שתף קטע נבחר

בינתיים לתצוגה: רעיונות חדשים לסובארו

היצרנית היפנית משחררת לפרסום שני דגמי תצוגה חדשים, במיוחד עבור תערוכת טוקיו ה-40 במספר, שתפתח שעריה בעוד כשבועיים

אחרי שאתמול פרסמנו תמונות רשמיות ראשונות ופרטים עדכניים אודות האימפרזה STi, רפליקת הראלי של היצרנית היפנית, היום אנחנו מדווחים על שני דגמים חדשים. כל אחד מהשניים מציג בדרכו את עתיד החברה. הראשון הוא למעשה גרסת טרום ייצור לדגם קיים, השני מעניק מענה לסערת איכות הסביבה בתעשיית הרכב. במקרה של האקסיגה אתם צופים בגרסת סטיישן עתידית ללגאסי - במקרה של ה-G4e זו בעיקר הצהרת כוונות בנושא טכנולוגיה נקייה, אם כי לא מן הנמנע שמדובר גם ברמז לסופר-מיני עתידית.

 

נתחיל במכונית שנראית מעניינת יותר עבור השוק המקומי, וקרובה משמעותית לעליה על הכביש - האקסיגה (Exiga). לטענת סובארו מדובר במכונית תצוגה החושפת את יכולתה של החברה לייצר מכוניות רב-שימושיות עם תא נוסעים נוח במיוחד, יחד עם חווית נהיגה יוצאת דופן. באקסיגה מתמקדים היפנים ביצירת חלל אוורירי כמה שניתן מחד, והענקת תמונת מצב חיצונית אופטימלית לנהג. לצורך כך הותקן גג זכוכית שקוף, כמו-גם מצלמות שמדווחות על הסביבה החיצונית. גם הזווית בה מוצבת קורת התמיכה הקדמית (A), נועדה לאפשר מבט נקי מהפרעה כלפי חוץ - עד כמה שניתן.

 

מכונית תצוגה

 

 

כל שבעת המושבים מתאימים לנוסעים מבוגרים, כך סובארו. על הנעת המכונית אמון מנוע ה-2.0 ליטר המוכר של החברה, בתוספת מגדש טורבו ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית. מידות האקסיגה מלמדות כי היא גדולה במידה אחת מהלגאסי הנוכחית - במקום בסיס גלגלים של 267 ס"מ, היא מציעה 275. יש תוספת של שישה ס"מ לאורך הכללי (478 ס"מ במקום 472), ארבעה ס"מ ברחוב (177 לעומת 173) וממד גובה נדיב בהרבה - 163 במקום 147 ס"מ.

 

המכונית השנייה שתוצג בטוקיו מתמקדת - כמה לא מפתיע - באיכות הסביבה. ה-G4e ממותגת כמכונית תצוגה, ופירוש משחק שילוב האותיות והמספר בשמה, אינו מותיר כל סיכוי לטעות באשר ייעודה - Green For Earth (ירוק למען הסביבה). 

מנגד, ייתכן גם כי מדובר ברמז למחליפת הג'אסטי (שמיוצרת בינתיים עבור סובארו על-ידי דייהטסו). אחרי הכל, בעבר זכתה הקטנה גם לכינוי G3.

 

בכל מקרה, ה-G4e היא מכונית חשמלית, העושה שימוש במצבר ליתיום מתקדם שמשחרר 88 כ"ס, ומעניק טווח נסיעה ממוצע של כ-200 ק"מ. בין היתר מציעה המכונית לא רק צבע ירוק חד-משמעי, אלא גם מקדם גרר נמוך במיוחד (0.28) תודות למבנה שתוכנן בקפידה. למרות מידות צנועות - אורך של 398.5 ס"מ, רוחב של 169.5 ס"מ וגובה של 157 ס"מ - ותודות לבסיס גלגלים ארוך יחסית (266 ס"מ), מתאימה עצמה ה-G4e היטב לתנועה עירונית, ומציעה ארבעה מקומות ישיבה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים