שתף קטע נבחר

ירידה של 54% ברווח הנקי של ורדינון ב־2007

מטיוטת הדו"חות הכספיים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי הרווח נשחק בשל הוצאות על פתיחת חנויות חדשות ברחבי הארץ. ברבעון הרביעי עלו המכירות ב־8% והסתכמו ב־19 מיליון שקל

תמונת המצב שעולה מהדו"חות הכספיים של חברת ורדינון טקסטיל, שנרכשה במחצית הראשונה של 2007 על ידי דודי וייסמן ורשת רבוע כחול, לא ורודה במיוחד. ל"כלכליסט" הגיעה טיוטת התוצאות הכספיות של החברה מהן עולה כי בשנת 2007 רשם הרווח הנקי ירידה של 54% לעומת רווחי שנת 2006. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהירידה ברווח התפעולי שנגרמה בשל הוצאות מכירה ושיווק על פתיחת חנויות חדשות. כמו כן, ירידה דרמטית במיוחד נרשמה בנתוני שולי הרווח הנקי, שעמדו ב־2007 על 2.5% בלבד לעומת 5.6% ב־2006.

 

מבחינת הכנסות, החברה הציגה אמנם עלייה של 6% ב־2007 עם הכנסות של 80 מיליון שקל, אולם הרווח הגולמי עלה בשיעור נמוך יותר של 2.5% ל־44 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי נחתך ביותר מ־57% ל־3 מיליון שקל לעומת 7 מיליון ב־2006. תזרים המזומנים של החברה לשנת 2007 הסתכם ב־11.5 מיליון שקל.

 

לגבי נתוני הרבעון הרביעי של 2007: מכירות החברה הסתכמו ב־19.25 מיליון שקל, עלייה של כ־8% לעומת הרבעון המקביל ב־2006. הרווח הגולמי, שהיווה 56% מסך המכירות, עלה ל־10.8 מיליון שקל לעומת 9.2 מיליון ברבעון המקביל, ואילו הרווח התפעולי ברבעון הרביעי עלה ל־1.1 מיליון לעומת 620 אלף שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הוכפל ל־730 אלף שקל.

 

לאור הנתונים, נראה כי לוייסמן ולמנכ"ל כפר השעשועים, אבי כץ, מחכה הרבה עבודה בנוגע להתייעלות החברה. מהדו"חות עולה כי לקראת סוף שנת 2007 נכנסה ורדינון לפרויקט התייעלות, שתוצאותיו יבואו לידי ביטוי, אולי, בתוצאות 2008.

 

ורדינון טקסטיל, שהוקמה על ידי דן ושולה ורדינון, נסחרת היום לפי שווי של 37 מיליון שקל, הזהה לשווייה עם התחלת המגעים למכירתה לוייסמן ולכפר השעשועים בסוף 2006.

 

ורדינון נחשבת לאחד המותגים המובילים בארץ בתחום הטקסטיל לבית, מגבות ובעיקר מצעים. רכישת החברה בידי רבוע כחול נועדה לשווק את מוצריה דרך חנויות הרשת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איציק בירן
וייסמן. סוגר שנה עגומה
צילום: איציק בירן
מומלצים