שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: רועי צוקרמן

    פולקסווגן טיגואן - עכשיו באים?

    פולקסווגן מצטרפת עם הטיגואן לאופנת רכבי השטח הקומפקטיים, באיחור ניכר. האם הוא מיוחד מספיק בשביל לפצות על השנים האבודות?

    ליצרניות הרכב לוקח בדרך כלל לא מעט זמן להתאים עצמן לאופנה חולפת. קחו למשל את רעיון המכונית הידידותית לסביבה, וראו כיצד מרבית היצרניות לא באמת מציעות אלטרנטיבות טובות, שנים רבות לאחר שזעקת החור באוזון הכתה גלים בעולם.

     

    מצטרפים באיחור

    אלא שגם מול האיטיות האופיינית, מפתיע היה לגלות כמה זמן לקח ליצרנית בכירה כמו פולקסווגן להצטרף לאופנה הפופולרית - שטח-רך וקומפקטי. אתם מכירים את הקטגוריה מצוין, דגמים שמבוססים על פלטפורמה משפחתית, עם שינויי עיצוב, פוזה יותר קרבית ותוספת מרווח גחון שטוב בעיקר לתמרונים בעיר ועלייה מזדמנת על מדרכה. יכולת שטח? אל תחפשו אותה כאן. מרבית הדגמים נמכרים ברחבי העולם עם הנעה קדמית בלבד, ובוודאי שללא הילוך כוח.

     

    השנה זה סוף סוף קורה, ופולקסווגן מציגה את הטיגואן (Tiguan). ותודה ששאלתם, פירוש השם הוא שילוב בין "נמר" (Tiger) ו"איגואנה" (Iguana). וכן, הגרמנים מודים בעל-פה ללא שום היסוס שמדובר בשם מטופש לחלוטין, אבל מה לעשות - זה מה שבחרו קוראי המגזינים בגרמניה בתחרות שמות שקיימה פולקסווגן. רוצים דמוקרטיה? זה המחיר.

     

    צילום: רועי צוקרמן

     

     

    מראה עיניים

    אם אתם מחפשים מראה נועז, חדשני או אפילו קצת שונה - אתם עושים את זה במקום הלא נכון. הטיגואן נראה כמו חבר נוסף במשפחת גולף, בעיקר כמו הגבהה לגרסת הפלוס. יש שתי אפשרויות לעיצוב החלק הקדמי - אחת עם פגוש גדול למי ששטח עבורו זה מדרכות נמוכות בארלוזורוב, השנייה עם פגוש מוגבה לשיפור יכולת השטח, כלומר נסיעה גם בשבילי קק"ל. בכל מקרה, "גרסת הכביש" נראית טוב יותר.

     

    גם בפנים זו גולף פלוס, הפעם עם שינויים קטנים אפילו יותר. אותם ארבעה פתחי איוורור עגולים במרכז, לוח מחוונים פשוט וברור ואיכות חומרים טובה. איכות ההרכבה לעומת זאת לא תמיד הרשימה, עם מרווחים לא שווים פה ושם, אבל הרושם הכללי טוב. גם בתחום האבזור קשה להצביע על ייחוד, כשמערכת הניווט המשולבת במערכת שמע (והמרשימה), תדרוש מכם תוספת של 2,000 יורו - כ-20,000 שקל אחרי מסים, הערכה ראשונית.

     

    יוצאים לדרך

    באירוע ההשקה הקצר בחרנו להתמקד בגרסת ה-TSI, שככל הנראה תהווה את מרבית המכירות בישראל. מדובר במנוע 1.4 ליטר - נפח שעשוי לעורר חשש במדינה המורגלת למנועי 2.0 ליטר בקטגוריה זו. מנוע זה משודך למגדש טורבו ומגדש-על, שביחד מפיקים 150 כ"ס ואמורים לספק ביצועים כמו מנוע 2.0 ליטר, עם תצרוכת דלק נמוכה משמעותית. נתוני הביצועים עומדים על 9.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 192 קמ"ש.


    פולקסווגן טיגואן, גרסת "כביש" עם פגוש נמוך (צילומים: רועי צוקרמן)

     

    אלא שלמרות נתון מומנט מרשים - 24.5 קג"מ, שיפור של יותר מארבעה קג"מ לעומת ה-2.0 ליטר של פולקסווגן - הטיגואן סובל מביצועים בינוניים. למנוע חסר כוח משיכה בסל"ד נמוך, בעיקר בשל משקל הרכב (מעל טון וחצי) וההנעה הכפולה, והעברת הכוח אינה חלקה דיה. לתחושה הלא משכנעת תורמת תיבת שישה הילוכים ידנית בינונית, אלא שעבור ישראל זה לא רלוונטי. כאן תוצע תיבת ה-DSG המצוינת.

     

    מלבד זאת, חווית הנהיגה בטיגואן אינה מיוחדת משום בחינה. התנהגות צפויה ובטוחה, למרות היגוי חשמלי מעורפל מדי. כושר הבלימה טוב, אך היינו שמחים

    לדוושת בלם עם יותר תחושה ועוצמה כבר מההתחלה. המרכב הגבוה מרוסן היטב יחסית, אך כפועל יוצא הנוחות בינונית. על כבישי בודפשט המצולקים, שמזכירים באופיים את כבישי ישראל, התקשה הטיגואן להתגבר על רוב סוגי המהמורות ופעולת המתלים הייתה מורגשת ורועשת.

     

    ומה עם יכולת שטח? באירוע ההשקה סיפקו אנשי פולקסווגן מסלול מבחן שאין בינו ובין בחינת יכולת, שום קשר. ניאלץ אם כך להמתין עד להגעתו ארצה.

     

    מוטב מאוחר?

    השקת הטיגואן ב-2007, למעלה מעשור לאחר שהקטגוריה שינתה סדרי עולם, נראית כמו כניסה באיחור אופנתי אבל לא ממש מוצלח למסיבה. מצד אחד מציע הטיגואן איכויות תא נוסעים גבוהות במיטב מסורת פולקסווגן. מצד שני, אם מצטרפים כל-כך מאוחר לחגיגה, מותר לצפות למשהו יוצא דופן ומיוחד. את זה ממש אין כאן. פולקסווגן בהחלט יכולים היו להכניס בו תעוזה וברק.

     

    אז הכל אבוד? כנראה שלא. למרות הטרוניות, נראה שלטיגואן צפויים חיים טובים בארץ הקודש. בעיקר מכיוון שבצ'מפיון מוטורס חוזים לו תג-מחיר תחרותי - עד 220 אלף שקל לגרסת הבסיס. נמוך משמעותית מהונדה CR-V וזול אפילו מטויוטה ראב4, שני מותגים שאינם נהנים מתדמית יוקרתית כל-כך. וזה עשוי להספיק.
    פולקסווגן טיגואן 1.4 ליטר TSI

    פולקסווגן טיגואן 1.4 ליטר TSI
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו+מגדש על
    נפח / סוג דלק 1,390 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 150 כ"ס ב-5,800 סל"ד
    מומנט מרבי 24.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה / ידנית, שישה הילוכים
    מרכב חמש דלתות, האצ'בק
    אורך 443 ס"מ
    רוחב 181 ס"מ
    גובה 168 ס"מ
    בסיס גלגלים 260 ס"מ
    משקל 1,546 ק"ג
    נפח תא מטען 505 ליטר
    100-0 קמ"ש 9.6 שניות
    מהירות מרבית 192 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 11.9 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 199 גרם לק"מ
    שיווק בישראל ראשית 2008
    אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS ,ESP
    כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 2/4/5 לפי EuroNCAP

     

    הכתב היה אורח חברת פולקסווגן

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פולקסווגן טיגואן. באיחור אופנתי?
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים