שתף קטע נבחר

חלמו אנטליה - קיבלו 17 שעות בנתב"ג

ההזדמנות האחרונה לחופשת קיץ הפכה לחלום בלהות עבור נוסעי חברת הצ'רטר "אונור אייר", שחיכו שעות ארוכות בטרמינל - וגם על המטוס עצמו - רק כדי לאסוף שוב את המזוודות, בלי הבריכה בטורקיה בדרך. "הטיסה התעכבה שוב ושוב ושוב, הרגשנו כמו בני ערובה", סיפרו. מקורות במשרד התחבורה: השפעת השביתה תהיה מזערית

סיוט בדרך לחופשה: במשך כ-17 שעות עוכבו נוסעי טיסה 794 לאנטליה בנמל-התעופה בן-גוריון. ברשות שדות התעופה טוענים כי מדובר באירוע נקודתי, שאינו קשור לעומסים הכבדים או ל"שביתה האיטלקית" שנוקטים שם העובדים. אלא שאין זה המקרה היחיד בימים האחרונים של טיסות "תקועות" בנתב"ג: למעשה, כל הטיסות יצאו הלילה בעיכוב של שעתיים עד שלוש, והבשורות הרעות - הבוקר (יום ב') עשוי המצב עוד להחמיר, בעקבות השביתה שהוכרזה במינהל התעופה האזרחית.

 

מקורות במשרד התחבורה מעריכים כי רק חלק קטן מטיסות הצ'ארטר עדיין לא אושרו, ולכן ההשפעה של השביתה תהיה מזערית. המקורות מבהירים כי נוסעים בטיסות צ'ארטר ממילא לא משלמים על הכרטיס לפני אישור הטיסה, ולכן לא יהיו מצבים שבהם נוסעים ישלמו אך לא יטוסו. עוד מעריכים המקורות, כי כל הטיסות הסדירות בטווח של שבועיים מהיום אושרו, ולכן השביתה תשפיע על הטיסות הסדירות רק בטווח של שבועיים מהיום, וזאת, בניגוד לטענת ההסתדרות, כאילו הפגיעה בנוסעים תתחיל כבר בעוד שבוע.

 

שום דבר לא הכין את נוסעי חברת השכר "אונור אייר" - שחיכו בקוצר רוח

לחופשה המיוחלת בטורקיה, רגע לפני החזרה לבתי-הספר ולעבודה - לליל השימורים הזה. שעת ההמראה המקורית נקבעה ליום ראשון ב-15:00. ללא כל הסבר מניח את הדעת, התעכבה הטיסה פעם אחר פעם. הנוסעים עקבו חסרי אונים אחר לוח הטיסות של טרמינל 3.  

 

"ההמראה נדחתה שוב ושוב ושוב", סיפר ל-ynet אלי קראוס, בן 38 מרעננה, שהמתין לטיסה עם רעייתו, שני ילדיהם ושני זוגות נוספים, להם יחד עוד חמישה ילדים. "רק ב-1:30 התחילו לעלות אותנו למטוס, אבל אז התחיל בלאגן. הטייס דרש מאשה בהריון מתקדם לרדת, אחרי שטען שאין לה אישור לטוס".


ליל שימורים (צילום: אלי קרואס)

 

במשך שעות ארוכות - עם או בלי קשר לנוסעת ההרה - ישבו הנוסעים במטוס, וחיכו. "השאירו אותנו כל הזמן הזה ללא מזגן, בלי מים או אוכל. ילדים התחילו לצרוח, אחד מהם לקה בקוצר נשימה ונזקק לטיפול של חובש מהשדה", שיחזר קראוס.

  

"הדיילים לא ידעו בעצמם"

בשלב מסוים החלו הנוסעים לצאת דרך השרוול בחזרה לטרמינל. "דיילי הקרקע לא סיפקו לנו תשובות מה קורה עם הטיסה, ולא ידעו בעצמם מה קורה. אנחנו עד עכשיו לא יודעים בדיוק מה הסיבה לעיכובים".

 

על אותו מטוס המתין גם טל מוספי, בן 36 מיהוד, עם עשרה מבני-משפחתו. "העיכוב התחיל אתמול ב-15:00 כשהטיסה נדחתה מבלי שאמרו לנו מדוע. מאוחר יותר הודיעו לנו שנמריא ב-20:00. המתנו

ובכל פעם שהבטנו בלוח הטיסות, ראינו ששעת ההמראה נדחית. שאלנו את דיילי הקרקע של חברת 'לאופר', שנותנים שירות לחברה הטורקית, מה קורה - והם לא ידעו להגיד לנו. בסופו של דבר עלינו למטוס ב-1:30, אבל אז הטייס הודיע שהוא לא מסכים להמריא כי יש אישה בחודש שביעי להריונה במטוס. התעכבנו במשך ארבע שעות בלי מזגן או מים. בסופו של דבר הטייס אמר שהוא לא מוכן לטוס, ושיורידו את כל המזוודות".

  

מותשים, החלו הנוסעים לרדת מהמטוס וניסו לאסוף את ציודם. "אנחנו כמו בני ערובה", סיפר אחד מהם בשעת בוקר מוקדמת. "אין לנו אפשרות לצאת החוצה עם המזוודות, כי אנחנו בטרמינל הטיסות היוצאות. אחרים בכל זאת אספו את הציוד, ונראה לי ש-90 אחוז מתכוונים ללכת הביתה. מצד שני, חברת התעופה הודיעה כי היא אינה מוכנה לבטל את הטיסה".

 

בוועד העובדים בנתב"ג הסבירו כי נוצר עומס כבד, שכוח האדם הנוכחי אינו מסוגל להתמודד עמו. ברשות שדות התעופה מגלגלים את האשמה לפתחם של העובדים עצמם, וטוענים כי מדובר בעיכובים מכוונים. כאמור, ברשות טוענים כי המקרה של טיסת "אונור אייר" הוא פרטי, ואינו קשור לעיצומים או לשביתה המתוכננת.

 

הפרטים הראשונים אודות המתרחש בנתב"ג התקבלו באימייל האדום


פורסם לראשונה 27/08/2007 07:22

 

השתתפו בהכנת הידיעה: טל רבינובסקי ותני גולדשטיין
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בלי מזגן, מים ואוכל
צילום: אלי קראוס
חסרי אונים מול לוח הטיסות
צילום: אלי קראוס
מומלצים