שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כך עובד הון עם שלטון
    מה עשוי לדעתכם להביא להתגייסות כוללת של נבחרי הציבור להצבעה בוועדת הכלכלה. הרוגים בכבישים? לא ממש. צרכנות נבונה? בקושי. הנושא שממש, אבל ממש חשוב להם, הוא הפרסום בצדי הדרכים. הון ושלטון? מה פתאום, לא אצלנו

    חברי הכנסת יודעים מה חשוב לאזרחים? לא ממש. שלוש ישיבות נערכו אתמול (ג') בוועדת הכלכלה בנושאי תחבורה שונים. שתיים מהן עסקו בהצעות חוק בעלות חשיבות ברורה, שנוגעות בבטיחות בדרכים וצרכנות נבונה. הצעה אחת מעוניינת לאסור תיקון כלי רכב ישראליים בשטחים, הצעה אחרת מבקשת לחייב כל מי שימכור רכב משומש, בגילוי נאות בפני הקונים בנוגע להיסטוריה של כלי הרכב.

     

    נחשו כמה חברי כנסת הטריחו עצמם לדון בשני הנושאים, שקשה להמעיט בחשיבותם? לא היה אפילו רגע אחד בו נכחו בדיוני הוועדה יותר מארבעה ח"כים. במקרים מסויימים נותרו רק שניים, כולל יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן.

     

    ואז, לקראת 14:00, התמלא לפתע אולם הדיונים של ועדת הכלכלה. לא פחות מ-14 חברי כנסת התייצבו בוועדה - חיזיון נדיר בהחלט. ומה הסיבה להתגייסות המרשימה, לכוח המשיכה שהריץ את חברי הכנסת לוועדה? שלטי החוצות המוצבים לאורך נתיבי איילון, עניין הנוגע למשרדי פרסום גדולים ולהרבה מאד כסף, אבל חסר קשר כלשהו לאזרח.


    לא פחות מ-11 חברי כנסת התגייסו להצלת שלטי החוצות

      

    הקואליציה מתגייסת 

    הכל החל בכך שח"כ דב חנין, ביקש לפתוח מחדש את הדיון בהצעת החוק של ח"כ יורם מרציאנו, שכבר אושרה לקריאה ראשונה, ולפיה יוכלו חברות הפרסום להציב מחדש את שלטי החוצות שלהן לאורך הדרך המהירה. בקשתו של חנין לגיטימית, שהרי לוועדה חסרים נתונים בנוגע לקשר בין שלטים לתאונות דרכים, ובנוסף - משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים ומשרד המשפטים, מתנגדים להצעת החוק.

     

    אבל אתמול התברר כי שום דבר לא יוכל עצור את הצעת החוק, או את הגופים המסחריים עליהם היא מבקשת להגן. שלטי החוצות יחזרו כנראה כבר בעתיד

    הקרוב, בחסותם של חברי הכנסת החרוצים, שהוכיחו פעם נוספת שהאינטרס הציבורי חשוב הרבה פחות מהכיסא ומהחיבוק החם של בעלי אינטרסים כלכליים מובהקים.

     

    מי שנקלע אתמול לחדר החדש והמפואר של ועדת הכלכלה, היה עד למה שנקרא במשכן הכנסת "גיוס": הקואליציה מגייסת את כל חברי הוועדה מטעמה, ושולחת אותם להצביע בהתאם לצו מצפונם - כל עוד המצפון הזה אומר להם להצביע בהתאם למה שאמרו להם בקואליציה. ומאחר שמדובר בנושא כה הרה-גורל, חברי כנסת שאינם יכולים להגיע, מוחלפים מייד בממלאי-מקום נחושים.

     

    וכשהקואליציה כולה מתגייסת למען מטרה כה נעלה, קשה לעצור אותה. 11 חברי כנסת הצביעו נגד הצעתו של חנין ובעד החזרת השלטים. רוצים שמות? בבקשה: מנחם בן-ששון, מיכאל נודלמן ויואל חסון (קדימה), אמנון כהן ויעקוב מרגי (ש"ס), יורם מרציאנו ועמיר פרץ (עבודה), אלחנן גלזר, סטס מיסז'ניקוב וסופה לנדבר (ישראל ביתנו), וחנא סוויד (חד"ש). בעד הצעתו של חנין ונגד החזרת השלטים הצביעו שלושה בלבד: גלעד ארדן, ראובן ריבלין (ליכוד), ויעקב כהן (יהדות התורה).

     

    כדאי ומאוד ראוי שציבור הבוחרים ישאל את חברי הכנסת הנכבדים, מה הביא אותם להתגייס בהתלהבות כה מרשימה להצבעה בנושא כל-כך שולי. זאת, בזמן שבדיונים חשובים הרבה יותר - למשל בנושאים כמו בטיחות בדרכים, צרכנות נבונה, תחבורה ציבורית ואיכות סביבה - נותר חדר הוועדה שומם ומיותם.

     

    אז נכון שכבר התרגלנו לציניות שבה חברי הכנסת מתגייסים למען מטרות, שאינן מתיישבות בקנה אחד עם האינטרסים של ציבור הבוחרים, אבל זה לא עושה את הגלולה המרה הזו לקלה יותר לבליעה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים