שתף קטע נבחר

בימ"ש ביפן: עובד של טויוטה מת מעבודת יתר

קניצ'י יוצ'ינו מת לפני 5 שנים אחרי שעבד יותר מ-100 שעות נוספות בחודש. האלמנה ערערה לביהמ"ש על החלטת משרד העבודה שלא להכיר במותו בתאונת עבודה וביהמ"ש פסק לה פיצויים

עובד של טויוטה מוטור ביפן שמת לפני 5 שנים במהלך עבודתו, מת מעבודת יתר, לאחר שרשם יותר מ-106 שעות נוספות בחודש. כך פסק בסוף השבוע שופט בבית המשפט המחוזי בנאגויה שביפן.

 

השופט הפך בפסיקתו את החלטת משרד הפיקוח על התקנים בעבודה של טויוטה, סניף מקומי של משרד העבודה היפני, לא לשלם לאלמנתו של העובד את הפיצויים המקובלים עבור מוות שקשור בעבודה. התקשורת היפנית דיווחה כי לטענת המשרד, העובד רשם רק 45 שעות נוספות בחודש מותו. אך בית המשפט קבע כי העובד עבד הרבה יותר מזה.

 

גורם במשרד הפיקוח על התקנים של טויוטה אמר לסוכנויות כי "אנו רוצים לחשוב כיצד להגיב לפסיקה, ולדון בעניין עם הסוכנויות הרלוונטיות".

 

העובד, קניצ'י יוצ'ינו, עבד כמנהל מדרג ביניים האחראי על בקרת איכות במפעל טויוטה במרכז יפן. הוא מת בפברואר 2002, לאחר שהתעלף במפעל בשעה ארבע לפנות בוקר. יוצ'ינו היה בן 30 במותו. השופט קבע כי "העובד עבד במשך שעות ארוכות מאוד, וכי יש קשר הדוק בין עבודתו למותו".

 

לפי נתוני הממשלה היפנית, עובד ממוצע מנצל פחות מ-50% מימי החופשה בתשלום שלו. מספר מקרי המוות מעבודת יתר ("קארושי" ביפנית), הולך וגדל מאז שהממשלה הכירה בתופעה ב-1987.

 

בשנת הכספים 2006-2005 הוגשו למשרד העבודה 315 בקשות לפיצויים ממשפחות של עובדים שמתו משבץ ומחלות אחרות שנתפסות כקשורות לעבודה. במרץ 2007 הכירה הממשלה ב-147 מקרים של מוות מעבודת יתר, מתוך 303 בקשות לפיצויים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים