שתף קטע נבחר

פורמולה 1: רגע האמת הגיע

המירוץ האחרון בעונת הפורמולה 1 מהטובות שידענו, ובוודאי מהמותחות שבהן, יתקיים היום (א') במסלול אינטרלגוס שבברזיל. האם לואיס המילטון הצעיר אכן יהפוך לאלוף עולם סנסציוני? פיליפה מאסה מפרארי יזנק ראשון, המילטון שני, לפני רייקונן ואלונסו

אליפות העולם בסדרת המירוצים היוקרתית והפופולרית מכולן, תסתיים היום (א') בקול צווחת מנועים על מסלול הגרנד פרי של ברזיל. האם לואיס המילטון הבריטי, בעונתו הראשונה בפורמולה 1, יוכתר בסוף המירוץ הברזילאי כאלוף עולם הצעיר מכולם, תוך שהוא שובר חלק ניכר משיאים שנקבעו במהלך עשרות שנים? האם פרננדו אלונסו הספרדי, חברו לקבוצת מקלארן אך אויבו הגדול מכולם, יזכה באליפות שלישית ברציפות, כנגד כל הסיכויים וגם - כך הוא טוען - רצון הקבוצה? ואולי יהיה זה דווקא קימי רייקונן, עד היום פעמיים סגן אלוף העולם ובעונתו הראשונה בפרארי, מי שנחשב לנהג המהיר ביותר בסבב, שיסיים קאמבק אדיר וירשום תואר אלוף ראשון לעצמו?


לואיס המילטון. ארבע פעמים הוא סיים כך מירוצים העונה. האם גם בברזיל?

 

אימונים

במקצה האימונים הראשון של שלשום (ו'), על מסלול לח ולא אידיאלי, היה קימי רייקונן מהיר מכולם, כשאחריו בן קבוצתו, מאסה. וכאילו לא היו לנו מספיק דרמות מחוץ למסלול עד רגע זה, עברו שלושה נהגים (לואיס המילטון, ג'נסון באטון וטאקומה סאטו) על חוקי ה-FIA כאשר השתמשו בסט צמיגים נוסף. דיונים קדחתניים הובילו לקנס שתספוג על אחת מהקבוצות, אך החשש שמא המילטון ייענש בהורדת-מיקום לקראת הזינוק, היה מיותר.

 

במקצה האימון השני של אותו יום, על מסלול יבש יותר, היה המילטון מהיר מכולם עם זמן הקפה פנטסטי. מקצה האימון השלישי, ביום שבת, על מסלול יבש לחלוטין ותנאים מצויינים, ראה את מאסה קובע זמן מעולה ומוביל את הנהגים, לפני המילטון ורייקונן. ההפרש בין השלושה - כעשירית השנייה.

 

מקצה הדירוג של מאסה

מקצה הדירוג עצמו, שהתקיים אתמול (שבת), הסתיים באופן מעט מפתיע, למרות ששוב ממלאים נהגי מקלארן ופרארי את ארבעת המקומות הראשונים. פיליפה מאסה קבע לבסוף את הזמן המהיר מכולם, 1:11.931 דק'. לואיס המילטון מנע עם הזמן השני בטיבו, זינוק אידיאלי עבור פרארי. הבריטי קבע 1:12.082 - פיגור של 15 מאיות מהמקום הראשון. במקום השלישי, מאחורי מאסה על עמדת הזינוק, יתייצב מחר (א') קימי רייקונן. הפיני, שזקוק לכמעט-נס כדי לקחת אליפות ראשונה בקריירה, קבע זמן של 1:12.322, והקדים ב-34 אלפיות בלבד את פרננדו אלונסו, נהג מקלארן השני.

 

יש להזכיר כי זמנים אלה מלמדים בעיקר על יכולת דומה מאד של שתי הקבוצות. תכנון לעצירת תדלוק מאוחרת בשתיים-שלוש הקפות למשל, יתבטא בפער של כשתי עשיריות או אף יותר להקפה. כך שכדי לדעת בדיוק מי מהארבעה מהיר יותר, יהיה צורך להמתין עד לאחר עצירת התדלוק הראשונה. ההימור שלנו - רייקונן ואלונסו כבדים מבני קבוצתם.

 


 

  • לפני תחילת העונה - הקבוצות, הנהגים וההימורים

 

פחות משעמם, אבל

לא משנה מה יהיו תוצאות המירוץ בברזיל. כך או אחרת, העונה הנוכחית של מירוצי הפורמולה 1 הוכיחה עצמה זה מכבר כאחת המעניינות של העשורים האחרונים. זה לא קרה, חובה להבהיר מיד, תודות לביצועים על המסלול. למרות שינויים בתקנון, שנועדו להחזיר את העניין לסדרה המעט מפוהקת בשנים האחרונות, יותר מדי מירוצים נערכו השנה ללא עניין של ממש, עם הכרעות כתוצאה מניהול נכון או מוטעה, ופחות תודות ליכולת נהיגה או פשוט תעוזה יוצאת דופן.

 

אלא ששערוריות מאחורי הקלעים, כמו זה במקרה של העברת חומר מסווג מקבוצת פרארי למקלארן, בעקבותיה נושלה האחרונה מכל נקודות האליפות שצברה, איבדה למעשה את התואר לפרארי ועוד חוייבה לשלם קנס עתק, שמרו על עניין. הוסיפו לכך כמות נאה של נהגים צעירים ונמרצים, יחד עם תנאי מזג אוויר הפכפכים במספר גדול יחסית של מירוצים, ותקבלו מתכון בטוח לעניין.

 

המילטון מספר 1

יותר מכל, זה לואיס המילטון. הצעיר הבריטי שחום העור והסופר-מוכשר, בן 22 אך ללא כל ניסיון במירוצי פורמולה 1, סומן עוד לפני שנים כהבטחה הגדולה של עולם המירוצים. נכון שמעטים שמעו עליו, אך רון דניס, מנהלה האגדי של קבוצת מקלארן, טיפח אותו בקפידה. דניס ידע מה יש לו ביד, וידע בדיוק מתי "לשחרר" אותו למגרש של הגדולים. מהרגע הראשון הוכיח המילטון כי הוא אינו נופל מבן קבוצתו, אלוף העולם פרננדו אלונסו, ואף היה טוב ומהיר ממנו מרבית הזמן. בעיקר בחלקה הראשון של העונה.

 

והמילטון מגיע למירוץ האחרון כאשר הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר לזכייה. הוא איבד אמנם פער גדול ומבטיח בהרבה בחלקה האחרון של העונה, אך הוא עדיין פייבוריט ברור, ואם לא יבצע טעות כלשהי - כפי שביצע במירוץ הקודם בסין, הוא צפוי לסיים באחד מארבעת המקומות הראשונים, ועם תואר אלוף בידו.

 

והאחרים עם סיכוי

לפרננדו אלונסו, בן קבוצתו, יש סיכוי קטן יותר לקחת את התואר. הספרדי מפגר אחר המילטון בארבע נקודות, וישמור על סיכוי ריאלי רק אם ינצח את המירוץ ויזכה במלוא 10 הנקודות. כל שהוא זקוק היא מכונית פרארי אחת בינו ובין המילטון - שוב, לא בלתי מתקבל על הדעת - והאליפות שלו. לשניים יהיה מספר נקודות זהה, אך לאלונסו יתרון בניצחונות - 5 מול 4.


משמאל: פיליפה מאסה, לואיס המילטון וקימי רייקונן. סדר ההזנקה להיום

 

המתמודד השלישי עם סיכוי כלשהו לתואר, הוא קימי רייקונן. הפיני נכנס השנה לנעליו - חובה להוסיף, המאד גדולות - של מיכאל שומאכר האגדי, ולמעט מירוץ הפתיחה של העונה בו ניצח באופן משכנע, התקשה בעיקר בשלבי העונה הראשונים להסתגל למכונית ולצמיגים. לכך יש להוסיף כי בניגוד לשני נהגי מקלארן שנהנו במהלך העונה מרמת אמינות מופתית ולא נאלצו לפרוש מאף מירוץ, רייקונן סבל פעמיים מבעיות טכניות בפרארי, ואיבד כך נקודות רבות ויקרות. והוא עדיין עם מספר הניצחונות הגבוה מכולם - חמישה. רייקונן כבר מצא עצמו בפיגור של 26 נקודות מהמילטון, אחרי המירוץ בארה"ב. אלא שהוא מפגר כעת רק בשבע. נהג הפרארי זקוק לא רק לניצחון, אלא גם לעזרתו של פיליפה מאסה, בן קבוצתו.

 

במידה ומאסה מסיים שני, שהרי לנצח במידה ורייקונן על המסלול הוא לא יוכל (אכן, הוראות קבוצתיות אסורות...), זקוק רייקונן לעוד נס קטן, כזה שלא יאפשר להמילטון לסיים מעל המקום השישי. לכן הוא יאלץ להמתין לשירותיו הטובים של אלונסו (אותה הוא יספק כמובן, בהנאה רבה), אך גם לעוד נהג או שניים שיתמקמו בין השלישייה המוביל להמילטון. מדובר כמובן בהשתלשלות דברים מאד ספקולטיבית, עם סיכויים קטנים מאד. אלא אם המילטון יפגע בעצמו בדרך כלשהי, כפי שעשה במירוץ הקודם, אותו יכול היה לסיים כאלוף, אילו לא סיים במלכודת החצץ.


פרננדו אלונסו. האם יזכה בכל זאת באליפות שלישית?

 


פורמולה 1 - עונת 2007 (לחצו על התאריך לסיקור

פורמולה 1 - עונת 2007 (לחצו על התאריך לסיקור
מירוץ תאריך מנצח
אוסטרליה 18.3 קימי רייקונן
מלזיה 8.4 פרננדו אלונסו
בחריין 15.4 פיליפה מאסה
ספרד 13.5 פיליפה מאסה
מונקו 27.5 פרננדו אלונסו
קנדה 10.6 לואיס המילטון
ארה"ב 17.6 לואיס המילטון
צרפת 1.7 קימי רייקונן
בריטניה 8.7 קימי רייקונן
גרמניה 22.7 פרננדו אלונסו
הונגריה 5.8 לואיס המילטון
טורקיה 26.8 פיליפה מאסה
איטליה 9.10 פרננדו אלונסו
בלגיה 16.9 קימי רייקונן
יפן 30.9 לואיס המילטון
סין 7.10 קימי רייקונן
ברזיל 21.10 קימי רייקונן


פורסם לראשונה 20/10/2007 17:33

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיליפה מאסה: יזנק מהעמדה הבכירה
צילום: רויטרס
הזינוק יקבע?
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים