שתף קטע נבחר

למה אתם לא עונים?

גם בצהריים לא נחים: תלונות הגיעו למערכת ynet בעקבות שעשועון הצהריים "מצלצלים" של ערוץ 10

ערוץ 10 אולי הצליח להפוך את שעת הצהריים 13:00-15:00 לשעת צפייה לגיטימית, אבל הוא לא מצליח לתפעל אותה בלי תקלות. ל-ynet הגיעו מספר תלונות על פגמים בהליכי ההשתתפות בשעשועון הידע הכללי וההיגיון "מצלצלים" וזו לא הפעם הראשונה שהשעשועון הזה נתקל בבעיות טכניות, אחרי שבעבר הורד מהאוויר בגלל תקלות שגרמו למערכות הטכנולוגיות המשמשות את התוכנית לקרוס. עוד טוענים הצופים שהמחיר שנדרש מהם לשלם עבור השתתפות בו מופקע וכן שילדים יכולים לכלות את כספם על ניסיונות השתתפות בו, למרות הצהרה שהוא מיועד להשתתפות של בני 18 ומעלה בלבד.

 

"מצלצלים", פורמט הונגרי במקור, שרץ ב-60 מדינות כולל בריטניה, גרמניה וצרפת, משודר מדי צהריים בערוץ 10 ובמסגרתו מופיעות שאלות על המסך ועל הצופה המעוניין להשתתף בתוכנית לשלוח sms עם האות ר' למספר שמופיע על המסך. או אז, טלפנית מצוות התוכנית אמורה להתקשר אליו במהלכה ולהציג לו שאלות. המשתתף מתבקש לענות על השאלות במהירות. מענה מהיר יזכה אותו בעלייה לשידור, שם יענה על השאלות בפומבי במטרה לדייק ולגרוף פרס כספי יומי. המהירים ביותר לענות הם אלה שזוכים לעלות לשידור. אם יענה לאט מדי באופן יחסי לעונים אחרים ייקבל הודעה שלשונה "לא ענית מהר מספיק", אבל ישלם את חמשת השקלים שכבר נגבו ממנו על משלוח הודעת הטקסט.

 

מוריס כהן, אחד המתלוננים, טוען שאתמול (שני) שלח מספר ודעות טקסט למספר המיועד לכך אבל לא זכה לתשובה מהמערכת. "לא התקשרו אלי בחזרה ובמקום מענה קיבלתי 4-5 smsים של שאלות. ניסיתי להתקשר למוקד התמיכה של התוכנית ארבע פעמים, אבל לא ענו לי. היה איתי חבר שניסה גם הוא להשתתף בתוכנית באמצעות סלולרי אחר וגם הוא לא הצליח. התקשרתי תוך 15 שניות מהזמן שהשאלה עלתה בתוכנית ולדעתי גם יכולתי לעלות לשידור כי ידעתי את התשובה הנכונה, בעוד שארבעה אנשים שהצליחו לעלות לשידור טעו בה. לפי הידע והמהירות שלי בשאלות ששודרו - יכולתי לזכות לפחות באלף ש"ח. אנשים מתבאסים וחושבים שהמשחק מכור. אנחנו מרגישים שצוחקים עלינו".

 

טענה נוספת שהגיעה למערכת ynet עוסקת במחיר הגבוה מדי של הודעות הטקסט: כאמור, 5 שקלים פר שאלה. טענה אחרונה נוגעת לעניין הגבלת הגיל. המנחה לבנת קראוס חוזרת ומצהירה בשידור שהתוכנית מיועדת לבני 18 ומעלה, אבל לטענת הצופים - גם ילדים משתתפים בה, אחרי שהם מצליחים להערים על מערכת זיהוי הגיל הפשטנית של התוכנית.

 

עורך התוכניות של ערוץ 10, אבי אלקלעי, עונה לטענות: "ככל שענית לשאלות מהר יותר - כך הסיכוי שלך להגיע לתוכנית גבוה יותר. אם יש תקלות - האנשים לא מחוייבים בכסף על שליחת הודעות הטקסט והם מזוכים אוטומטית. אנחנו זוכים לאלפי פניות ביום והמשחק מתנהל לשביעות רצונינו ולמרות תקלות פה ושם, אנחנו יותר מבסוטים מאשר מצוברחים, מפני שהצלחנו להחיות שעות מתות בטלוויזיה המסחרית. עדיף שאנשים ישלמו כסף על שאלות ידע והיגיון מאשר על תוכניות ריאליטי".

 

לעניין קלות הגישה של ילדים להשתתפות בתוכנית, שלצד שכרה גם מחיר של 5 שקלים בצדה, אומר אלקלעי: "אנחנו לא מחוייבים להגבלת גיל, זו היתה החלטה אתית שלנו. כשהטלפנים מתקשרים למסמסים - דבר ראשון הם נדרשים לבדוק אם המתקשר נשמע צעיר מדי. אם כך, מבקשים ממנו לומר את תאריך הלידה שלו. אנשים בדרך כלל עונים על שאלה זו באופן מיידי. אם מישהו מהסס, או מגמגם, אנו יוצאים מנקודת הנחה שאינו דובר אמת.

 

לעניין עלות שליחת הודעות הטקסט הכרוכה בהשתתפות בשעשועון אומר אלקלעי: "סכומי המשלוח קטנים לעומת האפשרות לזכות בסכומים הנעים בין 500 ל20 אלף  ש"ח. אנו יוצאים מנקודת הנחה שאנשים מרוסנים, אבל כדי למנוע השתוללויות - התוכנה של התוכנית מבצעת מעקב מאלה מספרי טלפון נשלחות ההודעות, כך שאם מישהו מאבד את הראש נשלח אליו sms אזהרה ובו מידע לגבי הסכום שבזבז עד עכשיו והצעה לשקול שוב את המשך ההשתתפות שלו במשחק. מספרי הסלולרי של אנשים שמבזבזים 50 שח מדי יום ב-20 ימי התוכנית נחסמים, כדי שהתוכנית לא תהפוך למעמסה כספית עבור אנשים חסרי אחריות". 

 

מערוץ 10 נמסר שאם ישנה תקלה המערכת התוכנית היא תתוקן במהירות האפשרית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים