שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    תרגיעו: תנו לנו 20 דקות - קחו תרגיל מדיטציה

    רוצים פסק זמן מהחיים? תנו לעצמכם 20 דקות של שלווה. שבו בנוח, תנשמו עמוק ועברו שישה שלבים שיהפכו לכם את היום למעט יותר רגוע

    סיימתם את תקופת החגים מרוקנים וחסרי אנרגיה? עשו לעצמכם טובה ורגע לפני החזרה לשגרה הקדישו 20 דקות מזמנכם לביצוע התרגיל הבא, שמשלב תהליך מדיטטיבי עם דמיון מודרך.

     

    1. שבו בנוחות (אם אפשר בישיבה מזרחית על כרית). הקפידו על גב זקוף וכתפיים רפויות. התחילו להתבונן בנשימות שלכם, שפרו את איכותן (נשימות מהירות הפכו לאיטיות, נשימות שטחיות הפכו לעמוקות, מקוטעות לרצופות וכן הלאה) והתענגו על כל נשימה ונשימה כאילו זו הפעם הראשונה.

     

    2. דמיינו כדור בדולח גדול מלא אור המונח מעל ראשכם כמו כתר ולאט־לאט דמיינו איך הוא נע למטה וממלא את ראשכם באנרגיות של אור, בריאות ושקט.


    אור, בריאות ושקט (צילום: אמיר פלג)

     

    3. אחרי שמילא את הראש, הכדור ממשיך לנוע ולמלא באור את כל האזורים שאליהם הוא מגיע: הצוואר, הגרון, הכתפיים, חלל בית החזה, הריאות, חלל הבטן, וכך הלאה עד קצות אצבעות הרגליים.

     

    4. ברגע שתרגישו שכל הגוף מלא באנרגיות האלה ועטוף כולו במעין בועה הנוסכת עליו רוגע ושלווה, העלו בדמיונכם חוויה אחת מכל תקופת החגים והסריטו את הסיטואציה מחדש: סיטואציה חברתית שהייתם רוצים שתתנהל אחרת ממה שהתנהלה, תגובה שלכם ברגע מסוים שהייתם רוצים לשנות וכך הלאה.

     

    5. אחרי שדמיינתם בפרטי פרטים את הסיטואציה כפי שהייתם רוצים שתתרחש, קבלו החלטה להפוך את התסריט בדמיון גם למציאות: אם זה בטלפון, במפגש או במכתב. החליטו שאתם לא נשארים עם חוויה לא נעימה מתקופת החגים ודואגים לשפרה ולשנותה.

     

    6. התחילו להניע לאט את אצבעות הרגליים והידיים, ואת שאר חלקי הגוף, פקחו עיניים, ומלאי אנרגיות של שינוי ושבירת דפוסים התחילו את החודש של "אחרי החגים".

     

    • ייעוץ מקצועי: יגאל אדר, מנהל הקיור קולג', המרכז לרפואה משלימה והכשרת מטפלים 


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים