שתף קטע נבחר

על תשעת חטאי התקשורת ביחסה למורים

על כך שהסכמתם לדון ברצינות בגרסת האוצר כאילו שביתת המורים היא גחמה של מנהיגהּ, על כך שבמשך שנים ביצעתם רצח אופי למורים

א. על כך שאילצתם את המורים לשכור אנשי יחסי ציבור מיומנים ולנהל מאבק לעיתים מבזה של גימיקים תקשורתיים, אחרת לא הייתם משמיעים את קולם.

 

ב. על כך שערוצים רבים מדי הסכימו לדון ברצינות בגרסתו של אלי כהן, הממונה על השכר במגזר הציבורי, וחבר מרעיו, לפיה כל שביתת המורים היא גחמה אישית ופוליטית של מנהיג השביתה ולא תולדה של מציאות בעייתית וכואבת, שכל מי שעיניו בראשו יכול לראותה.

 

ג. על שהסרתם כל אחריות מההורים במהלך השביתה ובשנים שלפניה, לחינוך ולהעסקת בני הנוער המשועממים ולהישגיהם הירודים בבית הספר. התייחסותכם זו נתנה לגיטימציה לאלו המטפחים את ילדיהם על חזון שדרוג הטלפון הסלולרי ומותגי האופנה העדכניים ועל קדושת המודעות הצרכנית והצרחנית, את הלגיטימציה לנזוף במורים על שאינם ממלאים את מקומם שלהם באלם ובצייתנות.

 

ד. על שנטעתם גם במהלך השביתה וגם לפניה את התחושה כאילו קיימים גדודי מורים אחרים - גברים, צעירים, חטובים, טייסים במיל' ועובדי היי-טק המייחלים להחליף את המורות המסואבות והקשישות והגברים הרופסים וחסרי השכל הממלאים את בתי הספר (נכון, יש אחד כזה, אבל הוא גם ברמן ומאמן אישי, אינו מתפרנס מהוראה ומוכן ללמד כתחביב אבל בשעות ספורות בין עיסוקיו השונים).

 

ה. על שלא התקיים אף דיון רציני ברפורמה של הסתדרות המורים, על שאיש לא שאל מדוע כל-כך מעט בתי ספר הצטרפו, מדוע השתתפו כל-כך הרבה מורים מהסתדרות המורים בהפגנת ארגון המורים, מדוע מבין המצטרפים לתוכנית היו כל-כך הרבה בתי ספר ערביים ודרוזיים הממוקמים ברשויות דלות הכנסה וזועקים לכל תקציב, ולא משנה מה מקורו.

 

ו. על שלא נשמע קול זעקה כנגד הרפורמה של וסרמן, שעל פיה לא ישתנה (אלא אף יורע) מצבם של המורים הוותיקים, אלה שנושאים בתי-ספר שלמים על גבם. האם בשל אותה סגידה לנעורים גובשה הכרה כי מורה צעיר וחסר ניסיון הוא ביומו הראשון בבית הספר טוב יותר ממורה ותיק?

 

ז. על כך שלא נעשה במשך השנים תחקיר רציני על העומדים מאחורי תעשיית הטיולים וההשתלמויות, ועל הקשרים שבינם לבין קובעי מדיניות החינוך. תעשיות אלו גורפות הון ומתקיימות על גבם וזמנם החופשי של המורים.

 

ח. על שבמשך שנים בוצע רצח אופי והטלת דופי במורים מכל זווית אפשרית, החל מהצהרתו של דודו טופז, שגם הוא (ללא כל הכשרה רלוונטית כידוע לי) יכול להיות מורה, דרך מבדקי ידע טריוויה שנערכו במפתיע למורים על ידי כתבים-תעלולניים, שמהם הושארו לאחר העריכה התשובות הפיקנטיות יותר.

 

ט. על כך שאתם נוזפים כיום במורים האוחזים עדיין בדרישותיהם שלא ללמד ארבעים תלמידים בכיתה ולקבל יותר שעות. אתם קצרי רוח - מדוע הם מבזבזים את זמנכם לאחר שהובטחה להם תוספת שכר עלובה ביותר? למה הם מוסיפים ונלחמים על רווחת תלמידיהם?

 

ד"ר דוד לוין, מרצה לתקשורת וללימודי תרבות באוניברסיטה הפתוחה ובאוניברסיטה העברית

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפגנת מורים. אין מורים אחרים
צילום: גיל יוחנן
מומלצים