שתף קטע נבחר

משקיעים בתחום האורגני ובנון פוד

גיל אונגר הודיע כי לאחר רכישת עדן טבע מרקט מתכננת הרבוע הכחול להרחיב את הרשת שמונה כיום 2 סניפים ל-10 סניפים. המטרה: "לסגור את השוק בפני המתחרים". ומי במתחרים? בין היתר, אחותו של מתיו ברונפמן

שוק המזון האורגני נמצא במגמת גידול בארץ וגם בעולם. בישראל, כך מסר גיל אונגר, מגלגל השוק 1.5 מיליארד שקל בשנה. שוק זה גדל בשנתיים האחרונות בשיעור של כ-30%. על אף הגידול והכניסה של מזון אורגני לרשתות השיווק הגדולות, הענף נמצא עדיין בחיתוליו.

 

בעוד משפחת ברונפמן הודיעה לאחרונה על הרחבת רשת הסופרמרקטים האורגנית שבבעלותה, אורגניק מרקט, מצהיר אונגר על רצונה של הרבוע הכחול להיות שחקן מוביל בתחום. 

 

הרובע הכחול חתמה לאחרונה על הסכם לרכישת 51% מרשת עדן טבע מרקט והיום סיפר אונגר על התוכניות העסקיות להרחבתה: פתיחת 8-10 סניפי ענק על שטח של 2,000-3,000 מ"ר, בתוך שלוש שנים. המטרה: "לסגור את השוק בפני המתחרים". המתחרים, נזכיר, הם בין היתר הולי ברונפמן, אחותו של מתיו ברונפמן, שמכר במהלך השנה את אחזקותיו ברבוע הכחול ויצא מהשותפות עם דודי ויסמן בטריקת דלת, לטובת שופרסל של נוחי דנקנר.

 

שחקנים נוספים בשוק הם ניצת הדובדבן, טבע קסטל ושקדיה. סך הכל, פועלות בישראל 230 נקודות מכירה ו-10 חנויות גדולות.

 

אבל לא רק במזון אורגני תתמקד הרבוע הכחול. תחום נוסף לו יפונה מקום על המדף הוא תחום הנון פוד. בחו"ל מטופל תחום זה ברשתות השיווק הגדולות בהשקעה רבה ומוקצים לו אלפי מטרים רבועים. בארץ, המגמה עדיין בתחילת דרכה אבל ברבוע הכחול כבר רואים את הרווחים הכספיים. "רכשנו את כפר השעשועים לפני כשנתיים וגילינו שאפשר לייצר רווחים בלי קשר לרבוע הכחול", אמר אונגר. "את העסק הענק הזה אנחנו מחזקים".

 

רכישות נוספות שעשתה לאחרונה הקבוצה בתחום הלא מזון הן חברת הטקסטיל ורדינון ויצרנית כלי הבית נעמן. מוצרי שתי החברות החדשות, כמו מוצרי כפר השעשועים כיום, צפויים לקבל שטחים מכובדים בסניפי הרשת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים