שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    טרוף נטרף יוסף

    שבועות ספורים אחרי תחילת עבודה משותפת, הבמאי אורי פסטר ותיאטרון הבימה נפרדים. במקום זה מתכנן הבמאי סרט בכיכובה של בט מידלר

    שבועות ספורים אחרי תחילת הליהוק למחזמר "יוסף וכתונת הפסים", החליטו תיאטרון הבימה והבמאי המיועד של ההפקה, אורי פסטר, להפריד כוחות. הגרסה הרשמית טוענת לפרידה בהסכמה וברוח טובה על רקע של לוחות זמנים מתנגשים. מאחורי הקלעים מדברים על דרישות והצבת תנאים בלתי סבירים של הבמאי, שאילצו את התיאטרון לעשות חשיבה מחודשת בכל הנוגע להתקשרות עמו.

     

    רשימת הדרישות כללה עיבודים מוזיקאליים חדשים שעומדים בניגוד לזכויות ההפקה שנרכשו על ידי הבימה, דרישות להגדלת הלהקה והנגנים ושדרוג תקציב ההפקה, שתוכנן לעמוד על 1.8 מיליון שקל, בסכום של 300 אלף שקל נוספים. דרישה נוספת היתה לתרגום מחדש של המחזה, שתורגם במקור על ידי אהוד מנור ז"ל.  


    צדי צרפתי. תופש את המושכות (צילום: ענת מוסברג) 

     

    פסטר, שחי מזה שנים בלוס אנג'לס, מבקש להרגיע את הסערה. "הסיבה העיקרית שלא אוכל לביים את ההפקה קשורה ללוחות זמנים. יצא שאני חייב לחזור ללוס אנג'לס", הוא מדגיש, "ההפקה היתה אמורה לעלות לקראת סוף אפריל ובגלל אילוצים של יהודה לוי, הוחלט לדחות את הבכורה לסוף חודש יולי. השינויים מתנגשים עם תכניות מוקדמות שקשורות בעבודת הכנה לקראת צילומי סרט בטורונטו".

     

    פסטר מכוון ל"sold Out", הפקה שמבוססת על תסריט שכתב ונרכש על ידי חברת ההפקה האמריקנית Indigo, אותו הוא אמור לביים לקראת סוף השנה ובה תשחק לדבריו בט מידלר. עם זאת אומר פסטר: "נכון שבמסגרת תהליך העבודה בהבימה היו לי השגות כאלו ואחרות, אבל הסיבה המרכזית כאמור לא קשורה בבעיות אמנותיות. עשינו מאמצים להגיע לעמק השווה בכדי לביים הפקה שתשמור על איכות מקצועית. בל נשכח שבלונדון יש 70 איש על הבמה ותזמור קבוע. על רקע זה, קשה לשנות ולהצטמצם. ברמה מסוימת זו ברכה. במקום להשקיע את האנרגיה פה בניסיון לעשות חו"ל, אני פשוט נוסע לחו"ל לעבוד".

     


    יהודה לוי. נשאר 

     

    את ההפקה בהבימה, שמצאה את עצמה ללא במאי, יביים צדי צרפתי. זו הפעם השלישית בה מביים צרפתי את "יוסף וכתונת הפסים". קדמו לכך ההפקה בכיכובו של שי זורניצר וחוה אלברשטיין והפקה מאוחרת שנערכה באולם "מקסים" הישן בכיכובם של אלון איינהורן וליאת אחירון.

     

    בינתיים נראה שפסטר מרוצה מהפרידה. "זו אחת התקופות הטובות בחיי", הוא אומר. צאתו לאקרנים בארה"ב של סרטו האחרון של פסטר, "מלך של קבצנים", הציב אותו לדבריו במקום טוב באמצע. "זה הוביל לכמה הצעות מעניינות שביניהן פיתוח התסריט של 'Sold Out' לקראת הפקה. התסריט הועבר לבט מידלר והיא נדלקה עליו. נפגשתי איתה לשיחה ונראה לי שהולך להיות מעניין", הוא אומר.

     

    במרכז עלילת הסרט משפחה יהודית שמתגוררת בלונג איילנד ומתכננת להפיק לאבי המשפחה, לשעבר כוכב גדול בברודווי, מחזמר רב משתתפים שיניע את הקאמבק המיוחל. "יש בזה הרבה מאחורי הקלעים של החיים בתיאטרון", אומר פסטר.

     

    פרויקט קולנוע נוסף שמתבשל אצל פסטר בימים אלה הוא עיבוד לספר "מוחמד כהן" מאת קלוד קיאט. עלילת הסרט, המבוסס על ספר בעל אותו שם, מלווה בחור טוניסאי שאמו ערבייה ואביו יהודי בימים שלפני מלחמת העולם השנייה. הסרט עתיד להצטלם לקראת תחילת 2009 בטוניס.

     

    "אני מאד מבסוט", מסכם פסטר, "בתיאטרון בכל פעם מחדש הייתי צריך ליזום את הפרויקט הבא. בקולנוע, אחרי סרט אחד אני מקבל הצעות מכל העולם זה לא מוכר לי, אבל זה בהחלט נעים".

     

    בימוי המחזמר "יוסף וכתונת הפסים" אמור היה להחזיר אותך קצת לארץ. אתה לא מתגעגע?

     

    "אני המון כאן. אני במאי ישראלי שהוזמן לעשות עבודות בארה"ב, אבל נמצא לא מעט בארץ. אני מתגעגע מאד למשפחה ולחברים, אבל מבחינה מקצועית, כמו שהטלוויזיה טובה יותר בלונדון, כך גם תנאי העבודה נעימים יותר, קלים יותר ומכובדים יותר בחו"ל. צריך להיזהר מהלשונות הרעות שבישראל הן תמיד רעות יותר מבכל מקום אחר, אבל זה רק עכשיו התחיל לקרות לי אחרי תקופה ארוכה שהייתי בלוס אנג'לס. אני מתגעגע מאד לבמות אבל אי אפשר הכל".  

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פסטר. חוזר לארה"ב
    צילום: אביב חופי
    לאתר ההטבות
    מומלצים