שתף קטע נבחר

משרד התחבורה לקאיה: "ככה מתנהגים?"

יבקש מהנספח המסחרי של קוריאה הסברים על התנהגות המותג הקוריאני בישראל. יבואן חדש למכוניות? בניגוד לפרסומים שונים, עדיין לא נקבע

במשרד התחבורה יפנו תוך מספר ימים לנספח המסחרי של דרום קוריאה בישראל, כדי לקבל הסברים על הדרך בה החליטה קאיה להפסיק את התקשרותה עם חברת ק.מ.י (סמל"ת). בינתיים, עד היום (ד') לא התקבלה כל הודעה רשמית על מינוי יבואנית חדשה למכוניות המותג בישראל. כפי שדווח מייד עם ההודעה על הפסקת זיכיון חברת סמל"ת, ההערכה גם כעת היא שזכויות הייבוא יעברו לידיו של רמי אונגר, בעלי טלקאר - יבואנית דייהטסו. הודעה רשמית על-כך מתעכבת, כנראה כדי למנוע אובדן זכויות הייבוא על המותג הקוריאני. בכל מקרה, בסמל"ת, היבואנית היוצאת, כבר מכינים תביעת פיצוי מבעל הזיכיון החדש.

 

עדיין אין סוכן

עד עתה לא התקבלה כאמור במשרד התחבורה כל הודעה על מינוי סוכן חדש למותג קאיה בישראל, או על הגיבוי שמתכוונת היצרנית הקוריאנית לתת ללקוחות החברה עד שימונה סוכן חדש. במשרד הגיבו בזעם על הדרך בה פעלה החברה הקוריאנית, כאשר הודיעה על הפסקת התקשרותה עם ק.מ.י. זאת, מכיוון שלא הודיעה מייד על מינוי סוכן חדש, ומבלי שדאגה לנושא שירות לקוחות המותג.


קאיה. בדרך לטלקאר, יבואנית דייהטסו?

 

במשרד לומדים בימים אלה את ההסכם בין סמל"ת לחברה הקוריאנית, ואת הסמכות המוקנה למשרד התחבורה לתבוע מהקוריאנים גיבוי לרוכשי המכוניות. במקביל נערכות בימים אלה בדיקות בסמל"ת לגבי הסכום אותו תתבע מסוכן חדש שימונה לקאיה בישראל. בנוסף תתבע החברה מסוכן חדש תשלום, עבור המוניטין שבנתה החברה למותג קאיה במשך השנים בישראל.

 

בענף הרכב מעריכים - על סמך תקדימים שהיו בעבר - כי צפוי מאבק משפטי קשה בין הבעלים של ק.מ.י, מיכאל לוי, לבין מי שיקבל מקאיה את הסוכנות בישראל. כדאי להזכיר כי מאבק שכזה ניטש בעבר בין רמי אונגר, יבואן דייהו לישראל בעבר, לבין חברת UMI, שקיבלה את הסוכנות לאחר השתלטות ג'נרל מוטורס על המותג הקוריאני. הניסיון שצבר שם אונגר, יעזור לו כנראה גם כעת.

 

זאת מכיוון שכרגע לפחות, רמי אונגר הוא אחד משלושה שמות אפשריים לקבלת הסוכנות. כפי שפרסמנו בעבר, יחד עם אונגר, שבבעלותו חברת טלקאר (דייהטסו

וסאנגיונג), מעוניין בסוכנות גם שלמה שמלצר, הבעלים של קבוצת השכרת הרכב והליסינג שלמה וניו-קופל. כעת נודע ל"ידיעות אחרונות" כי למירוץ הצטרפה דמות מפתיעה נוספת - גורג' חורש, בעלי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס לישראל. בינתיים אומרים כל השלושה כי לא קיבלו כל הודעה על העברת הזיכיון לידיהם.

 

כאמור, אונגר הוא בעל הסיכויים הגדולים ביותר, אך הוא בהחלט עשוי להתקל בהתנגדות מצד דייהטסו, אשר הבעלות עליה היא בידי טויוטה. קיימת אפשרות כי היצרנית היפנית תגיב לקבלת הזיכיון על קאיה, בהעברת סוכנות דייהטסו לידי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל. לפיכך מעריכים כי ההודעה הרשמית על העברת זיכיון קאיה לאונגר, נדחית עד מציאת הסדר מניח את הדעת עם דייהטסו, שיאפשר לו להמשיך ולהחזיק בשני הזיכיונות במקביל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים