עובד הרכבת התעלם מהמחסום ונקנס ב-1,200 שקל
בית המשפט לתעבורה בחדרה גזר קנס כספי ושלילת רישיון על תנאי לעובד רכבת שלא עצר במחסום. העובד: "לא שמעתי, הסתכלתי על התצפיתן"
רכבת ישראל מתלוננת כי הנהגים אינם מתייחסים ברצינות הראויה למחסומי רכבת, רמזורים ופעמוני אזהרה. אבל מה קורה כאשר מדובר באחד מעובדיה? בעניין זה נדרש לאחרונה להחליט בית המשפט לתעבורה. מדובר בסרוסי גבריאל, עובד הרכבת, אשר הגיע לבית המשפט לתעבורה בחדרה כדי להשפט על העבירה.
כתב האישום ייחס לו עבירה של אי עצירה לפני מסילת ברזל כשניתן אות אזהרה. בבית משפט הכחיש סרוסי את המיוחס לו, אלא שקצין משטרת התנועה הארצית היה במקום כדי להעיד אחרת. לטענתו, בתאריך 10.6.07, בשעות אחה"צ, ניצב בסמוך למפגש מסילת הברזל ברחוב דוד שמעוני בחדרה. לפתע הבחין בסרוסי אשר נהג ברכבו במהירות איטית.
הקצין אמר כי כאשר התקרב סרוסי לפסים, החלו הרמזור ופעמון האזהרה לפעול, כשהם מתריעים בפני הגעת רכבת. לדבריו האט סרוסי את המהירות, ולפתע האיץ וחצה את הפסים, זאת למרות שיכול היה לעצור בקו העצירה. הקצין העיד כי לאחר שעצר את סרוסי, אמר לו זה כי "לא שמעתי. הסתכלתי על השומר ועשיתי לו שלום, ורק כאשר הייתי על הפסים שמעתי את הפעמון. מה, אני אעצור על הפסים?". שוטר נוסף שהיה במקום חיזק את דבריו של הקצין.
בבית המשפט כפר סרוסי במיוחס לו, וטען כי הוא עובד ברכבת ישראל ומודע לכן היטב לסכנות שבחציית מפגש פסי רכבת כאשר האורות מהבהבים ופעמון האזהרה מצלצל. סרוסי חזר וטען גם בבית במשפט כי כאשר אותות האזהרה החלו לפעול, היו גלגלי רכבו כבר על הפסים. הוא לא הכחיש כי נופף לשלום לתצפיתן שבמקום, והדגיש כי המחסום יורד רק מספר שניות לאחר שאותות האזהרה מתחילים לפעול.
לאחר שמיעת הצדדים החליט השופט משה גינות להרשיע את סרוסי במיוחס לו, וגזר עליו קנס בסך 1,200 שקל ושלילת רשיון למשך שלושה חודשים על תנאי.