שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    הרב עובדיה: המורים החילונים הם חמורים

    דרשתו השבועית של מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, במוצ"ש הוקדשה להלכות חנוכה, אך הוא ניצל את ההזדמנות כדי לקרוא שלא לשלוח את ילדי ישראל לחינוך החילוני ואף הוסיף חוות דעת אישית על רמת ההוראה

    "לא ישלח את ילדו לאיפה שיש מורים חילונים שלא יודעים הלכות. המורים החילונים הם לא מורים הם חמורים", כך הבהיר מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, בדרשתו השבועית ששודרה במוצאי-שבת בלוויין מבית הכנסת בביתו ועסקה בהלכות חנוכה.

     

    הרב עובדיה הסביר על חיוב ההלכה – "נר איש וביתו", כשהמצווה היא להדליק בכל יום נר. למרות המנהג להוסיף כל יום נר במהלך ימי חג החנוכה, המצווה היא להדליק נר אחד לפחות ביום, כאשר אם למשהו יש מספיק שמן לכל הנרות, על-פי המנהג, ואילו לחברו אין שמן כלל – רצוי וכדאי שייתן את השמן לחברו על-מנת שגם הוא יוכל להדליק.

     

    בהקשר זה, אמר הרב עובדיה, כי הדבר דומה לאדם שבניו לומדים בתלמוד תורה, ואז עליו להמליץ גם לחברו לשלוח את ילדיו לעשות כן. בהקשר זה הביע הרב את חוות דעתו על ההוראה במגזר החילוני - "לא ישלח את ילדו לאיפה שיש מורים חילונים וכו'".

      

    כאן לא שובתים

    ארגון המורים משבית מספר רב של תיכונים בחינוך הממלכתי כבר למעלה מ-40 יום, לעומת זאת במערכת החינוך החרדית נדיר מאוד וכמעט שלא קורה שבתי הספר מושבתים בשל חיכוכים על רקע שכר/שעות לימוד/ או מספר תלמידים בכיתה.

     

    החינוך החרדי מושתת רובו ככולו על ערך לימוד התורה, כאשר ההלכה אוסרת על ביטול לימוד התורה. האב היהודי אף מצווה לשלוח את ילדיו ללמוד תורה ולו במחיר כל דבר אחר הקשור בקיום החומרי.

     

    המקרה האחרון בו הושבתה מערכת החינוך החרדית: סמינרים, ישיבות ובתי תורה, וגם זה למשך שעתיים בלבד – היה בשנת פברואר 99', בעת קיום ההפגנה הגדולה נגד החלטת בג"ץ לשלב את הרפורמים במועצות הדתיות. אז נקראו גבאי בתי כנסת , ראשי מוסדות וישיבות, להודיע כי "סוגרים את הגמרות" וחובה אף על התלמידים להצטרף למחאה, וזאת בשל המסר החינוכי שביקשו הרבנים להעביר לציבור החרדי – מנער ועד זקן.

      

    לימוד התורה נחשב כערך קדוש, והציבור החרדי אף נמנע מלהכניס אל תוך כתלי מוסדות החינוך לימודי חול. על עמדה זו אף משלמים החרדים מחיר, על סירובם להכניס למערכת הלימודים את תוכנית הליבה, הכוללת למשל, לימודי אנגלית ומתמטיקה. ובשל כך התלמידים מתוקצבים ב-60 ו-70 אחוז מתקצובו של תלמיד במערכת החינוך הממלכתית או הממלכתית דתית במוסדות הפטור והמוסדות המוכרים שאינם רשמיים. זאת כהגנה על ה'חינוך הטהור' כפי שהם נוהגים להגדיר את שיטת החינוך שלהם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ניב רוזנברג
    הרב עובדיה יוסף
    צילום: ניב רוזנברג
    מומלצים