שתף קטע נבחר

הרודסטר הפיצפונת של דייהטסו: OFC-1

היפנים, שמתמחים במכוניות קטנטנות, עשו זאת שוב בתערוכת פרנקפורט עם רמז עבה למחליפת הקופן - דייהטסו OFC-1. התרשמנו

מכוניות קטנות עושות לנו את זה. יש להן קסם, יש בהן היגיון, והן גם בדרך כלל גם ידידותיות יחסית לסביבה. לכן כשמציעים לנו בנוסף לכל זה גם גג נפתח, קשה לנו לעמוד בפיתוי. וכזו בדיוק היא דייהטסו OFC-1, אחת משתי מכוניות תצוגה אותן חשפה היצרנית בתערוכת פרנקפורט. על השנייה, שעונה לשם HSC, נדווח לכם בימים הקרובים.

 


דייהטסו OFC-1. איזו מאמי (צילומים: רועי צוקרמן)

 

ה-OFC-1 מוגדרת אמנם כמכונית תצוגה, אבל עם חישוקים מעט קטנים יותר היא תגיע לייצור סדרתי, כבר בשנה הבאה. יעודה בחיים הוא להחליף את הקופן, הרודסטר הזעירה של דייהטסו שכמעט והגיעה לארץ, ולבסוף לא הצליחה לעמוד בדרישות התקינה המחמירות של ישראל - למרות שהיא משווקת באופן מלא באירופה. למשרד התחבורה פתרונים.

 

ה-OFC-1 ממשיכה באותה מסורת, עם ממדים צנועים והמון חן. אורכה (339.5 ס"מ), רוחבה (147.5) ובסיס הגלגלים שלה (223) זהים לקופן, בעוד שהגובה צמח בחמישה ס"מ ל-129. בדייהטסו לא מפרטים זאת, אך ייתכן ולמעשה מדובר במכונית המבוססת על מכלולי קודמתה, כפי שמאושש גם הנתון הבא - ל-OFC-1 מנוע שמגיע היישר מהקופן, בנפח 0.7 ליטר ו-64 כ"ס, בסיוע מגדש טורבו. כמו כן, אין לשכוח כי כדי להתברג בקטגוריית המיקרו ביפן, על מכונית התצוגה להישאר קטנה כמו קודמתה, ואותן תקנות מחייבות גם שימוש במנוע צנום.


 

בכל מקרה, למרות שנתוני ביצועים אין, בדייהטסו שמחים לספר כי תצרוכת הדלק נמוכה מאוד - 22 ק"מ לליטר בממוצע, ופליטת המזהמים עומדת על 100.9 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בלבד. מכונית התצוגה צוידה גם בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, עם מצב "ידני" לו שבעה יחסי העברה, שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים.

 

לדברי טלקאר, יבואנית דייהטסו לישראל, סיכויי המכונית החדשה להגיע אלינו קלושים. בעבר נמנע יבוא הקופן בגלל תקנות ההגנה על הולכי רגל, שבישראל מסתבר מחמירות יותר מהנהוג בתקן האירופי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיצוב חמוד
צילום: רועי צוקרמן
יצור בקרוב
צילום: רועי צוקרמן
נראית טוב גם מכאן
צילום: רועי צוקרמן
זו הקופן, אם שכחתם
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים