שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    האמת העירומה של תמיר גינץ

    היצירה החדשה של גינץ ולהקת "קמע" מביאה את הביוגרפיה הפרטית של היוצר לבמה. "חוויתי בגידה שריסקה את חיי", הוא אומר לקראת הבכורה הערב בכרמיאל

    היצירה החדשה של הכוריאוגרף תמיר גינץ, "האמת העירומה", שתציג הערב (ה') בבכורה בפסטיבל כרמיאל ותגיע לתל אביב בסוף השבוע הבא, היא ניסיון של היוצר להתמודד עם תחושות של כעס בעקבות שברון לב ועם שאלות שהעמיד בפני עצמו בנוגע לתפקידה של האמנות בחייו. בראיון ל-ynet הוא מספר על התרסקות בעקבות מערכת יחסים שלא צלחה והובילה לשיתוק אמנותי שנמשך חודשים ארוכים. "האמת העירומה", היא לדבריו תולדה של הכאב. "היצירה בקעה בסופו של דבר מתוך הכאב בעקבות בגידה שחוויתי על ידי דמות משמעותית בחיי", הוא אומר, "כשנחשף סיפור הבגידה, התברר לי שכל חיי היו מבוססים למעשה על שקר. הגילוי הביא איתו ריסוק מוחלט של כל מה שהיה מוכר ובטוח בחיי. הוא הביא אותי לתחושת אבדון ולשיתוק גמור מבחינה יצירתית".

     


    "האמת העירומה". געגועים לאהבה אמיתית ולאינטימיות (צילום: אבשלום לוי)

     

    שנה שלמה נמשכה תקופת האבלות וזמן הדגירה של היצירה. "עצרתי בקרבי כעס עצום על עולם האמנות והיצירה שהיה בשבילי במשך שנים מפלט ומסך", הוא אומר. אבל הצורך ליצור היה חזק ממנו והאמת העירומה פרצה את מחסום השקט. "זה היה כמו נחשול אדיר שמכיל בתוכו את כל הזעם, השבר והכאב שעברו עלי", הוא אומר, "מצאתי תובנות חדשות על החיים כמו געגועים לאהבה אמיתית ולאינטימיות, סדר עדיפויות חדש בחיי שבראשו הורות שלמדתי אותה מחדש. בדיעבד אפשר לומר שהאמנות, השלטת בחיי, היתה מקור לתחושת האובדן אבל גם קרש הצלה".

    זו לא הפעם הראשונה שבה חופר גינץ חומרים מתוך הביוגרפיה הפרטית שלו. הוא עשה זאת קודם עם "גן נעול" ו"על הרציף" שנגעו גם הן בחסכים ובאהבה. "אני בדרך כלל יוצר מתוך המקום הרגשי שבו אני נמצא בזמן היצירה", הוא אומר, "עברתי שנה קשה מאד וההתמודדות עם הפרידה היתה קשה אבל השאירה כמיהה לאהבה גדולה ולרומנטיקה שחסרה את הערכים של פעם. אני חושב שבמידה רבה זו יצירה שהיא פורטרט קולקטיבי של הרבה זוגות שמחפשים אחר האחד ומנסים להתמודד עם היומיום. אם צריך להגדיר, אני משער ש'האמת העירומה' היא ספר זיכרונות לא סינכרוני של רגעים חמים של אהבה ורגעים של כאבים ששולטים בערבוביה".

     

    ביצירה הנוכחית משתתפים 12 רקדני להקת "קמע", קבוצת המחול בהנהלתו של גינץ. "בתהליך העבודה, שהיה אינטנסיבי מאוד, חיפשתי את הסערה הפנימית של כל אחד מהרקדנים. אני חושב שהצלחנו לגבש לקסיקון תנועתי חדש שנובע מהדרמה של החיים. כל אחד יכול להתחבר לגעגוע שקיים למשהו אמיתי ולמיאוס מסטוצים, בגידות, רומנים באינטרנט ופיק-אפ ברים. אגב, זו הפעם הראשונה שבה אני מתמקד בדואטים, בשפה התנועתית של הקונטקט שמאפשרת להדגים יחסי כוחות ומיניות. הנושא יצר אתגר תנועתי ועיצובי".

     

    כשאתה אומר עיצובי למה הכוונה?

    "אנחנו מציגים תמונות חיים מתוך נקודת מוצא עיצובית של פיגורינות סדוקות. הרקדנים נראים כמו פסלי פורצלן אבל הם חבולים ואת התמימות הפסטורלית, תופסת מבחינת העיצוב והתנועה חושניות מתפרצת ועירום. זה אוסף תמונות נגיש שחושף את מה שמעבר ליופי".

     

    להקת "קמע" הוזמנה לאחרונה להשתתף בערב גאלה חגיגי שייערך במסגרת הפסטיבל הלאומי של קפריסין שם תציג פרשנות של תמיר גינץ ליצירה "כרמינה בוראנה" מאת קארל אורף, בשילוב התזמורת הלאומית של הונגריה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    גינץ: העבודה נולדה מתוך חווית בגידה שריסקה אותי
    צילום: אבשלום לוי
    לאתר ההטבות
    מומלצים