שתף קטע נבחר

ב.מ.וו X6 - הבייבי של כריס באנגל

לאחראי העיצוב השנוי במחלוקת של ב.מ.וו, יש רעיון חדש שאתם פשוט חייבים לראות - X6, רכב שטח עם עיצוב של קופה מסוגננת. ויש גם גרסה ידידותית לסביבה, למי שחושש מזיהום אוויר חלילה

לאהוב או לשנוא. מילים אלו מסכמות חד וברור את העיצוב של ב.מ.וו מאז לקח כריס באנגל את העניינים לידיים, כאחראי העיצוב. וה-X6, אותו חשפה ב.מ.וו בתערוכת פרנקפורט, לא הולך לשנות את המצב. אבל זה לא אומר שהוא לא ישנה דברים אחרים - כמו את הדרך בה אתם מסתכלים על רכב שטח, למשל.

 

  • תערוכת פרנקפורט: לסיקור המלא 


זה לא X5 שנמעך לו הגג, זה ה-X6 החדש (צילום: רועי צוקרמן)

 

ההצהרה השאפתנית הזו של ב.מ.וו מתייחסת לעיצוב יוצא הדופן של ה-X6 - וזאת בהשוואה, למשל, ל-X5 עליו הוא מבוסס. שימו לב לקו הגג הנמוך, בדומה למכונית קופה, או לחלק האחורי הבולט. ה-X6 הוא קרוס-אובר המשלב מאפיינים של רכב שטח, מכונית יוקרה וגם קופה ספורטיבית, כל זאת כדי להתחרות בארה"ב באינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן. מדינת הענק, שתרכוש כל דבר שרק דומה לרכב שטח - עם או בלי הנעה כפולה - צפויה להיות הלקוחה העיקרית של ה-X6, שבינתיים מוגדר כרכב תצוגה אבל יגיע לאולמות המכירה כבר בשנה הבאה. מילה שלנו.

 

בכל מקרה, מבט מקרוב ב-X6 מעלה תהיות רבות. מלפנים למשל, הוא נראה ממש כמו X5 שנמעך לו הגג. מהצד, החלק העליון נאה, אבל לא בהכרח משתלב עם החלק התחתון והמנופח יותר. ומאחור, יש מעין בליטה המדמה תא מטען של סדאן, שנראית נחמד אך לא יותר.

 

מוזר? בלשון המעטה. עם זאת, כבר הספדנו כמה פעמים עיצובים של באנגל, שהתגלו לאחר מכן כלהיט מכירות מסחרר. ב.מ.וו סדרה 7 על חלקה האחורי השנוא, למשל. עבור באנגל עצמו, מדובר דווקא בפרויקט חשוב למדי, כזה שעשוי לחזק את מעמדו משמעותית, אם יצליח.


גם קופה, גם רכב שטח וגם סיבה טובה לשלוח את כריס באנגל לגלות בסיביר

 

בב.מ.וו ממעטים כרגע בפרטים על ה-X6, ואלו ייחשפו בשלב קרוב יותר להשקה של הגרסה הסדרתית. עם זאת, הגרמנים מנצלים את השקתו כדי לחשוף את השלב הבא בתוכנית פיתוח מערכת הכלאיים שלהם, המתוכננת יחד עם ג'נרל מוטורס ומרצדס (ובצורות שונות הוצגה כבר אצל שתיהן).

 

מערכת זו, המשלבת מנוע בעירה פנימית (בנזין או דיזל) עם שני מנועים חשמליים, תיבה רציפה ומערכת ניהול אלקטרונית, תאפשר הפחתה של 20% בתצרוכת הדלק לעומת מנוע בעירה פנימית לבד. ב.מ.וו מכנה את המערכת "אקטיב-הייבריד" (ActiveHybrid), וככל הנראה ייקח עוד כשנתיים עד שתוצע במכונית סדרתית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אמא'לה, ככה זה נראה מקרוב
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים