שתף קטע נבחר

המשחק הישראלי Rising Eagle: רשמים ראשונים

סוף סוף יש קצת גאווה לגיימרים הישראלים, בזכות Rising Eagle - המשחק הישראלי הרציני הראשון מאז "כוכב כחול". ביקרנו את המפתחים, בדקנו את המשחק בעצמנו, ויצאנו עם עיניים נוצצות. אפשר גם להוריד גירסת בטא

פיפוש, זוז הצידה. באלריום, לך חפש את החברים שלך. כוכב כחול, פנה בבקשה את הכסא. המחליף שלך הגיע. Rising Eagle, משחק הפעולה הישראלי החדש, הוא הדבר האמיתי. לא עוד משחקי פלאש, הרפתקאות בשקל או פרוייקטים גרנדיוזיים שנגנזים בטרם ראו אור יום. הפעם מדובר במשחק מחשב לכל דבר, שעובד, ועכשיו אתם יכולים לשחק בו בעצמכם - בגרסת הבטא הפתוחה, להורדה מאתר FilePlanet.

 

לדיונים על המשחק ועל גרסת הבטא שלו - בפורום Rising Eagle ב-Vgames 

 

 

שמרו על שקט תעשייתי

ירון דותן (בן 33), גיא דותן (28) ושי עוזר (34), מקימי חברת Invasion Interactive, מבקשים את התנצלותנו על כך שלא שמענו עליהם עד עכשיו: "לא סיפרנו לאף אחד על המשחק כי לא רצינו להגיע למצב של חברת "מאג'ורם", שהבטיחו ועשו רעש ובסוף לא הצליחו להביא את 'באלריום' לשוק. אנחנו העדפנו שאם הפרוייקט ייכשל והמשחק 'ימות', זה יהיה מוות שקט".

 

שלושת החברים הקימו את Invasion Interactive בספטמבר 2004, והחלו לאסוף עובדים בשיטת חבר-מביא-חבר, עד שהגיעו ל- 10 עובדים. "יש לנו חבר'ה מצויינים", אומר ירון, שמשמש כמנכ"ל. "לי יש נסיון בהיי-טק בחברה של שיחות וידאו, ואפילו עבדתי שלושה חודשים בחברת Pixel (היוצרת של 'כוכב כחול') לפני שהבנתי שזה לא בשבילי. רוב העובדים שלנו הם כשרונות שפשוט לא קיבלו עד עכשיו צ'אנס להוכיח את עצמם".

 

עבודה קשה, שעות ארוכות

מה הסוד שלכם? "עבודה קשה", הם נאנחים, ומספרים על ימים של עבודה עד חצות ואפילו עד שלוש בלילה, כולל ימי שישי. אחרי שהם יצרו את הקונספט למשחק וכתבו מסמך אפיון מפורט, החלה עבודת התכנות. הבסיס למנוע הגרפי הגיע מפרוייקט הקוד הפתוח Nebula2, והמנוע הפיסיקלי נשען על Karma, שגם UT 2003 השתמש בו. אך אלו עברו שינויים ושיפורים נרחבים, והם מעריכים שבסופו של דבר כ- 80% מהקוד נכתב על ידם כאן בישראל.

 

נחים קצת ליד שער הנצחון

המשחק מתרחש בפאריז ובסין, ולשם כך בילה חלק מצוות הפיתוח שבוע בעיר האורות וצילם כל פינה בעיר במצלמות דיגיטליות, ואז העביר כ- 6,000 תמונות למחשב. מפאריז הם קפצו ליומיים בלונדון, לסטודיו מיוחד ללכידת תנועה, והתנועות של חברי צוות הפיתוח הן אלו שמהוות את הבסיס לאנימציה במשחק - כמו שהפרצופים שלהם הם אלו שמופיעים על החיילים.

 

עוד ב-vgames:

השרתים של Team Fortress 2 מחכים לכם

מדריכים לשחקנים המתחילים ב- Quake Wars

קהילת Unreal Tournament מחכה ומצפה ל- UT3

 

תהליך פיתוח צנוע

תהליך הפיתוח היה מאוד צנוע. כל מחשב חדש שנקנה היה סיבה לחגיגה. אבל עכשיו הם יכולים להיות יותר בטוחים: יש להם חוזה חתום עם חברת IGN להפצה דיגיטלית (בהורדה ישירה) של המשחק בכל העולם, והבטא הפתוחה שלו זמינה להורדה מאתר FilePlanet.com.

 

המפתחים מקווים שלפחות 30,000 שחקנים ישתתפו בבטא, ויספקו להם פידבק שלא יסולא בפז - ואני קיבלתי הבטחה מפורשת שאם ייגמרו המקומות בבטא, ויהיו שחקנים ישראלים שלא הספיקו לשריין לעצמם מקום, הם יסדרו להם מקומות נוספים.

 

מתי המשחק יגיע לשוק?

מתי המשחק המלא צפוי להגיע לשוק? "אנחנו מקווים שבין חנוכה לחג המולד", אומר ירון - כלומר, בעוד פחות מחודשיים. מחיר המשחק טרם נקבע רשמית, אבל הוא יהיה "אטרקטיבי", ותוכלו לקנות ולהוריד אותו היישר מאתר החברה, כמו גם משירות ההורדות Direct2Drive. המשחק לא צפוי להמכר בחנויות בשלב זה.

 

לאחר סיום הפיתוח, החבר'ה ב- Invasion לא מתכוונים לשבת על זרי הדפנה. הם יעבדו על טלאים, וכבר מתכננים חבילת הרחבה שתוסיף שלבים חדשים וכן תיישם רעיונות שהם יקבלו מהשחקנים בשטח. לראשונה יוכלו גם הגיימרים בישראל להשפיע על פיתוח של משחק מחשב - ואתם מוזמנים לפגוש את המפתחים בעצמכם ולראות אותם מדגימים את המשחק המלא (או גרסה שקרובה לכך) באליפות ישראל למשחקי מחשב שתתרחש בחנוכה, ב- 11 בדצמבר.

 

נו, אז איך המשחק?

אחרי כל ההקדמה הארוכה הזו, הגיע הזמן לשחק במשחק. כפי שנחשף ב-Vgames בשבוע שעבר, Rising Eagle הוא משחק פעולה טקטי בצוותים, שמיועד לגיימרים "הארד-קור" יחסית. המשחקיות שלו מזכירה במידת-מה את Team Fortress 2, אם כי הדינמיקה שונה.

 

ראשית, למרות שיש שש דמויות במשחק, בעלות יכולות שונות, כולן חיילי חי"ר וכולן יכולות במידת הצורך לשלוף רובה סער ולהלחם באוייבים. גם אין הכרח להשתמש ביכולות המיוחדות של דמויות מסויימות כדי לסיים את המשימה, כמו ב- Quake Wars למשל.

 

למרות זאת, שחקנים שיתמחו במשחק יידעו להעריך את כוח האש העצום של החייל הכבד, שבא על חשבון מהירות, את יכולת החיסול-מרחוק של הצלף, או את איש-ההרס זורע המוקשים. המפתחים גאים במיוחד ב"האקר הקרבי", דמות שמסוגלת להשתלט על צריחי-ירי אוטומטיים או על מוקשים של האויב, להעביר אותם לצד שלכם, וכך לשנות במידה משמעותית את המתרחש בשדה הקרב.

 

עוד ב- Vgames:

סרטוני גיימרים מצחיקים

מסיבת ההשקה של UT3

משחקי נובמבר הגדול!

 

תכונות ייחודיות  

אחת מהתכונות הייחודיות יותר של המשחק היא דמות המפקד. חייל זה יכול לתת פקודות לחיילים שסביבו באמצעות סימון מטרות על גבי המפה. אתם לא חייבים להקשיב לו, אבל שחקנים מיומנים, בעיקר במשחקים תחרותיים, ישמחו על האופציה הזו, שלצד התמיכה המובנית בצ'ט קולי עוזרת מאוד לבנות תוכנית-לחימה ולנצח בקרב.

 

עוד מאפיין ייחודי למדי היא האפשרות לשבור ולהרוס חלקים נרחבים ממפת המשחק, לפרוץ מעברים דרך קירות, לשבור חלונות ולפתוח פרצות בגדרות. לחיצה על E תסמן לכם אם האובייקט שאתם מביטים בו כרגע הוא שביר או לא, ולכל חייל יש פטיש שנועד להרס קירות (אבל יכול לחסל גם אוייבים באותה הקלות). באופן זה ניתן ליצור מעברים חדשים וקיצורי דרך, ולהפתיע את האויב מכיוונים חדשים.

 

מלבד כל אלו, Rising Eagle מתרחש בעתיד של שנת 2040, ולכן לחיילים בו יש כוחות מיוחדים. הם יכולים לרוץ מהר, לקפוץ גבוה במיוחד ולטפס ללא מאמץ על מרזבים, פיגומים ואפילו עצים. הכוחות המיוחדים הללו מאפשרים להם למצוא מחסה במהירות, לקפוץ מגג לגג כמו ב"מאטריקס", ואפילו להסתתר בעלוות הצמרות. זה נותן למשחק תחושה קצת יותר "אנרילית" מאשר רוב משחקים טקטיים ריאליסטיים, אבל במידה. הנשקים עדיין מאוד "ארציים" במהותם, וכוללים אקדחים, רובים, משגרי טילים וכיו"ב.

 

בנוסף, כמקובל היום בלא מעט משחקי פעולה, לכל שחקן יש פרופיל אישי שמתעדכן לפי הביצועים שלו. מי שיצליח לעמוד במשימות קשות ולהצטיין בקרב, יזכה לאותות הצטיינות מכל מיני סוגים, מדליות וצל"שים, שכמובן אמורים לעודד את השחקנים להתקדם במשחק ולהתמקצע בו.

  

מפות וגרפיקה

מפות המשחק מגוונות למדי. חלקן מתרחשות באיזורים עירוניים צפופים, וחלקן בשטחים פתוחים. כמעט כל המפות שראיתי היו בפאריז, אך עדיין הופתעתי לראות מולי את שער הנצחון ואת מגדל אייפל, שניהם בגודל טבעי לגמרי, מגמדים את שאר הבניינים במפה. אפשר לטפס עליהם במגוון של דרכים, לנהל עליהם קרבות ולירות בחיילים שלמטה כמו במטווח, ואפשר גם לקפוץ מהם עד למטה ללא פגיעה בבריאות - המפתחים רוצים שהשחקנים יתנסו בקפיצות ולא ידאגו שנפילה תשבור להם את העצמות.

 

מבחינה גרפית, Rising Eagle לא יכול להתחרות במשחקי הפעולה המובילים שיוצאים כעת לשוק. הוא גם יעלה פחות, ויוכל לרוץ גם על מחשבים בני 3 שנים בלי בעיות. הגרפיקה שלו נראית אמנם מיושנת יחסית, אבל, בניגוד למה שהיה ניתן לחשוב ממשחק ישראלי, לא מבישה כלל.

 

השורה התחתונה

למרות החששות המוקדמים שלי (בכל זאת, חברה ישראלית שאף אחד לא שמע עליה), Rising Eagle הולך להיות משחק שאנחנו הישראלים יכולים להיות גאים בו. לא עוד משחקים "קטנים", שוליים ומלאי באגים - סוף סוף נוצר פה בארץ משחק כחול-לבן באיכות ראויה לשמה. הוא אולי לא יכבוש את העולם בסערה, אבל, לעזאזל, זו חתיכה התחלה.

 

כאמור, תוכלו לשחק בגרסה מצומצמת של המשחק המלא בעצמכם כשהבטא הפתוחה תצא לרשת בימים הקרובים. להורדת גרסת הבטא של המשחק.

 

עוד ב-vgames: סקירה - Medal of Honor: Airborne לטלפונים סלולריים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים