שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בעקבות מיקרוסופט: גם Yahoo משפצת את מנוע החיפוש
    Yahoo ומיקרוסופט מבצעות שדרוגים משמעותיים במנועי החיפוש שלהן על מנת לנסות להחזיר אליהן גולשים שעברו להשתמש בגוגל

    Yahoo מכריזה היום (ג') על שדרוג מנוע החיפוש המקוון שלה בעקבות מהלך דומה של מיקרוסופט, בתקווה כי מהלכים אלה יסייעו לכרסם בדומיננטיות של גוגל בתחום.

     

    החברה מתייחסת למהלך כאל השדרוג המשמעותי ביותר במנוע החיפוש ב-3.5 השנים האחרונות, מאז השיקה Yahoo מנוע חיפוש בפיתוח עצמי מלא. גם אם השיפורים לא יהיו בולטים לעין, מנוע החיפוש החדש צפוי להרים את המוראל של עובדי החברה. המהלך משתלב בהתחייבות של מייסד Yahoo, ג'רי יאנג, להחזיר את החברה לעמדת הובלה, סבור סקוט קסלר, אנליסט בחברת Standard & Poor's. יאנג חזר לחברה אותה ייסד והחליף את יו"ר Yahoo, טרי סמל, בחודש יוני.

     

    "האם השדרוג הזה יהיה משמעותי במונחים של נתח שוק? כלל לא בטוח, אך הוא בוודאי ישיב את תשומת הלב ל-Yahoo", סבור קסלר, "אחת הסיבות לכך שגוגל מלהיבה אנשים היא החדשנות של החברה והעובדה שהיא עושה כל כך הרבה דברים מעניינים".

     

    בין יוני, 2000 למאי, 2004, Yahoo התבססה על מנוע החיפוש של גוגל – החלטה שסייעה הרבה להפוך את המתחרה הקטנה מהימים ההם למתחרה גדולה מאוד שכעת חולשת על יותר משני שליש בקשות החיפוש באינטרנט.

     

    בעקבות השדרוג, מנוע החיפוש של Yahoo יציע ניסוחים של בקשות החיפוש באופן דינמי, בעוד המחפש מקליד את הבקשה – בדומה ל-Google Suggest. נוסף על כך, המנוע יאפשר למחפש לבחור נושא מרשימה של נושאים, על מנת למקד את החיפוש, ויכלול הרבה יותר תמונות, קטעי וידאו ומוזיקה בדף התוצאות. נוסף על כך, מנוע החיפוש ישלב מידע מ-Upcoming.org, שירות היומן של Yahoo, על מנת להציג למחפש אירועים מקומיים רלוונטיים לבקשת החיפוש.

     

    רבות מהתכונות החדשות של Yahoo דומות ליכולות שגוגל מציעה זה זמן רב, ומיקרוסופט שילבה לראשונה בשבוע שעבר, עם השדרוג האחרון של מנוע החיפוש שלה.

     


     

    "נראה כי Yahoo בעיקר מנסה לסגור את הפער במקום לחדש בעצמה", אמר ג'ים לנזון, מנהל מנוע החיפוש Ask.com, "באותו זמן, אנחנו כבר מפתחים את השיפורים הבאים שלנו. תחום החיפוש דורש חדשנות בלתי פוסקת, על מנת לענות על צורכי המשתמשים".

     

    עם זאת,Yahoo סבורה כי הגישה שלה מקיפה יותר מהמתחרות בכמה תחומים עיקריים, בהם הצגת תוצאות חיפוש של מוזיקה, סרטים ותמונות. למשל, החברה בנתה אינדקס תמונות גדול יותר משל המתחרות, על בסיס שירות התמונות הפופולרי Flickr, אמר וויש מקהיג'ני, סגן נשיא בכיר לענייני חיפוש ב-Yahoo. "מטרתנו היא להוביל במספר קטגוריות חשובות".

     

    Yahoo מקווה כי השיפורים האחרונים יחזירו אליה גולשים שערקו לגוגל. על אף שמדובר במנוע החיפוש השני בפופולריות, Yahoo מאבד גובה, ותרם לירידה ברווחים ובמניית החברה. בחודש אוגוסט אחזה Yahoo ב-23 אחוזים משוק החיפוש בארה"ב, בהשוואה ל-56.5 אחוזים לגוגל, על פי נתוני comScore Media Metrix. בתחילת 2005 נתח השוק של Yahoo היה 32 אחוזים, ואילו גוגל החזיקה ב-32 אחוזים. היתרון של גוגל בשאר העולם בולט הרבה יותר.

     

    גם אם תגדיל רק במקצת את נתח השוק שלה, הדבר יסייע לשיפור בהכנסות החברה. Yahoo הציגה לאחרונה את Panama מערכת חדשה להצגת מודעות מילים רלוונטיות בהקשר של בקשות חיפוש, ועל פי ראשי החברה, היא כבר הביאה לשיפור בהכנסות מפרסום.

     

    גם מיקרוסופט משפצת

    במסגרת השדרוג למנוע החיפוש של מיקרוסופט, Live Search שיפר את הטיפול בצירופים – מילות מפתח בעלות משמעות רק כאשר הן מוזכרות יחד. למשל, וויל סמית'. בחודש אוגוסט אחזה מיקרוסופט ב-11 אחוזים בלבד מהחיפושים בארה"ב.

     


     

    נוסף על כך, מיקרוסופט הקדישה תשומת לב מיוחדת לשיפור החיפוש בכמה תחומים: קניות, מידע מקומי ומפות, בריאות ובידור. כאשר משתמש מקליד קטגוריית
    מוצרים או דגם במנוע החיפוש, הוא יקבל בדף התוצאות תמונות של המוצר, מדריכי קנייה וסקירות רלוונטיות. חיפוש אחר סלבריטאים יוביל להצגת חדשות בידור, תמונות, סרטונים ותכונות כמו Celebrity xRank, מדד הקובע אם הבאז בעניין מפורסם מסוים הוא חיובי או שלילי כרגע. כמו כן, החברה השיקה מנוע חיפוש ייעודי לתחום הבריאות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים