הכותרת המודאגת של אוויס
המודעה של אוויס, שכותרתה "אבל אחרי יומיים אתה מחזיר, כן?", היא דוגמה לחשיבה יצירתית. חבל שהעיצוב של המודעה לא עומד בסטנדרטים של הקופי
"פתאום לא תרצו לחזור הביתה", "תשכחו שזו מכונית משפחתית", "לא תוכלו להיפרד מה...", "לא תוכל לשלוט בעצמך" – מצלצל לכם מוכר? גם אם אנחנו לא מצליחים לחבר בין המשפטים למותגים, ברור לנו ששמענו או קראנו נוסח כזה או אחר בפרסומות למגוון מותגים.
משפטים כאלו באים בדרך-כלל לומר לנו ש"המוצר/שירות שלנו עולה על כל הציפיות. הוא כל-כך יוצא מן הכלל בקטגוריה שלו עד שגם ההתנהגות שלכם (ושלכן) תהיה יוצאת מן הרגיל בסיטואציות דומות". אפשר להבין למה יש כל-כך הרבה חברות שבוחרות להציג את המוצרים או השירותים שלהן בצורה כזו, השאלה היא רק מה אנשי הקריאייטיב במשרד הפרסום עושים כדי שהפרסומת למזרן לא תישמע כמו פרסומת למכונית (שמזכירה פרסומת לחטיף).
דוגמא מעניינת לפתרון יצירתי מצאתי במודעה חדשה של חברת אוויס, חברה
להשכרת רכב, שהכותרת שלה אומרת "אבל אחרי יומיים אתה מחזיר, כן?". כצרכנים, אין לנו שום ספק שחברת השכרת רכב מעוניינת שנשכור את המכוניות שלה לכמה שיותר זמן ואנחנו מודעים היטב לכך שכל יום שעובר עולה לנו בכסף רב.
הכותרת המודאגת במודעה של חברת אוויס מרמזת לנו שמסיבה כלשהי, נחרוג מההתנהגות הרגילה שלנו ויש סיכוי שלא נחזיר את המכונית ששכרנו לזמן קצוב.
התשובה להתנהגות הצפוייה והתמוהה שלנו נמצאת בגוף המודעה – מעכשיו ניתן לשכור באוויס מכוניות יוקרתיות ברחבי העולם. ספציפית, בישראל, ניתן לשכור יגואר X-TYPE. כלומר, אם נחזור בחזרה לשפה הפשוטה והשחוקה "אתם כל-כך תיהנו לנהוג במכונית היוקרתית עד ש... לא תרצו להחזיר אותה לחברה".
המודעה של אוויס, מותג שסיסמתו "We try harder", מראה על חשיבה יצירתית בהצגת רעיון שיווקי נחמד ומרענן שבמקרה הזה משתדל "לעשות את היום" (או היומיים, כדברי המודעה) לכל אלו שעד עכשיו רק יכלו לחלום על נהיגה בפורשה, האמר או יגואר. חבל רק שהעיצוב של המודעה, כולל הויז'ואל והמיקום של הכותרת, לא עומד בסטנדרטים הגבוהים של המוצר והקופי. בסך הכל התוצאה טובה, אבל אפשר היה להשתדל יותר...
קמפיין לאוויס. משרד פרסום: ענבר-מרחב-שקד.
הכותבת היא מרצה ויועצת לשיווק ולפרסום
