הרשת משווקת מוצרי בשר חזיר, בשר בקר ובשר הודו, נקניקים מעושנים, פירות ים, גבינות מיובאות ועוד.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאיר מניה. מתאים את הרשת לצורכי השוק
מאיר מניה. מתאים את הרשת לצורכי השוק
סופר מניה. מיקומים אסטרטגיים
סופר מניה. מיקומים אסטרטגיים
מומלצים