שתף קטע נבחר

גם זאת אופנה: בוטיקים לשוקולד

הוא משווק בצבע חום ולבן, עטוף באיצטלה של רומנטיקה וסקס, והוא גם נודד ממדפי רשתות השיווק אל בוטיקים יוקרתיים. הישראלי הנהנתן שגילה את היין באיחור, נחשף כעת לתרבות השוקולד, שהולידה חנויות מתמחות המציעות מוצרי גורמה, במחיר הגבוה בעשרות אחוזים משוקולד מסחרי. כתבה שעושה חשק

התל אביבים שבינינו ודאי זוכרים שבעבר היתה פה חנות אחת של ליאונידס ברמת אביב ועוד אחת של גודאיבה בכיכר המדינה. אבל אניני טעם כנראה שלא היו מספיק והחנויות שמכרו שוקולד איכותי מחו"ל הקדימו את זמנן ונסגרו לאחר מספר שנים.

 

היום, סיור קצר ברחובות תל אביב ובעיקר ברחוב אבן גבירול מגלה רק במתחם זה לא פחות מ-10 חנויות מתמחות שוקולד, המציעות שוקולד איכותי במגוון רחב של טעמים וצורת הגשה. מקס ברנר כבר לא לבד. בעבר רכשה עלית את המותג מקס ברנר והפכה אותו לרשת שוקולד בר איכותית המציעה פינות מכירת שוקולד לצד בית קפה המבוסס על תפריט מתוק. מאז נפתחו בוטיקים רבים המתמחים בשוקולד שחלקם משלבים בית קפה ורובם רק חנות, המציעה פרלינים יוקרתיים שמיובאים מחו"ל או כאלה המיוצרים בארץ על ידי שוקולטייה מקצועי. השוקולדים המוצעים בבוטיקים אלה עשויים בעבודות יד או שייכים לרשתות בינלאומיות שונות.

 

הישראלים לומדים עם השנים להיות אניני טעם וכך אימצנו לצד היין, שמן הזית ואפילו סיגרים - גם את תרבות השוקולד. המגמה, כמו כל דבר איכותי אחר, הגיעה אלינו מחו"ל. עם קצת טרנספורמציה של המוצר האירופאי והתאמה לחיך הישראלי, גילו בעלי העסקים ושוקולטיירים שהתמחו בארץ ובחו"ל (בעיקר בבלגיה), כי גם בישראל החמה ניתן לפתח את שוק השוקולד ואפילו לגבות מהצרכן הנהנתן פרמיה עבור מוצר פרימיום.

 

"היינו בשליחות בחו"ל וספגנו תרבות אירופאית", מספר שלומי צינגלר, שהקים את רשת ליאונידס בישראל לאחר שנחשף אליה עם אשתו בעת שהותם הממושכת בבלגיה. "ראינו את האהבה שיש לאנשים לשוקולד והחלטנו שאנחנו רוצים את הרשת הזו גם בארץ. כאשר ראינו את התורים בחנויות בחו"ל, הבנו שיש פה משהו אחר".

 

בליאונידס, המייבאת את השוקולד מחו"ל, מדברים על הקמת כ-15 סניפים בישראל בתוך חמש שנים. האם יש הצדקה לפתיחת כל כך הרבה חנויות בתחום, או שמא אנו עדים לטרנד חולף כמו זה של סניפי הטורטיות שהציפו את רחובות תל אביב ועם הזמן הולכות נסגרות?

 

רואי גרשון, מייסד רשת Roy שוקולדים, המונה סניפים בתל אביב, רמת השרון ובקרוב גם בקניון סביונים, אומר כי השוקולד תופס בשנים האחרונות מקום מרכזי בחיי הצרכן הישראלי. "הישראלי נחשף אליו בחו"ל, לומד להעריך אותו ולכן הצריכה בארץ של שוקולד איכותי נמצאת במגמת עלייה".

 

גרשון מספר, כי לאחרונה סיפק מוצרים מתוקים ליום הולדתה של אתי רוטר, הבעלים ומנכ"לית משותפת של קסטרו, ואף עשה קייטרינג לחתונה על בסיס מתוקים בלבד - פרלינים, עוגות וליקרים משוקולד. "האורחים קיבלו הזמנה לחתונה על קפה ועוגה".    

 

"אם בעבר הישראלי הסתפק בחטיפים או בשוקולד חלב פשוט, הרי שכיום יותר צרכנים מבקשים שוקולד מריר, בעלי אחוזי קקאו גבוהים שנעים בין 40% ל-90%", אומר אמציה בן אליעזר, מנכ"ל ובעלים של בית השוקולד TRINIDAD.

 

שוק השוקולד בישראל מוערך ב-1.5 מיליארד שקל בשנה. מתוכו, מהווה שוק הגורמה כ-15-20 מיליון שקל. התחום נחלק לארבע קטגוריות עיקריות: טבלאות, חטיפים, ממרחים ופרלינים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בוטיק שוקולד. יש גם משקאות
צילום: דלית שחם
הקונים לא נבהלים מהמחיר
צילום: דלית שחם
מומלצים