שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    זה רשמי: מכונית על לניסאן
    אחרי מספר שנים של המתנה, משחררת ניסאן סוף סוף את ה-GT-R החדשה - המכונית הצנועה למראה, שעוקפת את פרארי בסיבוב

    האגדה של ניסאן חוזרת לכביש. בתערוכת טוקיו הנערכת בימים אלה, מציגה ניסאן את ה-GT-R החדשה, דור מי-יודע-כמה לאגדה מוטורית יוצאת דופן. מכונית שדגמיה הקודמים יובאו לאירופה בעיקר בייבוא מקביל במספרים זעומים, ושסביבה התפתח שוק אפור של הזמנות במחירים מופקעים בעליל. מכונית שהפכה עם השנים לאייקון מוטורי למביני עניין, במה לחשיפת טכנולוגיית-על מתקדמת של ניסאן. כצפוי - הדגם החדש חזק, מהיר, אגרסיבי ומתחוכם מאי פעם. 


     

     

    לפני כשנה סיפרנו לכם עליה, בפעם הראשונה כמוצר מוגמר בשלב ניסויים מתקדם, אחרי אין סוף שמועות וחצאי-הצהרות על הגעה קרובה לפס הייצור. אז עשתה ניסאן שיפורים אחרונים לקראת תחילת שיווק מתוכנת באביב 2007. במילים אחרות, לפני יותר מחצי שנה. אלא שזה לא קרה. אחד הדמויות החזקות בעולם הרכב, יו"ר הקונצרן רנו-ניסאן קרלוס גוהן, פיקח ישירות על הפרויקט והחליט שוב שזה עדיין "לא זה".

     

    עכשיו זה כבר כנראה בסדר. ממש בסדר. כי ניסאן מרימים את הכסות מעל אחת המכוניות החשובות להם מאז ומעולם. לא מכיוון שימכרו ממנה הרבה יחידות, אלא מכיוון שהיא אמורה להיות אות ומופת ליכולת של היצרנית. בין היתר בעזרת מנוע V6 כפול-מגדשים חדש, בנפח של 3.8 ליטר ועם הספק מרבי של 480 כ"ס ב-6,400 סל"ד - יחס מעולה של 126 כ"ס לליטר - יחד עם 60 קג"מ החל מ-3,200 סל"ד. כל זאת בין היתר לטובת זינוק מ-0 ל-100 ב-3.6 שניות, ומהירות מרבית של כ-300 קמ"ש.

     

    ניסאן מחברת למנוע הזה תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד, עם צמד מצבים (ידני-אוטומטי) ואפשרות לתפעול בעזרת בורר רגיל, או צמד מנופים

    מאחורי ההגה. וזה כמובן לא הכל. ניסאן מניעה את כל ארבעת הגלגלים בעת ובעונה אחת, בעזרת מה שהיא מכנה ללא שמץ של צניעות - "מערכת ההנעה הכפולה המתוחכמת ביותר למכונית כביש, שהוצגה אי פעם". המון אלקטרוניקה, עם המון חיישני תנועה, וחלוקת כוח שנעה בין 100% ל-50% בגלגלים האחוריים. וכן, אם תהיתם, ה-GT-R אמורה להתנהג בעיקר כמו מכונית הנעה אחורית, כולל דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה, מערכת בקרת אחיזה ויציבות, וצמיגי 285-35-20. מלפנים אלה 255-40-20 צנועים יותר, אבל עדיין מפלצתיים וכמו האחוריים, מסוג אל-תקר.

     

    מידות? גוף שאורכו 465.5 ס"מ מפגוש לפגוש, עם ממד רוחב של 189.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 278 ס"מ, קרוב יותר לזה של מתמודדת מקטגוריית ה-M3 דווקא, ולא ה-M5 של ב.מ.וו. הניסאן קומפקטית בהרבה במידותיה מהסלון הגדולה והאימתנית, הגם שהיא שוקלת כמעט כמוה (1,740 ק"ג). המשמעות היא כי הרבה מקום אין בפנים לנוסעים מיותרים, אבל ההתנהגות קלילה ונמרצת יחסית.


     

    ניסאן, כמו בכל דגמי ה-GT-R בעבר, העבירה גם את הגרסה הנוכחית מבחנים מפרכים על הנורבורגרינג, מסלול המירוץ הישן, הסופר-ארוך והאגדי בגרמניה, שנחשב לחלק בלתי נפרד מתהליך פיתוח של כל מכונית ספורט כיום. לא במקרה מתפארים שם בסביבת נהג סופר דינמית, בין היתר תודות לסוללת מחוונים בלתי נגמרת, שנראית מרשימה במיוחד. חבל רק שניסאן טוענת שהציבה אותה שם כדי ש"הנהג יחווה מקסימום הנאה", ולא מקסימום מידע. מן הסתם זה מסביר שסוללת המחוונים קיימת שם בעיקר מטעמים שיווקיים. שיהיה.

     

    מול פני הנהג ומאחורי ההגה בולטים צמד מחוונים קלאסיים עגולים. הימני מדווח על מהירות המנוע (סל"ד), משמאלו מד מהירות (עד 340 קמ"ש, למי שזה ממש-ממש חשוב), יחד עם מד גדישה גדולה. בקונסולה המרכזית לעומת זאת, אפשר למצוא תחנת מידע אימתנית נוספת, שפותחה עבור ניסאן על-ידי יצרני משחק הגראן-טוריסמו לפלייסטיישן של סוני. חשבתם שהמשחקים האלה מחקים מכוניות? עידן חדש הגיע, בו הטכנולוגיה זולגת מהכיוון ההפוך.

     


     

    מד חום מים, חום שמן, לחץ שמן, חום שמן תמסורת, לחץ שמן תמסורת, מד גדישה וחלוקת מומנט בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים. אפשר לבקש רק תצוגה אחת, אפשר לשלב בין כמה. ותאמינו או לא, זה רק חלק מהפונקציות. מה דעתכם על מד מצערת, מד לחץ דוושת בלימה, זווית הפניית הגה ומד g לציר האורך ו-או הרוחב? כל הפרמטרים האלה, אגב, ניתנים לשמירה ולניתוח (כמה זמן יקח להעלות תוכנה שתמליץ על שינוי הרגלי נהיגה?). רגע, עדיין לא סיימנו. התצוגה הרב-שימושית מציעה גם נקודות החלפת הילוך אופטימליות, הן לטובת צריכת דלק מייטבית והן לטובת ביצועים.

     

    יש כמובן גם שימוש בחומרים מרוכבים, מערכת בטיחות פסיבית מאוד מתקדמת, כולל תא מנוע מתרומם במקרה של תאונה כדי למנוע פגיעות קשות בהולכי רגל, שלל כריות אוויר מכל סוג. וכל זה בתא שמציע מקום מרווח למדי עבור שני נוסעים מבוגרים, ועוד שני ילדים קטני גוף מאחור. אגב, שלא תטעו חלילה. על קשיחות בולמי הזעזועים של בילשטיין ניתן לשלוט בשלושה מצבי נוקשות, וכך גם על קצב העברות ההילוכים - הכל על-ידי שימוש במתגים שונים. בלימה - ארבעה דיסקים בקוטר עצום של 380 מ"מ, עם קליפרים בעלי שש בוכנות מלפנים, ארבע מאחור, מתוצרת ברמבו.

     

    ואל תמתינו לה אצלנו. לא רק בגלל שהיא מיוצרת ב-200 יחידות בחודש בלבד. בעיקר כי אילו תגיע לארץ, יהיה מחירה גבוה אפילו מזה של פורשה 911 טורבו. יש מתנדבים?

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קוקפיט לנהג
    מידע חשוב, לטייס
    בלמי ברמבו, למהיר
    לוגו, שלא יההי ספק
    יש קו אדום, בכל זאת
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים