שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הוצג רכב הפנאי רנו קוליאוס - אצלנו בקיץ

    רנו תציג בז'נבה את דגם הקרוס-אובר הראשון בתולדותיה, המשלב - כך הצרפתים - בין נוחות של משפחתית, שימושיות של מיניוואן ויכולת של רכב שטח. אצלנו הוא יעשה הופעת בכורה בתערוכת הרכב אוטומוטור, ויגיע לאולמות התצוגה בסביבות ספטמבר השנה. מחיר: החל מ-170,000 שקל

    שנה וחצי לאחר שהוצג כדגם תצוגה, מודיעה רנו כי היא מעבירה את הקוליאוס לפס הייצור. זה יקרה בתערוכת ז'נבה, וכפי שניתן לראות בתמונות הראשונות שפורסמו - הדימיון למכונית התצוגה גדול, כמצופה.


     

    הקוליאוס הוא קרוס-אובר ראשון בתולדות רנו, שנעדרה מפלח השוק הפופולרי, כמו יריבותיה הצרפתיות פיז'ו וסיטרואן. ובעוד שרנו פיתחה את הרכב שלה בבית, אלו האחרונות בחרו לבסוף בגישה מעט שונה, כשפנו למיצובישי ורכשו ממנה את האאוטלנדר ומשווקות אותו כפיז'ו 4007 וסיטרואן C-קרוסר.

     

    גלובליזציה אהובתי

    אלא שגם במקרה של רנו, הסיפור אינו פשוט כלל. הקוליאוס עוצב אמנם על-ידי רנו, אבל לפיתוח הטכני אחראית דווקא ניסאן היפנית - שגם תרמה לצורך הפרויקט שפע ממכלולי ה-X-טרייל, בהם מערך המתלים, ההנעה הכפולה, מנוע הבנזין ותיבת ההילוכים הרציפה. גרסת ניסאן לרכב החדש משווקת באמריקה כ"רוג".


     

    והייצור בפועל? דווקא בקוריאה, על-ידי חטיבת סמסונג של רנו (שגם היא כבר הציגה את גרסתה). ובקיצור: רכב בעיצוב צרפתי, תכנון יפני וייצור קוריאני. הגלובליזציה לא נראתה ברורה כל-כך כבר הרבה זמן.

     

    הקוליאוס יוצע עם מנוע 2.5 ליטר, 170 כ"ס, שמקורו כאמור בניסאן. יהיו לגרסה זו תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה, וההנעה תהיה כפולה או קדמית לפי בחירת הלקוח. מערכת ההנעה הכפולה תאפשר מצב הנעה קדמית, כפולה וגם מעין נעילה, שתשמש בעיקר לכביש חלק במיוחד. מרווח הגחון נאה, עם 21 ס"מ לבנזין, ו-19 לדיזל. למרות מערכת בקרת מהירות במורד וסיוע לזינוק בעליה, לא נראה כי לקוליאוס יהיו יומרות לטפס מעלות קשים ומסולעים.


     

    ואם כבר נגענו בדיזל, נספר כי בנוסף למנוע הבנזין, יוצעו שתי יחידות 2.0 ליטר הצורכות סולר, ומספקות בתמורה 150 או 175 כ"ס. מנועים אלה, המוצעים בין היתר במגאן ובלגונה, ישודכו לתיבת שישה הילוכים ידנית. גרסת ה-150 תוצע גם

    עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית, מה שעשוי להוות מבחינתה נקודת זכות משמעותית בישראל. בכל מקרה, בשלב זה לא פורסמו נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של מי מהמנועים. מה שכן ידוע הוא שהקוליאוס מציג אורך של 452 ס"מ ורוחב של 185 ס"מ.

     

    ומתי אצלנו?

    באירופה יגיע הקוליאוס לאולמות התצוגה בסביבות יוני וכן, גם אצלנו הוא ישווק. הופעת בכורה צפויה לו בתערוכת הרכב אוטומוטור שתתקיים - כמו בכל שנה זוגית - בחול המועד פסח, בגני התערוכה, תל-אביב. אל הכביש הוא יגיע רק מספר חודשים לאחר מכן, בסביבות אוקטובר-ספטמבר. אילן טל, סמנכ"ל השיווק של קרסו, אומר ל-ynet כי המחיר הצפוי לרכב החדש יעמוד על כ-170,000 שקל לגרסת בסיס בעלת הנעה קדמית, או כ-180,000 שקל לגרסת הנעה כפולה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רנו קוליאוס
    דלת אחורית מפוצלת
    תצוגת שטח
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים