טסים? עדיף לשבת מאחור
מחקר אמריקאי: בניגוד להצהרות חברות התעופה, במטוסים יש מושבים בטוחים יותר ובטוחים פחות. האם חייהם של חלק מהנוסעים בטיסה לפוקט יכולים היו להיחסך?
האם יש במטוסי נוסעים מושבים בטוחים יותר ובטוחים פחות? המומחים קובעים שכן. לדבריהם, למי שיושב במושבים האחוריים במטוס יש הסיכויים הטובים ביותר לצאת בחיים, אם חלילה תתרחש תאונה קשה על הקרקע.
הירחון האמריקאי "פופיולר מכניקס" פירסם לאחרונה סקר מקיף וראשון מסוגו
בניסיון להכריע בוויכוח רב-השנים בשאלה היכן הכי בטוח לשבת במטוס נוסעים.
סוקרי הירחון בחנו תחקירים שנערכו בעקבות 20 תאונות אוויריות קשות שאירעו בארה"ב החל מ-.1971 לאחר ששיקללו את הנתונים באמצעות מחשב, הגיעו הסוקרים למסקנה שלנוסעים היושבים במושבים הממוקמים מאחורי הכנפיים יש הסיכוי הגבוה ביותר לשרוד תאונה קשה על הקרקע: 69%.
לדברי עורכי המחקר, למי שיושבים באמצע המטוס או ממש מעל הכנפיים יש סיכוי של 56% לשרוד תאונה שכזו.

אילוסטרציה של מטוס נוסעים (איור: אינפוגרפיקס, ידיעות)
דווקא הנוסעים בקדמת המטוס, המשלמים כסף רב עבור מקום במחלקה ראשונה ובמחלקת עסקים, חשופים לסכנה הגדולה ביותר: סיכוייהם לשרוד תאונה קשה מסתכמים ב-49% בלבד. במילים אחרות: למי שיושבים בירכתי המטוס יש סיכוי גדול ב-40% לצאת חיים מתאונה, לעומת מי שיושבים מלפנים.
ממצאי המחקר סותרים לחלוטין את טענותיהם של יצרניות המטוסים ושל גופי התעופה בארה"ב שמתעקשים כי אין קשר בין מיקום המושב במטוס לבין סיכויי הנוסע היושב בו לשרוד תאונה.
אלא שאין די במושב בטוח: המומחים ממליצים לנוסעים לשנן את הוראות הבטיחות ואת נוהלי הפינוי מהמטוס בשעת חירום, ואפילו לספור כמה שורות מושבים יש בין המושב שלכם לבין דלת החירום, כדי שבשעת חירום תוכלו גם בחשיכה להתקדם אליה בעזרת מישוש.