שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    לא מילאו הוראות: חברות ביטוח נקנסו ב-430 אלף ש'

    הממונה על הביטוח קנס חברות בשל ליקויים ביישום הוראות חוזר הביטוח הנוגעות לטיפולן בתביעת ביטוח רכב, וכן בשל איחור בהגשת דו"חות ושיווק מבצעים בניגוד להוראות

    הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ידין ענתבי, הטיל קנסות בסך כולל של 430 אלף שקל על חברות הביטוח כלל, מגדל והראל, בשל ליקויים שנתגלו ביישום הוראות חוזר הביטוח הנוגעות לטיפולן בתביעת ביטוח רכב.

     

    על פי ההודעה, החברות לא מילאו את חובתן למסור דו"ח שמאי סופי והצעת תיקון למבוטח. בנוסף, מצא הממונה ליקויים בהתנהגות החברות בהליך בחירת השמאי על ידי מבוטחים וכן התנהלות העשויה להשפיע על שיקול דעתו של שמאי הרכב, תוך פגיעה באי התלות שלו.

     

    כלל, מגדל והראל נקנסו כל אחת ב-37.5 אלף שקל לאחר טיפול לקוי בתביעות ביטוח רכב. כך למשל, החברות לא קיימו את חובתן למסור דו"ח שמאי סופי והצעת תיקון למבוטח. בנוסף, מצא הממונה ליקויים בהתנהגות החברות בהליך בחירת השמאי על ידי מבוטחים וכן התנהלות העשויה להשפיע על שיקול דעתו של שמאי הרכב, תוך פגיעה באי התלות שלו.

      

    קנס בגובה של 150 אלף שקל הוטל על ישיר ביטוח בשל מבצע לשיווק נופש בטורקיה לרוכשי ביטוח מקיף לרכב. מבצע שעומד בניגוד להוראות האוסרות על חברת ביטוח לתת מתנות או הטבות יקרות ערך שאינן חלק מעסקת הביטוח.

     

    קרנות הפנסיה ספרינג וגלעד, שבבעלות חברת הביטוח איילון, נקנסו בסך של 102 אלף שקל ו-30 אלף שקל בהתאמה, בשל איחור בהגשת הדו"חות הכספיים לשנת 2006.

     

    חברת הביטוח מנורה מבטחים, נקנסה בכ-40 אלף שקלים בגין איחור בהגשת נספח לדו"ח האקטוארי בביטוחי חיים.

      

    "במארג הכוחות שבין חברת הביטוח למבוטח קיים באופן טבעי חוסר איזון לטובת חברת הביטוח", אמר ענתבי. "הוראות הפיקוח על הביטוח נועדו לשמור על האינטרסים של המבוטחים ולתת בידם כלים שיקלו עליהם במימוש זכויותיהם. אין ספק כי הפרת הוראות אלו פוגעת במבוטחים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ידין ענתבי. "חוסר איזון"
    צילום: מיכאל קרמר
    מומלצים