שתף קטע נבחר

מי צריך אנטי-וירוס של ספקיות האינטרנט?

האזינו לשיחה בה נציגת ספקית אינטרנט מציעה לנו אנטי-וירוס ומתעקשת כי אם לא נקנה אותו - המחשב שלנו יהיה פחות מוגן. האם השיווק האגרסיבי אכן מוצדק?

נוסף על החיבור הבסיסי לאינטרנט, הספקיות מתפרנסות גם ממכירת שירותים נלווים לגלישה ולדואר האלקטרוני. בין השאר, מנסות החברות למכור לנו שירותי הגנה על המחשב, גם במקרים בהם הלקוח כבר רכש תוכנות טובות ויעילות בהגנה על המחשב.

 

האזינו לשיחה שקיים מישל דור עם נציגה של חברת בזק בינלאומי, לאחר שהחברה פנתה אלינו בנסיון למכור לנו שירות כזה:  

 

 

למרות שחזרנו מספר פעמים בשיחה על העבודה כי יש ברשותנו אנטי-וירוס ותוכנת Firewall, התעקשה הנציגה ואמרה כי "התוכנה של בזק בינלאומי מקטינה לך וממזערת לך את הסיכויים כמעט לאפסיים שבאמת לא יחדרו אליך וירוסים". לשאלה "אני מוגן הרבה פחות בלי התוכנות שלכם?", ענתה הנציגה שכן. דומה הדבר לנציג מכירות שיציע לכם מנעול תלי נוסף לדלת הפלדה של הבית.

 

אין הגנה של 100% 

במהלך השיחה, הנציגה אף הודתה כי אף שירות, כולל השירות שהיא מציעה, לא מספק הגנה של מאה אחוז. נותר לתהות, אם כך, לכמה הגנות זקוק הגולש הממוצע, ומדוע דווקא התוכנה של הספקית היא הטובה ביותר. ישנם יתרונות להגנה בצד השרת - אך תוכנות מקומיות הכוללות Web Defender (הסורק עמודי רשת מפני וירוסים) ניתנות אף הן לעדכון באופן תדיר.

 

במקרה שלנו, התוכנות עובדות ומצליחות להגן על המחשב. "אם לא נכנס לך (וירוס) עד עכשיו, אז התמזל מזלך", הסבירה הנציגה, בעוד שבפועל, אין לדבר קשר ל"מזל". בעבר התלוננו לקוחות גם על חברת נטוויז'ן שנציגיה הזהירה לקוחות מפני סכנות ברשת והציעו להן פתרונות בדמות אנטי-וירוס של החברה.

 

אין לנו, חלילה, טענות לנציגה הספציפית שניסתה למכור לנו את השרות, זו עבודתה. אין לנו גם טענות על נסיונות למכור שירותים כאלה - עבור חלק מהגולשים הם יכולים להיות פתרון טוב. עם זאת, ראוי כי החברות ידריכו יותר טוב את נציגיהן לגבי הפתרונות והמוצרים הקיימים בשוק, כדי שיוכלו לתת מענה טוב יותר ללקוחות שכבר רכשו מוצרים כאלה, ומנסים להבין אם הם זקוקים להגנה נוספת.

 

תגובת בזק בינלאומי

מבזק בינלאומי נמסר כי "תוכנות המדף המוצעות בשוק לסינון וירוסים, אינן זהות לפתרון המוצע על ידי בזק בינלאומי.

ההבדל העיקרי טמון בעובדה, כי הפתרון של בזק בינלאומי הינו שירות המנוהל ברמת הרשת של בזק בינלאומי, ולא ברמת המחשב המקומי. לפיכך, מתמודד הפתרון עם הווירוסים עוד לפני הגיעם למחשב הלקוח. בכך הלקוח מקבל "קו נקי" למחשבים המחוברים בביתו, אינו תלוי בביצוע עדכונים שוטפים למחשב ולתכנה, ואיננו נזקק לעדכון הגדרות טכניות מורכבות ושוטפות".

 

"הפתרון של בזק בינלאומי כנאמר בשיחה, לא בא להחליף את התוכנות המקומיות המותקנות במחשבי הלקוחות, אלא מספק הגנה משלימה ללקוח כבר בזמן הגלישה באינטרנט. הגנה שהינה גם מפני תולעים, סוסים טרויאנים, רוגלות (spyware) ועוד.

 

"ייתכן והיה צורך לחדד את התועלות הטכניות והבידול של הפתרון אותו מציעה החברה על זה הקיים אצל הלקוח. ברור כי דבר זה היה מוביל לקבלת הרושם הנכון אודות השירות המתקדם אותו אנו מציעים".

 

במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים