שתף קטע נבחר

אחרי כמעט-אסון בנתב"ג: מנהל המגדל קודם

שני מטוסים כמעט והתנגשו בנמל התעופה בן-גוריון לפני כחודש. ל-ynet נודע כי מנהל מגדל הפיקוח קודם לתפקיד מבצעי בכיר יותר, אולם "עם מעורבות פחותה בשטח". רשות שדות התעופה: אין קשר בין האירוע לקידומו

אילון טל, מנהל מגדל הפיקוח בנמל התעופה בן-גוריון, קוּדם חרף שרשרת של כמעט-אסונות בנמל התעופה - ואולי דווקא בגללה. כך נודע ל-ynet.

 

בראשית פברואר השנה, מטוס ישראלי כמעט והתנגש במטוס טורקי בנמל התעופה. נמצא אז כי האירוע נגרם בשל טעות אנוש של פקח טיסה, שהיה כפוף לטל. אותו פקח, שלפני כשנה היה אחראי לאירוע זהה, הועבר מיד לתפקיד של מתאם. האירוע התרחש בעיתוי בעייתי מבחינת רשות שדות התעופה, סמוך לפרסום תוכנו של דו"ח לפידות, שמצא כשלים חמורים בבטיחות בנתב"ג, והורה לשפר את מצב הבטיחות.

 

"בתקופה שבה התרחש האירוע, אילון טל עמד לסיים את החוזה שלו, והנהלת רשות שדות התעופה הייתה בדיונים עמו - האם ימשיך בתפקידו", סיפר ל-ynet בכיר בנתב"ג. "בעקבות האירוע היה ברור שהוא לא יוכל להמשיך בתפקיד, אבל הואיל והוא מנהל מוערך שמחזיק את מגדל הפיקוח כבר 12 שנה, הוחלט ביחד איתו לקדם אותו לתפקיד בכיר אחר".

 

טל מונה לתפקיד הפקח הראשי באגף המבצעים של נתב"ג. מקורות בנמל התעופה אומרים כי מדובר בתפקיד שמעורבותו בנעשה בשטח קטנה יותר מזו של מנהל מגדל הפיקוח.

 

מרשות שדות התעופה נמסר כי אין קשר בין קידומו של טל לאירוע המדובר, וכי ההחלטה על הקידום נשקלה עוד לפניו. עוד נמסר מהרשות, כי טל הוא מנהל מוערך שעמד בראש אחד ממגדלי הפיקוח הטובים בעולם.

 

דוברת הרשות הוסיפה: "הרשות מתאמצת לשפר את הבטיחות האווירית. במסגרת רה-ארגון פנימי מונה טל לראש אגף פיקוח ובקרה, בכפוף לסמנכ"ל המבצעים. מדובר בתפקיד חדש שגובש בעקבות המלצות הגופים המקצועיים שבחנו את הרשות, ובהם דו"ח לפידות. האגף החדש בחטיבת המבצעים יעסוק בפיתוח וביצוע תוכניות הדרכה והכשרה לעובדי מערך התעבורה האווירית, ופיתוח מערכת אבטחת איכות חדשה".

 

ל-ynet נודע עוד כי בקרוב תחל הנהלת הרשות לעודד פקחים בני 50 ויותר לעבור לתפקידים אחרים, ובהם מתאמי טיסות. החלטה זו נובעת אף היא מהגברת המודעות לבטיחות בנתב"ג בעקבות דו"ח לפידות, ובעקבות ארועי ה"כמעט תאונה" בשדה.

 

"הפקח שבמסגרתו קרה האירוע היה 30 שנה בתפקידו", הסביר בכיר בנתב"ג. "אי אפשר לעבוד בתפקיד כזה בגיל מבוגר וכל כך הרבה שנים מבלי להישחק. זה יותר בטוח וגם יותר טוב בשבילם שהם יעברו, אך הרשות לא תחייב אותם, אלא תאפשר להם לעבור".

 

לעניין זה התייחסה הדוברת ומסרה: "אין כל החלטה להעביר פקחים מגיל מסוים מתפקידם. כל פקח נמדד בהתאם ליכולתו ותפקודו המקצועי, ולא בהתאם לגילו".

 

בד בבד מגייסת הרשות פקחים חדשים, שעוברים לשם כך קורס הכשרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדל הפיקוח בנתב"ג. ארכיון
צילום: גלעד קוורצ'יק
מומלצים