שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    האיחוד האירופי: כתובת IP היא מידע פרטי
    האחראים על הגנת מידע באירופה מאמינים כי יש להתייחס ל-IP כאל מידע חסוי, על מנת לאפשר לגולשים פרטיות במנועי חיפוש ובגלישה בכלל. גוגל חושבת אחרת

    כתובת IP, המזהה גולשי אינטרנט, צריכה להיחשב כפרט אישי וחסוי - כך אמר פיטר שאר, ראש קבוצת הרגולטרים להגנת מידע באיחוד האירופי, בפני הפרלמנט האירופי בדיון על הגנת מידע.

     

    שאר, נציב הגנת המידע של גרמניה, מוביל את הקבוצה בהכנת דו"ח הבוחן באיזו מידה נשמרת פרטיות הגולשים באתרי חיפוש גדולים כמו יאהו, גוגל, מיקרוסופט וחברות אחרות הפועלות באירופה וכפופות לחוקי הפרטיות באיחוד.

     

    דעתו סותרת את ההשקפה של גוגל, שמתעקשת כי כתובת IP יכולה לשמש לאיתור מיקום של מחשב אך לא לזהות באופן ודאי את גולש מסויים - מכיוון שיש מחשבים המחוברים לרשתות, ומחשבים שבהם משתמש יותר מאדם אחד באופן קבוע.

     

    שאר ציין כי הוא מכיר בעובדה ש-IP לא בהכרח מקושר למתשמש מסויים - כמו בבתי קפה אינטרנט, עם זאת עדיין נעשה שימוש בכלי זיהוי (whois) בעזרתם ניתן לזהות חברה או ספקית אינטרנט הקשורים לכתובת IP.

     

    גוגל:נדרש IP חלקי כדי לתת שירות מדוייק

    אם כתובת IP תיחשב כמידע חסוי, תהיינה לכך השלכות על הדרך בהן מנועי חיפוש שומרים על מידע. גוגל הכריזה בשנה שעברה כי תשמור מידע על חיפושים למשך שנה וחצי בלבד, וכן קיצרה את תוקפו של קובץ ה-Cookie שהיא שותלת במחשב ואוסף מידע על הגולש מ-30 שנים לשנתיים. את הקובץ, אגב, יכולים הגולשים למחוק בעצמם.

     

    למסנגרים על הפרטיות זה לא מספיק: בארגון EPIC, מרכז המידע לפרטיות אלקטרונית, אמרו כי טיעוניה של גוגל אבסורדיים ולפיהם הסרת ספרות מכתובת ה-IP מקשה על הזיהוי, בכך שהיא מציבה 256 אפשרויות שונות. "זה משהו שגורם לאנשי מחשבים לגחך", אומר מארק רוטנברג, מנהל ב-EPIC, "ככל שחברות יודעות עליך יותר, ככה אתה מספק להם ערך מסחרי גבוה יותר".

     

    פיטר פליישר, היועץ המשפטי של גוגל לענייני פרטיות טוען, מנגד, כי איסוף כתובת ה-IP של הגולשים נועד לספק להם שירותים מדוייקים יותר - כי בעזרת הכתובת ניתן לספק תוצאות חיפוש מקומיות ובשפה הרלוונטית מחד, אבל לא לזהות את הגולש המסויים מאידך. "אם מישהו מקליד את המילה 'football', הוא יקבל תוצאות שונות בלונדון ובניו יורק", אומר פליישר.

     

    בגוגל עוד ציינו כי הם חייבים לשמור מידע על החיפושים, ועל תנועת הגולשים על מנת לשפר את השירות שלהם ולספק מידע מדוייק למפרסמים בתוכנית AdSense שיכולו לדעת בוודאות כי גולש אמיתי הקליק על מודעות מקוונות. ניתן לזהות זיופים באמצעות מעקב אחרי כתובת IP דומות או זהות, המשוייכות לגולשים המקליקים.

     

    מיקרוסופט: סומכים על גולשים רשומים

    מיקרוסופט לא שומרת כתובות IP כשהיא אוגרת נותנים על חיפושים - במקום, החברה מסתמכת על גולשים הרשומים לשירותי החברה. מנהל תחום מדיניות האינטרנט באירופה של מיקרוסופט, תומס מיירופ קריסטנסן, תיאר את המהלך כחלק מהמחוייבות של מיקרוסופט לפרטיות.

     

    "פרטיות מוחלטת ובלתי הפיכה היא הנקודה החשובה פה", אומר קריסטנסן, "ומשפיעה יותר משמירה של המידע ל-13  לעומת 28 לעומת 24 חודשים".

     

    אף אחת מהחברות לא זכתה לטפיחה על השכם מהרגולטור הספרדי, ארטמי ראול לומברטה, שהעביר ביקורת על כך שהן לא מתאמצות מספיק להנגיש את מדיניות הפרטיות שלהן לגולשים. "ניתן להתייחס למדיניות הפרטיות של החברות כווירטואלית או בדיונית", הוא אמר וטען כי הן מורכבות מדי עבור הגולשים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים