שתף קטע נבחר

סיטרואן C5 חדשה: "תהיה איכותית יותר"

סיטרואן מציגה דור שני למשפחתית הגדולה, ומבטיחה לא רק איכות נסיעה טובה מאי פעם, אלא גם שיפור ניכר באמינות. היבואן ל-ynet: תגיע לכבישי ישראל ביוני 2008

עכשיו זה רשמי: סיטרואן C5 החדשה. דור שני למשפחתית הגדולה נחשף בתמונות ופרטים ראשונים, שלוש שנים לאחר מתיחת פנים משמעותית לקודמו, ושבע שנים לאחר שהוצגה ה-C5 המקורית. ומה מבטיחה לנו סיטרואן בדגם החדש? מידות גדולות מבעבר, נוחות ובטיחות ברמה גבוהה יותר והקפדה טובה מאי פעם על איכות - במטרה לשפר את האמינות הכוללת.


סיטרואן C5 החדשה

 

המכונית החדשה תוכננה על פלטפורמה משותפת ל-C6 הגדולה ממנה, ותחלוק עמה את עיקר מערך המתלים המתוחכם - כולל "הידרואקטיב 3", מערכת המתלים המתכווננים של סיטרואן. מערכת זו מציעה בחירה בין שלושה כיולים שונים, ומתאימה עצמה לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה. לצדה, כדי לשמור על רמת מחיר נמוכה יותר, תוצע גם מערכת קונבנציונאלית יותר.

 

ה-C5 החדשה גדולה מקודמתה בכל ממד, למעט גובה: אורכה 478 ס"מ (היה 474.5), הרוחב צמח משמעותית ל-186 מ-178 ס"מ, ואילו בסיס הגלגלים מקבל שבעה ס"מ נוספים ועולה מ-275 ס"מ ל-282. לטובת העיצוב ומקדם הגרר, הצטמצם ממד הגובה - מ-147.5 ירד ל-145 ס"מ בלבד.

 

התוצאה, לפחות בתמונות, נאה למדי. ל-C5 החדשה עיצוב מסוגנן מבעבר, עם קווי מרכב מפוסלים וחרטום ועכוז שמגיעים ישירות ממכונית התצוגה C5 איירסקייפ שהוצגה בפרנקפורט. עיצוב ה-C5 החדשה יוצר גם את הרושם כי מדובר במכונית גדולה, מה שעשוי לשחק לטובתה בפלח השוק העמוס בו היא מתמודדת. אגב, מדובר בגישה דומה לזו בה בחרה פורד עם המונדיאו החדשה, שצמחה משמעותית במידות וזכתה לעיצוב מתוחכם.


 

מנועים קדימה

ה-C5 החדשה תמשיך עם מרבית המנועים הוותיקים, ששימשו אותה כבר בדור הקודם. כולל יחידות בנזין בנפח 1.8 ליטר ו-127 כ"ס, 2.0 ליטר ו-143 כ"ס (שתהיה כמובן הפופולרית ביותר בשוק המקומי), ו-V6 בנפח 3.0 ליטר ששודרג ומציע 215 במקום 210 כ"ס. מי שיחפוץ בדיזל - ובאירופה מדובר במרבית הקונים - יוכל לבחור באחד מארבעה מנועים: 1.6 ליטר עם 110 כ"ס, 2.0 ליטר עם 138 כ"ס, 2.2 ליטר עם 173 כ"ס - ובפסגת ההיצע מנוע חדש - 2.7 ליטר, V6, המספק 208 כ"ס. מנוע זה, היחיד שלא הוצע בעבר, הגיע מה-C6 ופותח יחד עם פורד, שעושה בו שימוש בדגמי יגואר.

 

מסיטרואן נמסר עוד כי ה-C5 החדשה תוצע עם שלל פרטי אבזור, מרביתם מוכרים מהעבר וחלקם בתוספת תשלום: שבע כריות אוויר ובקרת יציבות יהיו המינימום הבטיחותי, ושתי כריות נוספות יוצעו בתוספת תשלום. יש גם בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני חניה שמזהים מקום פנוי, אזהרה לסטייה מנתיב, תאורה המתכווננת לפי סיבוב ההגה (הקבוע במרכזו), מושבים חשמליים עם אפשרות למסאז' לגב הנהג וסיוע לזינוק בעליה (בדגמים ידניים).


 

יותר אמינה?

בסיטרואן מבטיחים גם כי הדור החדש יהיה אמין מבעבר, עם תשומת לב מיוחדת שניתנה למניעת היווצרות תקלות, ובמיוחד תקלות במערכת החשמל. לצורך כך מצהירה סיטרואן כי 250 מכוניות מסדרת הייצור הראשונה (לפני תחילת השיווק), יבצעו מבחן אמינות מפרך בכבישים ציבוריים, לאורך שלושה מיליון ק"מ. זאת בנוסף למבחן של כשני מיליון ק"מ שביצעו אבות טיפוס במתקני הניסוי של סיטרואן.

 

ומתי אצלנו? מחברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, נמסר ל-ynet כי ה-C5 החדשה צפויה לנחות כאן במהלך יוני 2008. בשלב זה עדיין לא ידוע אילו רמות גימור יוצעו בישראל, ומה יהיה מחירן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן C5 החדשה
נאה מתמיד
גם בגרסת סטיישן
ומבט מלפנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים